Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1112
Hei!

Jeg skal på et lite lokalt LAN om 3 uker. Jeg lurte på om jeg kan sette PC'n i dvalemodus når jeg drar hjemmefra og ta med PC'n til LAN'et og bare vekke den fra dvalen der.

Grunnen til at jeg trenger å sette den i dvalemodus er at jeg må koble til steam før jeg kommer dit, fordi det er noe rart med nettet der borte.

Takk for svar!
Det bruker strøm, men ikke så veldig mye
Tilfeldig
Likyhane's Avatar
Trådstarter
Ok. Glemte å si at det er snakk om en stasjonær PC. Den skal da fraktes uten tilgang på strøm i ca 10-15 minutter.
Sist endret av Likyhane; 20. oktober 2013 kl. 18:14.
Det vil ikke fungere. Stasjonære pcer har ikke oppladbart batteri.
Man må ikke ha internettilgang for å starte steam.
Sist endret av Lounacy; 20. oktober 2013 kl. 18:24.
Tilfeldig
Likyhane's Avatar
Trådstarter
Nei, det var det jeg tenkte. Husk at du må skille mellom dvale- og hvilemodus!
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Sitat av Lounacy Vis innlegg
Man må ikke ha internettilgang for å starte steam.
Vis hele sitatet...
Det går å starte steam i offline modus.
Gå til offline modus rett før du reiser. Husker iallefall i Steam sine yngre dager så var det ikke uvanlig å ikke komme seg inn på offline modus hvis du hadde brukt online sist og plutselig satt uten internettilgang.
Dvalemodus bruker IKKE strøm i det hele fuckings tatt!
Når du logger på Steam neste gang, huk for at den skal huske bruker / PW. Når du er på LAN, ikke koble på nett før du har starta Steam.
Dvale
I denne modusen bruker PCen svært lite strøm, den starter opp raskere, og du kan umiddelbart fortsette der du slapp. Du trenger ikke bekymre deg for at du mister arbeid fordi batteriet tømmes, fordi Windows lagrer alt arbeidet ditt og slår av PCen automatisk hvis batterinivået blir for lavt. Bruk hvilemodus når du bare skal være borte fra PCen en liten stund – for eksempel når du tar en kaffepause.

Mange PCer (særlig bærbare PCer og tavle-PCer) går i hvilemodus når du lukker lokket eller trykker på/av-knappen. Slik kontrollerer du om det er dette som skjer, og hva du gjør hvis det ikke skjer.
Tatt fra http://windows.microsoft.com/nb-no/w...wn-turn-off-pc

offtopic; hvorfor kan jeg ikke velge dvalemonus på den stajonære pcen min da?
Sist endret av SeaJagermeister; 20. oktober 2013 kl. 18:46. Grunn: vart dobbel post
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Dvalemodus bruker IKKE strøm i det hele fuckings tatt!
Når du logger på Steam neste gang, huk for at den skal huske bruker / PW. Når du er på LAN, ikke koble på nett før du har starta Steam.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig bruker dvalemodus strøm... Det er snakk om en stasjonær pc, som nevnt tidligere
Tilfeldig
Likyhane's Avatar
Trådstarter
Jeg husker forrige LAN, så hadde jeg skrudd av PC'en før. (den gang bærbar) Og da måtte jeg dra til en venn av meg som bodde like ved for å koble til steam for så å dra tilbake. Kanskje offline-modus har blitt forbedret?
Dvalemodus

Dette alternativet er utviklet for bærbare PCer og er kanskje ikke tilgjengelig for alle PCer (PCer med InstantGo har ikke dvalemodus). I dvalemodus bruker PCen mindre strøm enn i hvilemodus, og når du starter PCen på nytt, kan du fortsette der du slapp (men ikke like raskt som etter hvilemodus). Bruk dvalemodus når du vet at du ikke kommer til å bruke den bærbare PCen eller tavle-PCen på en stund, og at du ikke får mulighet til å lade batteriet i denne perioden. Kontroller først om dette alternativet er tilgjengelig på PCen. Hvis det er tilgjengelig, aktiverer du det.
Har du noen konkrete kilder om at dvalemodus ikke bruker størm i de hele fuckings tatt, Legevakten?
Bare å bruke mobilen for å koble deg til nettet
Tilfeldig
Likyhane's Avatar
Trådstarter
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Bare å bruke mobilen for å koble deg til nettet
Vis hele sitatet...
Sant! Jeg kan jo dele mobilnettet med PC'n! Takk til deg!
@Facebook
Mrzone: Dvalemodus bruker strøm...

Legevakten: Niks
Legevakten: Jeg testet med laptopen. Fjerna laderen og batteriet.

Mrzone: Jepsi pepsi
Mrzone: Dvalemodus lagrer memory på hdd og så går den i sleep. Når du tokk strømmen boota den fra memory på hdd og dermed startet fra der den slapp. Hadde du ikke tatt strømmen hadde den skrudd seg på med en gang.

Legevakten:
Ok, det er riktig, men det jeg egentlig prøver å si er; Dvalemodus er ikke AVHENGIG av strøm.

Mrzone: Delehvis, Dvalemodus fungerer bedre med strøm, men det er ikke avhening som du sier.

Legevakten: Ja, okei
Legevakten: Let's post that.

Mrzone: do it
Legevakten:

Vel, det han egentlig sier er at det er forskjell mellom dvale og hvile -modus, noe som stemmer.

Hvilemodus trenger strøm da den holder liv i minnet/RAM, og starter raskere opp.
Dvalemodus trenger ikke strøm, og lagrer alt på en fil som blir sendt til harddisken før strømmen avsluttes og tar noe lenger tid å starte opp - en grei mellomløsning mellom hvilemodus og vanlig avslutning.