Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1098
God dagen fellowfreaks!

Har sett på nytt kamera, men jeg klarer ikke å bestemme meg. har egentlig ikke så mye peiling på kameraer men vet at jeg skal ha et speilrefleks kamera.

Har sett litt på Canon EOS 600D SLR, 18-55DC

Er det noen som har ett slikt kamera som kan komme med noen innspill?

Og til slutt er det noen freaks der ute som kan komme med noen anbefalinger på andre kameraer helst i prisklassen 4k- 6k?
Sist endret av Bintang; 21. april 2013 kl. 17:22.
Som nevnt før, stikk en tur i butikken og klå på de forskjellige kameraene. Ta det kamera som ligger best i hendene dine og som du liker menyene på.
Ikke bry deg om hva selger mener er best, da sannsynligheten er at selger vil prakke på deg det som butikken har best fortjeneste på.
Det er ikke så stor forskjell på de respektive kameraene, bortsett fra ergonomien.
Hei, siden du ser etter et speilreflekskamera kan jeg bare si følgende:
1. Det du bør se på er hvor godt den sitter i hånda di..
2. Du bør se på selve sensorstørrelsen, 1.0 i sensorstørrelse gir et videre bilde en 1.6x som finnest i 600D.
3. Du bør vurdere å kjøpe et kamerahus og investere i et bedre glass for mest kvalitet med kameraet ditt.
4. Du bør lære deg Manuell settings når du får kameraet ditt...
Sitat av ingis95 Vis innlegg
Hei, siden du ser etter et speilreflekskamera kan jeg bare si følgende:
1. Det du bør se på er hvor godt den sitter i hånda di..
2. Du bør se på selve sensorstørrelsen, 1.0 i sensorstørrelse gir et videre bilde en 1.6x som finnest i 600D.
3. Du bør vurdere å kjøpe et kamerahus og investere i et bedre glass for mest kvalitet med kameraet ditt.
4. Du bør lære deg Manuell settings når du får kameraet ditt...
Vis hele sitatet...
Husk på at når det er snakk om FF (fullformat/24X36 mm) så er som regel disse dyrere hvis man ikke går for brukt. Og så krever FF mer av objektivene dine enn et cropkamere gjør. Og så er det en hel del optikk som er utelukket.

Lær deg å bruk kameraet først og se hva du trenger av optikk før du løper og kjøper nye objektiver. Jeg har sett folk trylle med kitobjektiver før, så god optikk er fortsatt ikke ensbetydende med fantastiske bilder.
I den prisklassen er 600D et godt valg, sammen med 650D (om du finner en butikk som har det), 700D og 60D. Størrelsesmessig er det liten forskjell mellom 600D, 650D og 700D, så om 600D ikke sitter godt i hendene dine, prøv deg på en 60D (cirka 5800,- med kit). En annen mulighet er jo å se på Nikon, med mindre du har Canon-objektiv fra før.

Se på hva du selv trenger. Vil du i all hovedsak ta bilder, gå for 600D eller 60D. Vil du også ha mulighet til å filme i full HD, gå for 650D eller 700D. Selv har jeg nylig kjøpt meg et 650D, og jeg er storfornøyd.