Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1318
Tid for litt slakt igjen, føler jeg.

Tok litt bilbilder her for en stund siden, og jeg ser ihvertfall at skiltet rett ovenfor taket på bilen irriterer meg. Det som såvidt skimtes rett over taket.

Jeg blir takknemlig for innspill på hva som kunne ha vært gjort annerledes.

Liker bildet veldig godt. Det skiltet er jo lett å retusjere bort i Photoshop
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Regner med du allerede har gjort deg tanker om at det blanke nummerskiltet trekker for mye oppmerksomhet.

Hvorfor QR-kode? Og er det derfor det er mer luft til venstre?
Jeg har faktisk ikke lagt merke til at det blanke nummerskiltet trekker så mye oppmerksomhet selv, så det er grunnen til at jeg ikke har gjort noe mer med det.
Og jeg har valgt QR kode fordi folk flest gir blaffen i signaturer og evt. linker som står i signaturen. Håpet var vel kanskje at folk ble litt mer nyskjerrige hvis det stod en QR kode der istedenfor.
QR koden er forsåvidt grei nok, men i mine øyne hadde det ikke gjort noe om den var plassert nærmere/ under rekkverket, slik at du fikk mindre luft til venstre. Og når det gjelder skiltet syns jeg ofte det er finest å enten fjerne skiltet fra bilen, eller rett og slett ha det usladdet.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Enig med fjerning av skiltet.

Om du vil beholde QR-kode foreslår jeg å bruke lavere kontrast, med fargetemaet fra bildet.

Sånn for å teste puttet jeg bildet i en QR-leser. Og joda, det fungerer, men jeg måtte finne en QR-dekoder først, så laste ned bildet, og bladibladivilikke, i stedet for å taste en URL, som kan gå mye mer i ett med bildet.
Rått bilde