Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1388
Hei, har sett en del på Samyang objektiver og lurer på hvilken erfaring dere har med dem....
Jeg bruker objektivene mine kun til film produksjon og lurer derfor på om dette er god kvalitets objektiver
Kjøpte meg et samyang supervidvinkelobjektiv som tar 180 grader
Tatt en del bilder med det, blandt annet de jeg har postet i denne tråden: http://freak.no/forum/showthread.php?t=245571

Ganske fornøyd med objektivet! God kvalitet og deilig å bruke.
Men så har ikke jeg så stor erfaring med forskjellige objektiver heller.
Har en Samyang 14mm/2.8 IF ED UMC for Nikon. Knallfornøyd! Vel så skarp som Nikon 14mm god byggekvalitet. Litt tydelig bartefortegning, men det finnes gode lens profiles til Lightroom som fikser biffen bra. Mye kos for pengene
Så hva tenker dere om Samyang 35mm T1.5 eller 25mm T1.5 til Canon 600D?
Er det god optikk (sammenlignet med Canon 17-40mm f4 L)?
Sitat av ingis95 Vis innlegg
Så hva tenker dere om Samyang 35mm T1.5 eller 25mm T1.5 til Canon 600D?
Er det god optikk (sammenlignet med Canon 17-40mm f4 L)?
Vis hele sitatet...
Ikke at jeg har erfaring med det, men jeg har hørt at samyang er veldig gode objektiver, og til dslr-filmsammenheng. Jeg vet at på blandt annet den europeiske filmskolen i Danmark brukes det slike samyang-objektiver.

Tenker å skaffe samyang selv.
Sist endret av boblesaft; 4. april 2013 kl. 20:55.
Sitat av boblesaft Vis innlegg
Ikke at jeg har erfaring med det, men jeg har hørt at samyang er veldig gode objektiver, og til dslr-filmsammenheng. Jeg vet at på blandt annet den europeiske filmskolen i Danmark brukes det slike samyang-objektiver.

Tenker å skaffe samyang selv.
Vis hele sitatet...
Okai, tar en sjangs og skaffer meg Samyang objektiv sett
Har hørt mye bra om primes, og siden jeg driver med film liker jeg ideen med innebygd fokusring og smooth appeture
hvor i norge får man kjøpt de ?

forøvrig magic lantern for de som ikke har http://www.magiclantern.fm/
Sitat av SRB Vis innlegg
hvor i norge får man kjøpt de ?

forøvrig magic lantern for de som ikke har http://www.magiclantern.fm/
Vis hele sitatet...
Jeg kjøper det her i New Zealand, av en side... koster rundt 4-5000,- for høy kvalitets optikk, som kan sammenlignes med L serie objektiv... har ikke autofokus siden de fokuserer på filmproduksjon.
Nei, samyang fokuserer ikke bare på filmproduksjon, de har to forskjellige serier av objektiver, en med manuelle objektiver for foto, og en med filmobjektiver for vdslr.

Du får dem på Japan Photo i Norge (i alle fall foto-objektivene).
Jeg pleier å søke om ting på Youtube og se kvaliteten på ting. Spesielt når det kommer til video og slikt

Så slk etter det aktuelle objektivet sammen med kameraet ditt og se hva du får opp