Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 703
Hei,

Fikk meg et lite bilde igår, som jeg ble rimelig fornøyd med.

Det er egentlig ikke gjort noe annet enn en rask redigering i Lightroom og en ørliten boost av metning i Aperture.

http://kttns.org/gyndq

Bildet et stitched sammen i PS CS4, fra 4 fotografier. Det er tatt med et D300, en 35mm ƒ/1.8, satt på ƒ/11, og lukker 1/2s, håndholdt.
Jeg må si at ble litt imponert nå. Flotte farger og fint motiv, og i tillegg har du klart det håndholdt

Det jeg har å utsette på bildet, er at det kanskje ble litt mørkt til venstre i bildet (men det er det jo ikke så mye å gjøre med, uten å ødelegge helheten), og at lysene fra hus (?) gjorde litt rotete. Det var bittelitt forstyrrende med vannet som kruset seg midt i bildet, og skyen / disen (til venstre i bildet) som kuttet nedtoningen av solnedgangen.
Horisonten var også skjev, hvis ikke dette bare er formen på landskapet.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Hei
Panoramaformater er greit om de har et innhold. Det har ikke dette. Bildet blir dratt ut helt unødvendig. På høyresiden er det mye som forstyrrer og dominerer. Kutt litt til høyre for trærne og på venstresiden ved den røde prikken. Fargene er også helt feil da det er for mye Cyan her.