Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 910
Jeg har et kamera av typen Nikon D40x. Jeg vil ha en ny linse til dette kameraet som både kan zoome langt (200-300mm) og som har en del flere fokuseringspunkter enn den linsa jeg har. Prisen skal være mellom 1500-2500,-. Kan gjerne være brukt.

Bor i London for tiden, om noen kanskje har noen innspill på hvor jeg burde gå osvosv..
Sikkerhetsklarert
Du er ute etter et objektiv, ikke en linse.

Uansett, antall fokuspunkter bestemmes ikke av objektivet. På 300mm brenvidde har du f.eks Nikkor 70-300ED (uten VR) som går for ca 1500brukt. Jeg ville alikvel gått for ett med VR, da må du opp i ca 2500,-

Sigma har også tilsvarende objektiver.
Er heller ikke store forskjellen fra 200 til 300 mm.

Nå sier du ikke hvor mye penger du vil bruke, men Nikons 70-200 f/2.8 VR går får å vøre helt greit.
Sitat av Wipeout Vis innlegg
Er heller ikke store forskjellen fra 200 til 300 mm.

Nå sier du ikke hvor mye penger du vil bruke, men Nikons 70-200 f/2.8 VR går får å vøre helt greit.
Vis hele sitatet...
Prisen skal være mellom 1500-2500,-. Kan gjerne være brukt.
Vis hele sitatet...
Pluss ti tegn..
Har vondt for å tro at du finner en ålreit 2-300mm til den prisen, selv brukt.

Sats heller på å kjøpe noe god fastoptikk med litt heftig blender
Sist endret av atomet; 15. oktober 2009 kl. 18:39.
Man får hva man betaler for når det gjelder optikk.
Atomet sitt forslag er ikke så dumt, men det var vel kanskje ikke helt det du er på jakt etter?
Sikkerhetsklarert
Sitat av Wipeout Vis innlegg
Er heller ikke store forskjellen fra 200 til 300 mm.

Nå sier du ikke hvor mye penger du vil bruke, men Nikons 70-200 f/2.8 VR går får å vøre helt greit.
Vis hele sitatet...
70-200/2.8 er en helt annen prisklasse!

E uenig i at det ikke er mye forskjell fra 200 til 300.
Det er en veldig merkbar forskjell spør du meg
http://www.tamron.com/lenses/learnin...comparison.php her kan du sammeligne brennviddene.

Personlig synes jeg ikke jeg savner de 100 mm veldig mye da jeg byttet ut mitt 70-300 Canon plastrør med et 70-200 istedenfor.