Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1823
Hei og hopp.

Som evig fan av motocross (jeg kjører selv) og samtidig som jeg tar en drøss av bilder, så har jeg altså tatt noen bilder.

Christoffer Grytnes er en av norges beste kjører, kom bla. på 2. i Norges Cup (250 A) sammenlagt ifjor.

Han kjører i samme klubb som meg 2 ganger i uka, og så møtte jeg han på Ødegården i Tønsberg igår, og da måtte jeg ta noen bilder av han.

Bildelinken:

http://www.deviantart.com/view/17678438/

Selve klippingen på bildet ble litt teit (da tenker jeg på når han er helt mot høyre), men det funker til nå, jeg hadde ikke stativet med meg den dagen så det ble litt teit. Ellers er det helt greit mener jeg.

Hva synes dere?
Sist endret av Lundern; 27. april 2005 kl. 10:15.
Ikke noe spes egentlig, ga meg liksom ingen ting.

Du ser også veldig godt at bakgrunnene ikke går helt overens med hverandre (hvit sirkel rundt han karen).
Jepp, vet om den
Syntes det var drit bra bilde
hvordan får du til det?
bruker du 3 forskjellige bilder og legger de oppå hverandre?
tell me how to do this!!!

-papa
Han klipper ut motorsykkelmannen og legger oppå et. Det som er vanskelig med denne typen fotografering er å få fargene og lyset rett..

Helt greit action shot. Ikke noe spesielt bra, og bakgrunnen var ganske kjip
papa: jeg tok 3 bilder i en serie, deretter legger du de oppå hverandre
Lundern: du kunne jo laget en liten howto på hvordan en lager slike bilder, sikkert flere en meg som har lyst å lage et par sånne.
Jævlig nydelig syns nå jeg, men så har jo ikke jeg greie på slikt da
Hadde vært fint med en HowTo.....
howto: still inn kameraet på serie-skyting (3 bilder i sec elns), bruk et stativ så bildet ikke blir mongo (sånn som mitt ble), fokuser ordentlig, skyt så når karen kommer.

I photoshop så tar du alle filene, legger de over hverandre (layers), og eraser det som ikke skal være med, til slutt å merger du det, kopierer alt, angrer merg og kopierer merg layeret inn. deretter endrer du på levels osv..
Var ikke så dårlig dette, men som du skrev på devi.. så hadde det vært bedre vist kameraet stod iro, har du drevet lenge med dette ? vist dette er ditt første bilde så er ikke dette så dårli Lykke til videre.
Det er første gang jeg gjør det på denne måten ja Men har holdt på med fotografering 1år og 6mnd (ca) aktivt

Takk for kommentarer
Glemte jo å skrive det, likte bildet meget godt.
skal prøve meg på noe lignende selv snart.
-papa
Her er link til bildet som er uten repeat:

http://www.deviantart.com/view/17656922/

Har hørt at det faktisk var bedre
Heisann. Fine bilder av Christoffer der. Jeg kjører også mx... kjører med #63 i MX2 klassen i år! Hvilket nummer har du Lundern?
Har ikke fått skaffet meg noe nummer enda

Kjører ikke NM e.l, det går mest i breddeløp her.
Hmm.. gikk ikke ann å edite posten.. men uansett.. crypt!c, jeg kjører i MX2, bestilte nummer idag