Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 4703
Hallo freaks,

Jeg har lest mye om prolaps operasjoner på nettet og generelt om isjias smerter som mange lider med. Jeg har selv hatt disse plagene av og på i over 2 år. Fikk et tilbakefall for noen måneder siden og har siden slett med isjias smerter.

Har nå fått en siste mulighet som er mikro kirurgi i L5 S1 skiven hvor jeg har en stor prolaps.

Er det noen som har tatt en slik operasjon før? Hvilke erfaringer har dere? Er det stor sannsynlighet for tilbakefall?


Jeg tar i mot alle tilbakemeldinger!
Preiket som går om slike operasjoner er at det er en cirka 50/50 for å bli bedre. Utfallet er selvfølgelig avhengig av den underliggende sykdommen og operatøren som gjennomfører prosedyren.
Uvaksinert 👍
Var selv plaget, eller de er der jo fortsatt, med 3 prolapser og kraftig isjas. Prøvde det meste av piller og dritt og var inne for å evt ta en operasjon, men ble da fortalt at det var 50/50 og det kunne bli værre. Så lot det være. Var plaget med dette i 15 år, hadde lite nattesøvn og det var helt jævlig. Men tenkte en gang at hvorfor ikke prøve noe nytt. Begynte på Glucosamine med Condithorin og MSM sammen med store doser D3 vitamin. Har vært fin i mange år nå og har fått ett nytt liv.
Jeg hadde en identisk operasjon for 4 uker siden. Ble aldri orientert om 50/50-sjanse. Det jeg fikk vite var at operasjon ville fikse opp i strålesmerter og fjerne nummenhet og nedsatt følekse

Jeg har nå nylig gjennomført en slik operasjon for 4 uker siden. Helt likt som du beskriver. Ble aldri orientert om noe 50/50-sjanse for ditt og datt. Ble dog orientert om at operasjon ville kunne fjerne strålesmerter, nummenhet og nedsatt følelse i bein, og det har det absolutt gjort. Fikk vite at det var en liten sjanse for at jeg kunne bli kvitt ryggsmerter. Beina og strålesmerter er helt borte, og jeg har endelig fått tilbake følelse. Har dog fortsatt vondt i ryggen. Er du veldig plaga av strålesmerter og nummenhet, go for it. Dessuten veldig fasinerende, var oppe på beina samme dag som operasjonen ��
Sist endret av Jurgen1337; 15. juli 2018 kl. 15:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Isjialgi med nevrologi slik du beskriver ses ofte med skiveutbukninger som er større og følgelig lettere å indentifisere og helbrede operativt.
Trådstarter
3 0
Sitat av jaduneidu Vis innlegg
Preiket som går om slike operasjoner er at det er en cirka 50/50 for å bli bedre. Utfallet er selvfølgelig avhengig av den underliggende sykdommen og operatøren som gjennomfører prosedyren.
Vis hele sitatet...

Har du noe statistikk å vise til som viser at mikrokirurgier gir 50% sansynnelighet for bedring? Hvis det så hadde vært tilfellet, så hadde nok ingen anbefalt kirurgi som alternativ tenker jeg.

Sitat av Jurgen1337 Vis innlegg
Jeg hadde en identisk operasjon for 4 uker siden. Ble aldri orientert om 50/50-sjanse. Det jeg fikk vite var at operasjon ville fikse opp i strålesmerter og fjerne nummenhet og nedsatt følekse

Jeg har nå nylig gjennomført en slik operasjon for 4 uker siden. Helt likt som du beskriver. Ble aldri orientert om noe 50/50-sjanse for ditt og datt. Ble dog orientert om at operasjon ville kunne fjerne strålesmerter, nummenhet og nedsatt følelse i bein, og det har det absolutt gjort. Fikk vite at det var en liten sjanse for at jeg kunne bli kvitt ryggsmerter. Beina og strålesmerter er helt borte, og jeg har endelig fått tilbake følelse. Har dog fortsatt vondt i ryggen. Er du veldig plaga av strålesmerter og nummenhet, go for it. Dessuten veldig fasinerende, var oppe på beina samme dag som operasjonen ��
Vis hele sitatet...
Tviler på at 50% sjanse for bedring er reelt i det hele tatt. Håper alt står bra til meg ryggen nå? Hvordan har det vært siden starten av? Hvordan er formen nå?
Sist endret av Rygggutt; 18. juli 2018 kl. 17:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
For fattern så fungerte prolaps operasjon fantastisk, han kan ikke løfte tunge ting, men har ikke noe særlig med smerter lenger og langt i fra det han hadde før operasjon.
Trådstarter
3 0
Sitat av Rygggutt Vis innlegg
Har du noe statistikk å vise til som viser at mikrokirurgier gir 50% sansynnelighet for bedring? Hvis det så hadde vært tilfellet, så hadde nok ingen anbefalt kirurgi som alternativ tenker jeg.



Tviler på at 50% sjanse for bedring er reelt i det hele tatt. Håper alt står bra til meg ryggen nå? Hvordan har det vært siden starten av? Hvordan er formen nå?
Vis hele sitatet...
Sitat av Ekvivokk Vis innlegg
For fattern så fungerte prolaps operasjon fantastisk, han kan ikke løfte tunge ting, men har ikke noe særlig med smerter lenger og langt i fra det han hadde før operasjon.
Vis hele sitatet...
Det er positivt å høre at man kan bli bra igjen eller bedre etter en operasjon. Hvor lenge siden tok han operasjonen? Hvor lang tid tok det før han kunne dra på jobb igjen?
Sitat av Rygggutt Vis innlegg
Det er positivt å høre at man kan bli bra igjen eller bedre etter en operasjon. Hvor lenge siden tok han operasjonen? Hvor lang tid tok det før han kunne dra på jobb igjen?
Vis hele sitatet...
Er vel fire år siden nå, veit ikke helt hvor lang tid det tok før han var tilbake i jobb, men han var vel sengeliggende i 2 måneder, dette fører jo med seg at beina mangler mye muskulatur, men det kommer seg relativt fort, og fortere dess yngre du er.