Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 31069
Hei,

Eg har nokken frø som eg har lyst å plante. kanskje bare ein eller to.

Eg har ikkje lyst å lage marihuana, men bare ha det som innendørs plante.

Eg gidder ikkje kjøpe alt de greine som selges til marihuana dyrking.

Eg lurar på om nokken veit korleis eg skal gå frem, er det bare å plante det i jord, mykje sollys og vatne det med vatn som ein vanleg plante?

takk for svar

Aléxis
ville tro det holdt å sette den i vinduskarmen med sol å vanne regelmessig 1-2 ganger daglig ja;P
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Om vinduskarmen har mye sol så vil dette fungere helt greit, men om du ikke vil at den skal blomstre, altså å begynne å produsere de rusgivende stoffene må nok planten ha lys 24 timer i døgnet.

Det beste da hadde vel kanskje vært å ha planten på kjøkkenbenken og skifte ut lysrøret der med et som har en hvitere farge (6500K eller "daylight") enn det som vanligvis brukes (2700K "Warm white").

Du kan også trimme ned planten om den skulle bli for stor, dette bør helst ikke gjøres før de har en 4-5 bladpar., de tåler ganske mye
Skal du la den blomstre i vinduskarmen ved hjelp av solen?

Planten trenger jo 12 timer lys og 12 timer mørke når blomstringen setter inn.. så da bør du passe på at du starter blomstringen når du har 12 timer med skikkelig sol tilgjengelig for så å sette den bort i ett helt lystett skap i 12 timer.
skulle kanskje ha lest i dyrke handboka før eg posta her

"sett den (morplanten) under 18-24 timer med lys pr døgn."[...] "En liten 250W HPS/MH eller lysstoffrør er bedre."

men skal prøve uten ekstra næringar så for eg sjå

btw, lukta det mykje av ein morplante???
Åja, er trøtt så misforstod posten litt.
Han vil jo ikke ha den til å blomstere..

Enkleste måten å få cannabisfrø til å bli plante er ganske enkelt:
1. legg frøene i fuktet toalettpapir på en skål eller noe, dekk over med plastfilm.
2. når du ser på frøet at den har begynt å spire(det er noe hvit som kommer ut). Da tar du frøet og setter det med spiren ned i en potte med jord.
3. Hold jorden fuktig hele tiden, den må ikke tørke ut på dette stadiet, men fortsatt skal det ikke være gjørme heller.
4. Etter en 4-5 dager titter det opp en liten mary-jane med to små grønne blad.
5. så er det bare å gi hun litt lys og noe vann så skal det bli plante ut av det.

Om du ikke vil at det skal bli noe stæsj av det må planten ha mer enn 12 tmier lys om dagen. Og gjerne lys i det blå spekteret(vårlys, liksom), men det funker fett i vinduskarmen også.

Det er jo typ ugress så det skal ikke være noe problem å få en plante.

Lukt: den lukter som regel bare grønn plante utenom blomstringstid, og siden du ikke vil ha den i blomst så skal lukt være ganske safe.
Sitat av Coffeeaddict Vis innlegg
skulle kanskje ha lest i dyrke handboka før eg posta her

"sett den (morplanten) under 18-24 timer med lys pr døgn."[...] "En liten 250W HPS/MH eller lysstoffrør er bedre."

men skal prøve uten ekstra næringar så for eg sjå

btw, lukta det mykje av ein morplante???
Vis hele sitatet...
Dyrkehåndboka beskriver jo tilfeller hvor du faktisk skal dyrke frem en fruktig plante og sette den i blomstring. Om du ønsker en dekorativ plante kan du bare la den stå i vinduskarmen, men forbered deg på lang og tynn stilk med få blader.
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Du kan godt sende meg frøene så jeg kan få utbytte av de
Vis hele sitatet...
trur ikkje det er nokke bra kvalitet på dei, det er sånne som eg har funnet i weeden min.
Sist endret av meitemark; 6. mars 2022 kl. 04:22.
Sitat av Coffeeaddict Vis innlegg
trur ikkje det er nokke bra kvalitet på dei, det er sånne som eg har funnet i weeden min.
Vis hele sitatet...
ingen grunn til at det skal være dårlige frø, av den grunn. Med mindre frøene er hannkjønn Var pot'n god, er det jo samme strain du har frø av
Eneste er stor sjangs for hermier med weed frø. Men, på en annen side; bra pot kommer fra bra pot
▼ ... over et år senere ... ▼
Funka fett med weed frøan! Blei konge weed! god strain og shit! men no har eg mista dyrkehandboka.... noken med link? eg leitar og leitar
Se her for dyrkehåndboken, første link på google
jøss, ser man det
▼ ... flere år senere ... ▼
har 2 cannabis planter. som jeg har hatt i flere måneder nå. innendørs. de bare vokser og vokser og produserer ingenting enda. en liten feil jeg merka var timene for sol og mørkt. hadde det på 18 timer lys og 6 timer mørkt. men har skifta den nå til 12 av 12 på. er det noen råd jeg kan få? hva slags feil kan det være? på forhånd takk
Sitat av kirbybubba Vis innlegg
har 2 cannabis planter. som jeg har hatt i flere måneder nå. innendørs. de bare vokser og vokser og produserer ingenting enda. en liten feil jeg merka var timene for sol og mørkt. hadde det på 18 timer lys og 6 timer mørkt. men har skifta den nå til 12 av 12 på. er det noen råd jeg kan få? hva slags feil kan det være? på forhånd takk
Vis hele sitatet...
Det blomstrer ikke uten 100% totalt mørke 12 timer daglig. De fortsetter å vokse fordi du fortsatt vegger dem. Anbefaler deg å toppe dem. Google cannabis topping eller fimming.
Husk at 100% mørke betyr 100% mørke.

Det er enkelt og greit lyssyklusen som du feilet med. Derfor anbefaler jeg som sagt å klippe toppene av dem og bare fortsette. Du kommer til å få dårligere yields nå uansett, fordi når du har for store planter utnyttes lyset dårligere. Mulig du også kan klippe av de nederste grenene, men det spørs om det kombinert med topping blir for mye stress.

Jeg ville tatt kloner først og fremst. ASAP. Så topper eller FIMer dem. Og sørg for maks 12t lys per dag. De kommer til å blomstre, du ser det 1-2 uker etter du bytter til 12/12.

Lykke til

Forresten er super cropping også et alternativ. Du må uansett gjøre noe med høyden. Husk at de strekker seg 100-200% etter du setter over til 12/12. Men det er på en måte for sent å gjøre noe når du allerede har begynt 12/12, men jeg ville gjort det uansett. Har super croppet 2 uker i blomst selv med hell. Dårligere avkastning kanskje.

growweedeasy.com er en flott nettside du bør sjekke ut.
Sist endret av TrippyKing; 18. september 2017 kl. 01:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en måned senere ... ▼
hvordan er sluttfasen på budsa? når er dem ferdig og hvor lenge skal dem henges til tørk? noen som vet???takk for hjelpen.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er litt opp til deg selv.
Man kan høste på litt forskjellig tid for å fremheve forskjellige egenskaper i planten.
Trikomene er de små "hårene" som har en dråpe med THC olje på enden, det er her mesteparten av godsakene sitter. De modnes over tid og de vil først være gjennomsiktige og så blir de melkehvite før de blir mer brune/mørke.

Høster man når de er melkehvite så bevarer man mye av den energiske høye følelsen, høster man senere får man mer av den sofasteine følelsen med. Selvfølgelig er dette mest bestemt av selve strainen cannabis du dyrker men høstingstid vil være med på å sette et preg på rusen.

Når du har høstet burde du klippe av alle blad slik du bare har buds hengende på stilkene, heng stilkene opp ned og tørk i ca 5 dager, sjekk at det er tørt ved å prøve å knekke en stilk, om den brekker lett av med et tørt knekk så er de klare.