Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 771
Har mistet min nye iPhone7+
Er det vits å 'gjøre' noe? Jeg har jo kode på mobilen, så trenger vel ikke sperre el anmelde den stjålet?
Har prøvd å ringe 1000x men den er stone cold...
Politiet bruker vel ikke ressurser på å søke opp en mobil på IMEI-nr?
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Politiet bruker faktisk ressurser på å søke opp IMEI-nr. - det har jeg selv erfart. Hadde jeg vært deg hadde jeg gitt det et forsøk, det verste som kan skje er at saken blir henlagt. Politiet bruker dog. lang tid på å løse opp i slike saker.
Skal du ha noe penger igjen på forsikring er anmeldelse som regel påkrevd.
Hmmm...nei jeg tror ikke ^^ jeg har noe forsikring, men kan de finne den på søk av IMEI -selv om den er slått av?
Kanskje teit spm; hva gjør man egentlig med en funnet mobil idag? Man kan jo ikke bruke den pga kodelås?!
Eller...
Anonym bruker
"Trygg Abbor"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tror ikke det er vanskeligere enn recovery-mode->Reinstall IOS
Sitat av blåveispiken Vis innlegg
Hmmm...nei jeg tror ikke ^^ jeg har noe forsikring, men kan de finne den på søk av IMEI -selv om den er slått av?
Kanskje teit spm; hva gjør man egentlig med en funnet mobil idag? Man kan jo ikke bruke den pga kodelås?!
Eller...
Vis hele sitatet...
De kan ikke finne den på IMEI om den er av, men de kan sperre mobilen for bruk om de kan IMEI nummeret. Om du finner en iPhone som ikke er logget inn i iCloud (aktiveringslåst), kan du bare gjenopprette og ta den i bruk selv. Om den er aktiveringslåst kan du selge mobilen for visse deler, men ikke for veldig mye. Sett mobilen i mistetmodus og legg til et nummer du kan nåes på og sjekk Find my iphone inne på iCloud.com.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tror ikke det er vanskeligere enn recovery-mode->Reinstall IOS
Vis hele sitatet...
Funker ikke om den er aktiveringslåst, da er mobilen så og si ubrukelig.
Sist endret av Conflicted; 24. oktober 2017 kl. 00:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.