Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2358
Hei
Jeg fikk min nye pc i går komplett summer gamer fra komplett med 16 gb ram, intel core i7, msi GeForce gtx 960 og hovedkortet som er et B85M-E45.
Men når jeg skal plugge in hdmi eller rgb i hovedkortet, så skjer det ingen ting.
Men det funker på skjermkortet hva er galt?
MVH Tor Henrik
Sist endret av tor12355; 13. juni 2015 kl. 08:37.
Trådstarter
18 0
Det sa meg ikke så mye mer dessverre.
Det er meningen at du skal koble skjermkabelen inn i skjermkortet, ikke hovedkortet.
For det første: Hva faen skal du bruke den dritten for? hvis det er fordi du skal bruke 2 skjermer så går det ikke og bruke både skjermkort og det intergrerte samtidig!

Nr2. om det er viktig for deg og få brukt den intergrerte skjerm driveren så må du inn i bios og trikse. eller fysisk ta ut skjermkortet og så plugge kabelen inni hovedkortet!
Trådstarter
18 0
Ok sorry da
Sitat av tor12355 Vis innlegg
Ok sorry da
Vis hele sitatet...
Hehe, du trenger ikke si sorry! Men har jeg rett i at du prøver og bruke 2 skjermer på den måten?
Sitat av frisksom1fisk Vis innlegg
hvis det er fordi du skal bruke 2 skjermer så går det ikke og bruke både skjermkort og det intergrerte samtidig!
Vis hele sitatet...

Hm, dette var nytt for meg, er da bare noen uker siden jeg brukte 3 skjermer, der 2 var koblet i GPU og 1 til det integrerte
Trådstarter
18 0
Jeg bruker 2 skjerm ja på skjermkortet dvi og hdmi
Sitat av mo66y Vis innlegg
Hm, dette var nytt for meg, er da bare noen uker siden jeg brukte 3 skjermer, der 2 var koblet i GPU og 1 til det integrerte
Vis hele sitatet...
Okei jeg ser ikke bort i fra at jeg tar feil.
Sist endret av frisksom1fisk; 13. juni 2015 kl. 09:24.
Trådstarter
18 0
Men må jeg da kjøpe en adapter fra DP til hdmi??
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av tor12355 Vis innlegg
Men må jeg da kjøpe en adapter fra DP til hdmi??
Vis hele sitatet...
Jepp, og husk den må være AKTIV (slik som denne), overganger laget for apple-maskiner vil ikke fungere (de er passive).
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Jepp, og husk den må være AKTIV (slik som denne), overganger laget for apple-maskiner vil ikke fungere (de er passive).
Vis hele sitatet...
Sikker? Har brukt HDMI frå DP på fujitsu-laptopen min, madammen sin HP og en tre-fire Thinkpads. Alt med fullstendig passive kabler.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
slashdot: Med forbehold: Det er eyefinity, eller mer enn 3 skjermer på en gang som krever en aktiv DP overgang, alt under 3 skjermer går greit med passiv overgang
Trådstarter
18 0
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Jepp, og husk den må være AKTIV (slik som denne), overganger laget for apple-maskiner vil ikke fungere (de er passive).
Vis hele sitatet...
Sitat av slashdot Vis innlegg
Sikker? Har brukt HDMI frå DP på fujitsu-laptopen min, madammen sin HP og en tre-fire Thinkpads. Alt med fullstendig passive kabler.
Vis hele sitatet...
Er denne aktiv eller passiv?
http://www.teknikmagasinet.no/produk...yport--hdmi-2m
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
tor12355: Man må nesten gå ut i fra at den er passiv når det ikke spesifiseres at den er aktiv.
En aktiv overgang er ikke bare en kabel, den har en prosessor som aktivt jobber med signalet.