Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1507
Hei

Jeg har kjøpt en dings fra USA som hadde vanlig kontakt, slik vi bruker i Norge.
Litt snodig at det i instruksjonen var bilde av en annen kontakt enn det som var på produktet.

I instruksjonen står det:
"This appliance is for use on a nominal 120 V circuit"

På produktet står det:
230v
50Hz
0,35 A

Kan jeg bruke denne med norsk strøm?
Ser ut som du har fått en komponent som er tilpasset det europeiske strømnettet, så det skal gå fint.

Tar forbehold om at merkingen på produktet er feil, men det finner du ikke ut uten å prøve.
Kontakt selger. Det er jo åpenbart at de kan gi et bedre svar enn noen her.
Ville vel stolt mer på at de klarte å skrive riktig tall på selve produktet. Enklere å legge feil manual i esken, eller kanskje de ikke gadd å lage en europeisk versjon av manualen.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Husk også at mange produkter i dag produseres med switch mode power supplies som støtter både 110V 60HZ og 230V 50HZ.
Beste er å kjøre på, å lese manualen om ting ikke går som det skal

Har mange år erfaring med elektriske produkter. Mange firma, spesielt de mindre tilpasser produkter til mottaker etter behov. Hovedsaklig fordi mange som bestiller forstår jo ikke forskjellen, men ofte kan det være en standard manual som følger med.
Trådstarter
24 0
Så 230v ,50Hz er den norske strøm output'en?

Veldig rart isåfall, for Frankford Arsenal er et amerikansk selskap
http://www.opticsplanet.com/frankfor...e-tumbler.html

Takk for svar, jeg skal se om jeg får kontaktet dem
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
230V 50HZ er hva vi bruker i Norge ja, så om det står det på den, så er du helt safe. De har antageligvis sett shipping adressen, og sendt deg ett produkt tilpasset for Europa