Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 975
Hei hei, Jeg har kjøpt meg en daio somn heter: tytera tc-3000A, som jeg skal programmere, Jeg har lastet ned USB driver samt programmet til radioen, men da jeg skal hente opp infoen fra radioen får jeg opp: Please check all connections and comunication port settings...

så, da byttet jeg til riktig COM port på programmet i forhold til COM port på PCn:
Zoom inn så du ser bedre :P
http://i.imgur.com/QsBcS1H.png

Men fortsatt fungerer det ikke, hva gjør jeg galt? Noen som har et annet driver forslag til USB? Følels veldig som det kan vere den, Driveren som er der nå er en Vista driver, var vel egentlig bare det jeg fant, det gjør at "Den funegrer" men den fungerer ikke helt, om du skjønner?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Har du en annen kabel du kan prøve? Jeg har hatt skikkelig uflaks med slike kabler til radioer, enten funker de bare ikke, eller så er det for mye plast på de, slik at den ikke kommer skikkelig inn, og du ikke får kontakt.
Trådstarter
7 0
fåt tilsendt ny kabel av han så det får jeg testet om noen dager, men ingen andre løsninger altså?
1: USB til RS232 er pain in the ass, og virker veldig ofte dårlig(ja jeg veit det er mange som har gode erfaringer også, men mine er generelt dritdårlige). Min anbefaling er: Kjøp deg eit pci(-e)(til COM) om du skal leke deg med COM.
2: Sjekk at baud-rate, og slikt er satt opp riktig.

EDIT: Om det er laptop, express-card/pcmcia-card til com
Sist endret av suppesos; 29. mai 2015 kl. 20:07.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Suppesos: prolific chipper er rimelig gode convertere, og har aldri opplevd problem med dei. Clas Ohlsson sin USB-RS232 til en hundrelapp funker knall.
Trådstarter
7 0
Takker for svar gutta var nokk bare noe feil med ledningen,. da jeg fikk lekt litt og bøyd litt fungerte det plutselig