Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2080
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Hei, 500kr til den som kan forklare meg hvordan jeg skal stille inn FR85GXT2 fra Danfoss.

Normalt ligger den på -1 grad, men nå får jeg den ikke til å slutte med defrost.

Skjønner lite av displayet. Om det er noen som seriøst kan hjelpe meg, kan jeg sende tlf på PM og cash over nettbanken.

Takk for alle konstruktive svar.

(Gjelder en slik en: http://renkulde.no/renkulde/app/vare/nr/114X0225)

Men jeg skjønner lite av displayet som kun har 3 knapper.
Display? Sikker på at ikke det er en egen dings med eget modellnummer og egen brukermanual?

Sjekk om du har en kontrollmodul med et modellnummer du kan finne en brukerguide for på nettsidene til danfoss: > Home > Business Areas > Refrigeration and Air Conditioning > Technical Literature

Det er 783 pdf'er der.

Btw. displayet ser vel ikkje tilfeldigvis slikt ut?



https://www.youtube.com/watch?v=XoLEUtlCRVc

Tipper det er en EKC 202/302 elns.
De har 3 knapper ivertfall.

Instruction EKC 202D - EKC 302D

Mye om knapper der ivertfall, og indikatorer.

Sist endret av Turbolego; 26. mai 2015 kl. 19:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Trådstarter
Det er nøyaktig det displayet der!

Og nå skal jeg prøve den knappemanualen din, gir beskjed om et par min om jeg får det til!

Ser ut til at den til venstre lot seg stille inn med manualen du linket, men den til høyre vil ikke ut av defrost...(!?)

http://i.imgur.com/UH6R99Z.jpg
Sist endret av Carmex; 26. mai 2015 kl. 19:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Weird... ifølge manualen er kodene for stuff som har med "defrost" å gjøre "dXX" hvor "XX" er fra 01 til 19.

"-d-" er ikke en kode i manualen som jeg kan se... error?

Start den på nytt og prøv knappemanualen igjen?

Btw. prøvd dette?

Manuel start or stop of a defrost
• Push the lower button for four seconds.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Turbolego; 26. mai 2015 kl. 19:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Trådstarter
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Weird... ifølge manualen er kodene for stuff som har med "defrost" å gjøre "dXX" hvor "XX" er fra 01 til 19.

"-d-" er ikke en kode i manualen som jeg kan se... error?

Start den på nytt og prøv knappemanualen igjen?

Btw. prøvd dette?
Vis hele sitatet...
Jeg bare antok at -d stod for defrost, men mulig det er en error. Fikk tak i en på norpe som mente at jeg skulle bare skru av alt en natt så skulle det være i orden...?

Men det har jeg delevis forsøkt, da jeg prøvde den nederste knappen i 4 sek, endret det iallefall seg i displayet, men etter ca 1 min går den tilbake til -d
Sitat av Carmex Vis innlegg
Fikk tak i en på norpe som mente at jeg skulle bare skru av alt en natt så skulle det være i orden...?
Vis hele sitatet...
lol, resette maskinen?

Tja... plugg ut strømmen i noen minutter burde vel holde?
Kan da ikke ta så lang tid å draine kontrollern for strøm?

Btw. fant koden i manualen:

-d- Afrimningen er igang
Vis hele sitatet...
lel, prøv å "resette" ved å ta ut pluggen noen minutter.
Sist endret av Turbolego; 26. mai 2015 kl. 19:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Trådstarter
Sitat av Turbolego Vis innlegg
lol, resette maskinen?

Tja... plugg ut strømmen i noen minutter burde vel holde?
Kan da ikke ta så lang tid å draine kontrollern for strøm?

Btw. fant koden i manualen:



lel, prøv å "resette" ved å ta ut pluggen noen minutter.
Vis hele sitatet...
Med å "ta ut pluggen" menes det?

Uansett vil jeg bare si at skuffene på høyresiden ser ut til å komme til rett grad, bare der har du fortjent reward. Men om du bærer med meg litt til her er jeg evig takknemlig
Sitat av Carmex Vis innlegg
Med å "ta ut pluggen" menes det?

Uansett vil jeg bare si at skuffene på høyresiden ser ut til å komme til rett grad, bare der har du fortjent reward. Men om du bærer med meg litt til her er jeg evig takknemlig
Vis hele sitatet...
Har du noen gang skrudd av maskinen helt?
Kisen på norpe nevnte at å "skru av" en natt ville funke, med det så antar jeg at han mente å skru av maskinen helt, dvs. skru av og koble ut strømmen for å "draine" kontrolleren for strøm og resette den.

Reward! yay!

Blir glad for hvasomhelst jeg, lol
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Trådstarter
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Har du noen gang skrudd av maskinen helt?
Kisen på norpe nevnte at å "skru av" en natt ville funke, med det så antar jeg at han mente å skru av maskinen helt, dvs. skru av og koble ut strømmen for å "draine" kontrolleren for strøm og resette den.

Reward! yay!

Blir glad for hvasomhelst jeg, lol
Vis hele sitatet...
Sendte deg en PM, jeg laster opp en video nå som viser hva som skjer når jeg prøver og stille inn.

I mens vasker jeg litt stuff, poster snart, milliærder takk for hjelp så langt!
Sitat av Carmex Vis innlegg
Sendte deg en PM, jeg laster opp en video nå som viser hva som skjer når jeg prøver og stille inn.

I mens vasker jeg litt stuff, poster snart, milliærder takk for hjelp så langt!
Vis hele sitatet...
Dersom du gjorde den samme knappeoperasjonen på begge kontrollerne, men det bare funka på den ene, så er det noe galt med den andre.

Prøv å skru av maskinen som fusker uten å dra ut kontakten, la den stå et par minutter.

Om ikke det funker, kan det hende du må dra ut kontakten for å resette, kanskje snakke med kisen på norpe igjen og få avklart om det er noen forskjell på å "skru av" og "dra ut kontakten".

Personlig tror jeg kontrolleren må draines helt for strøm for å resettes, litt som BIOS-batterier på pc'er (CMOS) som må tas ut av maskinen i 5 min. for å resette BIOS.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Trådstarter
Stor ære på Turbolego for å ha fikset en av kjølene mine!

Nå skal jeg nappe i litt stikkkontakter!
Lykke til, håper det funker.

Hvis ikke får du gå igjennom parameterne r01-05, r09-r13, r015 og r39-40 og sjekke at de er like på begge kontrollerne.

Kan hende det står feil temperatur på maskinen som ikke vil slutte å defroste.

Eller at en temperatursensor er borked

Om du finner sensorene, kan du teste om de funker ved å varme de opp (ta på).
Sist endret av Turbolego; 26. mai 2015 kl. 20:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det KAN jo hende at det er en 'liten' batteribackup i tilfelle av strømutkoblinger som kan holde på dataene litt lenger enn 5 minutter.. Så funker det ikke med å ta strømmen noen få minutter bør du vel følge tipset om å koble den ut et døgn som du fikk beskjed om. Veldig bra at det er resurser her som Turbolego !
Sist endret av woff; 26. mai 2015 kl. 20:50.
Om LEDen blinker hurtig, så er det et tegn på en feil på anlegget.

Hva skjer om du holder øvre og nedre knapp inne samtidig?
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Om LEDen blinker hurtig, så er det et tegn på en feil på anlegget.

Hva skjer om du holder øvre og nedre knapp inne samtidig?
Vis hele sitatet...
Sitat av RI8KX553.pdf
Blinker hurtigt ved alarm
Vis hele sitatet...
"alarm" kan bety så mye ja, lol