Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1538
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Har lenge småirritert meg over Dropbox som synkroniseringsverktøy mellom de forskjellige maskinene mine. Etter litt googling har jeg funnet noen alternativer, men de fleste er betaltjenester, noe jeg synes blir dustete når jeg kan hoste selv.

Det ser ut som hoved-"contender" for selvhosting er ownCloud, men synkroniseringsklienten deres var så elendig at dette ikke frister noe særlig.

Det jeg ser etter:
  • Klient for windows og linux
  • Selv-hostet
  • Helst gratis fordi det gir lite mening å betale for noe man hoster selv..
  • Støtter flere mapper uten klønete symlinker i hytt og gevær
  • Støtter aller helst filtre/logikk for å angi hva som skal synces (f. eks. ikke temp-filer, cache osv)

Det aller mest lovende jeg har sett så langt er antakelig BitTorrent Sync - men dette koster 40 bucks i året. For så vidt ikke en gal pris, men jeg ser ikke hvorfor dette er en "tjeneste" heller enn et "produkt".

Noen idéer?
Bitsync fungerer bra og dekker ønskene dine!.

De forrige versjonene var free for all funksjonalitet, de siste versjon så ønsker dem betaling for full funksjonalitet.
Jeg mener Crashplan-klienten gjør alt du ber den om, gratis.
http://en.wikipedia.org/wiki/Compari...ation_software

Her har du en liten liste over programmer som kan gjøre jobben for deg.


På jobben bruker vi Ahsay. Føler den fungerer meget bra.
Den tar backup mot egen server, og skal være like enkelt å restore data også. Litt usikker på hvordan den vil fungere som et synkroniserings-verktøy. Men bør kunne fungere som det også.