Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1092
Hei,
siden jeg måtte restarte routeren min for en tid tilbake har den fungert særs dårlig både med kabel og trådløst.
Prøblemet er at nettet faller ut hele tiden, og det er likedan på nettbrett, mobil og PC.
Da jeg satt og feilsøkte opp og ned her for et par kvelder siden, fikk jeg tilslutt opp noe om at en annen datamaskin i nettverket brukte samme IP som min. Kan det være en mobiltelefon eller ipad?

Noen som evt vet hvordan man kan løse problemet?
Logg inn på routeren din og knytt alle enhetene dine opp mot hver sin faste ip-adresse. Da slipper du ip-adressekonflikt.
Sist endret av junkpal; 15. oktober 2013 kl. 16:33.
evt. pass på at ingen av enhetene setter sin egen statiske IP.

Ikke like bra, men en mulighet.
Eventuelt lag en whitelist så bare mac-adressene til dine enheter får tildelt IP-adresse.
Hjelper lite hvis to av enhetene statisk setter IP-en sin.

Edit: Du ødela, skulle holde post counten min på 666
Sist endret av hayer; 21. oktober 2013 kl. 12:37.
Sitat av hayer Vis innlegg
Hjelper lite hvis to av enhetene statisk setter IP-en sin.

Edit: Du ødela, skulle holde post counten min på 666
Vis hele sitatet...
Sant.
Ville i hvert fall ha begynt med å sjekke at alle enhetene dine får tildelt IP-adresse automatisk, og at du ikke har satt statisk IP på noen av dem på routeren.
Takker for svar folkens, skal prøve meg i løpet av uka...!
Sitat av junkpal Vis innlegg
Logg inn på routeren din og knytt alle enhetene dine opp mot hver sin faste ip-adresse. Da slipper du ip-adressekonflikt.
Vis hele sitatet...
Sitat av Major Cock Vis innlegg
Sant.
Ville i hvert fall ha begynt med å sjekke at alle enhetene dine får tildelt IP-adresse automatisk, og at du ikke har satt statisk IP på noen av dem på routeren.
Vis hele sitatet...
Det du sa er allerede sakt. junkpal sin løsning vil jeg si er bedre hvis han vet/har mulighet til å gjøre det.