Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1259
Har bare et lite spørsmål. Har vært rundt om på nettet og letet mye etter hvordan man kan lage sin egen bios startup screen. Jeg fant i et forum en annen som spurte om det samme. Men han fikk heller ikke noe svar. Jeg vet at det følger med programmer til noen hovedkort. Og der kan du lage egne startup screener. Med startup screen mener jeg ikke et annet bilde som kommer opp i stedet for den stygge windoze logoen. Men en liten flashvideo eller noe lignende mens maskinen teller opp RAM'en..
Hvis noen vet noe mer omm dette, ikke nøl med å ta kontakt!
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
slitt ut kopien din av "Hackers" ??

mvh
zer0 c00l
Originally posted by nso:
slitt ut kopien din av "Hackers" ??
Vis hele sitatet...
Hehe.. Må vel kjøpe ham en ny film... Ikke for å være uhygglig med deg, DødSpøkelse, men dette hørtes ut som tatt fra en dataartikkel i VG. Litt for utrolig.

- Eudoxos -
Skal være mulig på en del ferdig pcer, sånne som compaq ibm, acer osv. har sett det og det finnes jeg vet det.
--
mem seriøst finnes det fortsatt folk som har så treige maskiner at de rekker å se BIOS skjermen? :-)

Men for å gjøre det trneger du et dataprogram og en "eeprom(eller.no)" brenner. Skolen min har/hadde en slik en, vi la inn små gameboyprogs på de.

meitemark
Medlem
raze's Avatar
Trådstarter
Å det må være så kjipt å være dere, nso og Eudoxos... Hvis dere ikke vet noe, så ikke tro at dere er l33tz å komme her å dizze andre! JEG ER FORRESTEN 14ÅR OG ER KEWL FORDI JEG KAN SKRIVE 3 ISTEDET FOR E... skills oder was?

Som meitemark sier, det skal gå an. Men jeg vet ikke om det bare er på ferdige maskiner som Compaq eller noen andre gir ut...

[This message has been edited by nso (edited 02-04-2001).]
joda, det går an. Men da må man flashe bios'en. og det er bare en ting å si til det: utrygt. Går HK'et til helvette, må man ty til litt ca$h får å få fixxa den.

Men, hvis du virkelig vil gamble med kortet ditt... Det letteste er vel å ha et statisk bilde, da behøver man bare å lage et lite bitmap, and then: FLASH. men jeg trur at det går an å få inn en mini-animasjon.

husker ikke helt hvor jeg fant denne infoen...
Originally posted by meitemark:

mem seriøst finnes det fortsatt folk som har så treige maskiner at de rekker å se BIOS skjermen? :-)
Vis hele sitatet...
Noen har så mye Ram vet du, at det tar en liten evighet og telle opp.

Hvordan flasher man egentlig Biosen? Eg har jo hørt om det, og veit i teorien kva det går ut på, men korleis gjer ein det i praksis? Med en type boot-diskett, eller noe slikt?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
get a bloody grip deadghost.. det øyeblikket man ikke kan ta en spøk lenger er det øyenblikket man bør legge seg ned for å dø.

det du nevner er forresten fullt ut mulig.. eneste problemet er at det krever utrolig mye mer skills enn du har.
YO WORD UP MAN! (me = r337 | you = 14)
Medlem
raze's Avatar
Trådstarter
For det første No Sex/Orgasm...

Tror ikke det var ment som en spøk den posten du hadde. Du trodde at jeg var en wannabe som hadde sett altfor mye på hackers, og ville ha en fet startup screen. Du trodde det var helt umulig å latterliggjorde det.

For det andre, jeg VET at det trengers mye skills for å lage en startupscreen. DET VAR JO DERFOR JEG SPURTE OM DET HER!!!
Originally posted by Kongen:
Noen har så mye Ram vet du, at det tar en liten evighet og telle opp.
Vis hele sitatet...
Riktig... Hva med en thread der vi "skryter" av maskinene våre. Hadde vært litt gøy å vite hva slags maskiner folket her har..

- Eudoxos -

nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
deadghost: var egentlig ment som en spøk, ble bare litt anoyed av reply'en din... har selv lurt på samme sak i etterkant av å ha sett "hackers" for mange herrens år siden, var derfor jeg brakte det opp..

exodus: lol, hvor kom den fra?
Originally posted by Psy_Illusion:
Hvordan flasher man egentlig Biosen? Eg har jo hørt om det, og veit i teorien kva det går ut på, men korleis gjer ein det i praksis? Med en type boot-diskett, eller noe slikt?
Vis hele sitatet...
Jau. Og siste versjon av biosen nedlasta. Hovedkortprodusentene har programmer som flasher, så du gjør så og si ikke en dritt. Er noen ganger _ikke å anbefale hvis alt funker helt fint hos deg...
Medlem
raze's Avatar
Trådstarter
Ja, men det er greit nso. Sorry at jeg ble så sur. Hørtes bare ut som dere rakket så ned på meg...

Uansett, har man kommet frem til at det ganske umulig å lage en startup screen da?