Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2089
Hei hei!

Jeg har vært ute idag og tatt bilder til en skoleoppgave. Mens jeg var ute fikk jeg tid til å knipse noen andre bilder også.
Lurer litt hva jeg kunne gjort annerledes eller hva som forhåpentligvis er bra.

Et lite spørsmål, hvordan finner man sånn extif eller hva det heter på bilder?
Sitat av yellowpillow Vis innlegg
Hei hei!

Jeg har vært ute idag og tatt bilder til en skoleoppgave. Mens jeg var ute fikk jeg tid til å knipse noen andre bilder også.
Lurer litt hva jeg kunne gjort annerledes eller hva som forhåpentligvis er bra.

Et lite spørsmål, hvordan finner man sånn extif eller hva det heter på bilder?
Vis hele sitatet...
bilde en var et spennede bilde bilde nummer 2 ga en dybdefølelse
Er det ingen som vet det extif greiene?
Sitat av yellowpillow Vis innlegg
Hei hei!

Jeg har vært ute idag og tatt bilder til en skoleoppgave. Mens jeg var ute fikk jeg tid til å knipse noen andre bilder også.
Lurer litt hva jeg kunne gjort annerledes eller hva som forhåpentligvis er bra.

Et lite spørsmål, hvordan finner man sånn extif eller hva det heter på bilder?
Vis hele sitatet...
Jeg likte bilde 1 veldig godt *skifter bakgrunnsbilde*
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Jeg likte bilde 1 veldig godt *skifter bakgrunnsbilde*
Vis hele sitatet...
Tusen takk Det var det jeg ble mest fornøyd med!

Btw: Ingen av bildene har rørt noe redigerings program.
https://addons.mozilla.org/en-US/fir...n/3905?src=api

Addon til FF som viser EXIF data. Høyreklikk på bilde og bla ned til Show EXIF-data. Ellers kan du se det i Bridge, PS, Lightroom.. Så og si alle bildebehandlingsprogram.
Sist endret av Insanity; 18. november 2009 kl. 22:06. Grunn: Legge til mer
Takk! Finnes det noe liknende jeg kan bruke i chrome?
Synes bildene kunne vært noe skarpere. Er måter å gjøre dette på i photoshop/lightroom hvis du er kjent med disse. Kontrasten kunne f.eks vært litt høyere. På bildet to tror jeg det kunne gjort seg å dratt motivet litt mer til høyre.

Uansett fine bilder, stå på
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Prøv speiling på bilde #2
Sitat av Jonta Vis innlegg
Prøv speiling på bilde #2
Vis hele sitatet...
Sånn?
http://bildr.no/thumb/529206.jpeg
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Jeppsipepsisolobrus
Syns at det så veldig rart ut speilet!
Men det kan jo være at jeg er vant til at den ikke er det hehe!
Digital nomade
trippy's Avatar
Enig, det så jævla rart ut :P
Bilde 1 er nå bakgrunnsbilde på alle steder der jeg selv kan velge. (Win7, mobil, DamaSinW7,DamaSinMobil) Og på veggen på rommet printet ut med en jævla pro printer og dyrt fotopapir.
Sitat av Verdaling Vis innlegg
Bilde 1 er nå bakgrunnsbilde på alle steder der jeg selv kan velge. (Win7, mobil, DamaSinW7,DamaSinMobil) Og på veggen på rommet printet ut med en jævla pro printer og dyrt fotopapir.
Vis hele sitatet...
Tar det som et kompliment jeg!
Digg å vite at folk verdsetter arbeidet mitt
Bildene gav meg rett og slett ingenting. Jeg vet ikke helt hva som er motivet, og jeg vet ikke helt hva som er budskapet. Skal de bare være kule eller skal di gi meg en spesiell stemning? Jeg vet ikke en gang helt hva jeg skal si, for det er ikke noe spesielt å si om det. Jeg kunne gjort akuratt det samme med iPhone-kameraet mitt, bare at det har en god del dårligere optikk og lavere oppløsning. Vel, prøv og feil, men dette var mer feil. Better luck next time.

Tips: Prøv å sett deg opp et mål for hva du prøver å gi til den som skal se bildet ditt.
Sitat av unify Vis innlegg
Bildene gav meg rett og slett ingenting. Jeg vet ikke helt hva som er motivet, og jeg vet ikke helt hva som er budskapet. Skal de bare være kule eller skal di gi meg en spesiell stemning? Jeg vet ikke en gang helt hva jeg skal si, for det er ikke noe spesielt å si om det. Jeg kunne gjort akuratt det samme med iPhone-kameraet mitt, bare at det har en god del dårligere optikk og lavere oppløsning. Vel, prøv og feil, men dette var mer feil. Better luck next time.

Tips: Prøv å sett deg opp et mål for hva du prøver å gi til den som skal se bildet ditt.
Vis hele sitatet...
Boble bildet var litt mer et sånt "oi så fint å se på bilde". Det andre var det ikke så mye mening bak egentlig.
Ellers så var dette bilder som ikke var planlagt i det hele tatt. Det var litt av den typen, her er det et motiv! Jeg tar bilder i 1 min og så løper jeg videre.

Men ellers takk for kritikken, skal ta den med videre
Syntes fokuspunktet på bilde 2 kunne vært litt lengre unna..
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
EEEEhhm, Det bildet av veggen gidde ikke mening i hele tatt. hehe

Likte mye bedre bilde nr.1. Veldig fine farger, men har noen usarpe områder.
Bilde 1 gir lite informasjon om seg selv, alt jeg ser her er noe som kan minne om vann. Har en del uskarpe områder, som bare forstyrrer. Forsøk alltid å ha et fokuspunkt på bildet, der øyene til seeren kan hvile.

Bilde 2 er standard fotoelev bilde. Ingenting mer.

Klarer stort sett desverre ikke komme med noe mer konstruktivt enn det der... Beklager, men godt forsøk!
Sitat av yellowpillow Vis innlegg
Syns at det så veldig rart ut speilet!
Men det kan jo være at jeg er vant til at den ikke er det hehe!
Vis hele sitatet...
Det ser mer riktig ut for meg da jeg aldri har sett bildet før og samtidig har for vane å lese fra venstre til høyre. Det har sine logiske årsaker.