Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 720
hei å hå!

legger ut noe jeg lagde her.
https://soundcloud.com/oyvind94/days-goes-by

Bare å komme med forslag evnt forandringer.

visualn00b
Stygg & samtidig fin
Dillinger's Avatar
Poppet opp i feeden min på SC! Det første som slår meg er at det er litt monotont, låten går litt som en marsj. Kanskje endre litt på melodien til bassen etterhvert? Når pianoet var alene (1:25) var det veldig avslappende å høre på, det enkle er ofte det beste!

Keep it up
Semiconductor
visualn00b's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dillinger Vis innlegg
Poppet opp i feeden min på SC! Det første som slår meg er at det er litt monotont, låten går litt som en marsj. Kanskje endre litt på melodien til bassen etterhvert? Når pianoet var alene (1:25) var det veldig avslappende å høre på, det enkle er ofte det beste!

Keep it up
Vis hele sitatet...
Tusen takk for svar : ) Kikka litt rundt og lekte litt..

Lagde en ny versjon nå. Vill egentlig ikke gjøre så mye med bassen, det blir fort alt for tynt. Men senka volmet på den, og lagde noen nye deler på sangen, og økte kvaliteten litt

Her en den nye versjonen; So THIS is Dreaming!
Sist endret av visualn00b; 29. januar 2014 kl. 20:43.
Synes egentlig sangen er veldig bra, men klarer likevel ikke helt å like "piano"-delen. Den blir på en måte for dominerende over beaten, samtidig som den høres ut som et keyboard med 30 knapper som kjøpes på en lekebutikk. Tror jeg hadde likt litt klarere toner. Vet egentlig ikke helt hvordan jeg skal ordlegge meg, men klarere toner eller "mer ekte" er det beste jeg greier.

Så liker beaten, liker den underliggende melodien, liker hovedmelodien, men ikke hvordan hovedmelodien høres ut og synes den er litt for dominerende. Synes den fremdeles skal dominere, men ikke så mye at den underliggende melodien forsvinner helt mens de sterkeste tonene spilles. Så det er bare snakk om et hakk eller to på styrkedelen.

Håper jeg klarte å være konstruktiv.
Stygg & samtidig fin
Dillinger's Avatar
Nå som jeg hører den nye versjonen er den mye bedre, spesielt pga bassen! Den er heller ikke så ensformig som den forrige var. Det som kan forbedres, er som Flaskepost sier, få pianoet til å høres mer ekte ut, dette pianoet høres billig ut, du må få det til å høres eksklusivt ut, hvis du skjønner? Melodiene er fine, men erstatt dette pianoet med et grand piano e.l, så tror jeg du har det!