Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 629
Har en printer som kuker det til etter at den har gått i dvalemodus. Det er en Konica/Minolta C550 officemaskin. Den står på ene kontoret vi har her på jobb. Den går i dvalemodus etter fire timer, og det er maxtid for dvalemodus på den.

Når den har stått i dvalemodus mister den kontakt med etterbehandleren og alt papiret krøller seg etter å ha gått gjennom varmebehandleren. Det jeg kunne tenkt meg (som en meget midlertidig løsning) er et script eller noe som sender en utskrift til printeren hver tredje time eller noe så den ikke skal gå i dvale. Printeren står i nettverk og PCen jeg bruker står på 24timer i døgnet.

For å "fikse" problemet må jeg ut med støpselet, vente 3 minutt og så plugge inn igjen.

Er det noen som har forslag til løsning? En slags timer på utskrift, script, whatever, alt mottas med takk
Start Scheduled Tasks / Oppgaveplanlegging.

Lag en oppgave som kjører hver time til du stopper den.
Oppgaven kjører denne kommandoen: print /d:\\PRINTSERVER\Printer-Som-Suger-Balle C:\test.txt

Opprett test.txt på C:\


http://technet.microsoft.com/en-us/l...(v=ws.10).aspx
Sist endret av SteInMetz; 7. november 2013 kl. 10:46.
eller kjør den jobben SteInMetz legger ut rett fra printserver da slipper du belastning på pc \ klienten du bruker
Problem løst, takker for hjelpen begge to