Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 7125
Hei,

Jeg har de siste ukene eksperimentert litt med små doser sopp, dvs. mellom 5-10 tørkede sopper. Med såpass små doser får jeg ingen visuals (kanskje en anelse mer "3d-følelse"), og heller ikke noe heftig tankekjør. Det jeg derimot opplever er at humøret bedrer seg flere hakk, og jeg føler meg energisk. Jeg har tidvis vært plaget med milde depresjoner, men etter inntak av sopp føler jeg meg bare helt fantastisk. Akkurat denne effekten føler jeg henger igjen i dagene etter også.

Kan også nevne at jeg har prøvd dette i kombinasjon med skolearbeid, nærmere bestemt matematikk. Følte jeg lettere kunne konsentrere meg over lengre perioder, og matematikken ble for en gangs skyld veldig interessant.

Det jeg lurer på er hvordan det påvirker meg å ta slike doser for eksempel 1-2 ganger i uken? Ødelegger jeg litt av magien når jeg først skal ta en større dose? Økt fare for HPPD? Noen som har erfaringer med lavere doser psilocybin-innholdige sopper?
Sitat av Meowen Vis innlegg
Hei,
Noen som har erfaringer med lavere doser psilocybin-innholdige sopper?
Vis hele sitatet...
Min egen erfaring med hyppige små doser resulterte egentlig
bare i at jeg gikk litt lei og ble mer interessert i større doser,
men kanskje ikke så ofte. Igjen er det litt avhengig av hvor
potent sopp du har, og det kan jo variere.
Har inntatt mikrodeseringer selv - men ikke hyppig. Har lagd te på 5-10 sopp mens jeg har vært lettere forkjøla f.eks og følt at det har gitt meg noe.

Mikrodoseringer med LSD er viden kjent. Hoffmann tok selv mikrodoseringer hver dag i årevis og mente dette hadde gode anti-depresive egenskaper. Nå er nok LSD mere stimulerende enn sopp så vet ikke helt om det kan sammenlignes annet enn at begge er psykedeliske rusmidler. Ingen HPPD rapportert iallefall. Personlig hadde jeg tenkt litt på om det er sundt for magen å innta sopp så veldig ofte. Hadde hvertfallt laget te for å minske magesjau.
Sitat av Bearass Vis innlegg
Hoffmann tok selv mikrodoseringer hver dag i årevis og mente dette hadde gode anti-depresive egenskaper.
Vis hele sitatet...
Har du noen kilde på det?

I utgangspunktet synes jeg ikke selvmedisinering med psykedelika høres spesielt smart ut, selv om det er snakk om sub-psykedeliske doser. Hvis du velger å gjennomføre et slikt eksperiment, ville jeg i alle fall satt klare rammer på forhånd. F. eks. laget en skriftlig plan over hvor mye du skulle ta, hvor ofte og ikke minst hvor lenge du skulle holde på. I tillegg noen klare kriterier for å vurdere effekten, som f. eks. hvor deprimert du føler deg, om din karakter i matematikk har endret seg eller liknende.
Sitat av felix_poker Vis innlegg

I utgangspunktet synes jeg ikke selvmedisinering med psykedelika høres spesielt smart ut, selv om det er snakk om sub-psykedeliske doser.
Vis hele sitatet...
Leste en post i et utenlandsk forum fra en som hadde drevet med
dette over tid. Han forklarte at lettheten og euforien etterhvert
skiftet over til det motsatte - tungsinn og depressive tanker. Vel å
merke var dette under påvirkning. Men jeg kan tenke meg at man
blir sliten i hodet, det lønner seg kanskje ikke å tøye strikken for
langt.
Hvis man setter seg fore å gjennomføre et mikro prosjekt med la oss 25 mikrogram LSD hver dag en uke så vil vel effekten på syvende dagen være fraværende på grunn av oppbegget toleranse og hele poenget borte? Så da måtte man vel økt dosen for hver dag og da ville man vel både blitt fattig og gal?
Sitat av Gloss Vis innlegg
Hvis man setter seg fore å gjennomføre et mikro prosjekt med la oss 25 mikrogram LSD hver dag en uke så vil vel effekten på syvende dagen være fraværende på grunn av oppbegget toleranse og hele poenget borte? Så da måtte man vel økt dosen for hver dag og da ville man vel både blitt fattig og gal?
Vis hele sitatet...
Ja man må ta høyde for toleranse oppbygging. Det er flere tilnærmingsmåter. En er å ta annenhverdag f.eks. En annen er å ta 10ug mandag, 20ug tirsdag, 30ug onsdag og 40ug torsdag for så å ha resten av uken uten noe.

Felix Poker. Mener jeg har lest om Hoffmanns mikrodosering i en av hans bøker. Et kjapt google-søk gir ingen seriøse kilder - men mange som påstår det samme.

Mikrodosering på LSD fremmer følelsesmessig klarhet, fokus og kreativitet, samt lettere eufori og det er derfor bl.a Hoffmann mente dette kunne ha terapeutisk effekt mot bl.a depresjon.
▼ ... flere år senere ... ▼
Har lest mye om microdosing og har lenge hatt lyst til og prøve dette. Prøver dog og komme i kontakt med mennesker som selv har erfart dette på kroppen(sinnet)...

Vi snakker såpass små doser at det ikke skal gi visuals eller spirituelle opplevelser. Men heller at det skal inn og fikse opp i topplokket..

Har du tips til plasser jeg kan lære mer om microdosing eller vet hvordan jeg kan komme i kontakt med noen så hyl ut.
Har lest mange artikler og hørt på podcaster om dette. Men ønsker gjerne tips om stoff av kvalitet!
Veldig typisk start på innlegg men here goes the truth :
Min venn hadde over en lengre periode mikrodosert sopp. Ca 6 måneder pluss. Hans mål var å få kontakt med den høyere hjernekapasiteten man kan oppleve under soppens påvirkning. Det å kunne ha fem seks uavhengige tankerekker og samtidig ha kontroll på dette uten noe stress. Jeg opplevde han som veldig spaca veldig lenge og humørsyk. Små ting kunne fyre alle plugger en stund. Etter et og et halvt år til to år senere forteller han meg at han føler han endelig har landa..

I dette tilfellet tror jeg det var snakk om 2-8 sopp tørket daglig.
Så dette var et tre år gammelt innlegg. Takker for innspill/advarsel Hjelm1.
6 måneder hørtes lenge ut. Har ikke planer om å få kontakt med den høyere hjernekapasiteten heller.
Har som sagt lest mye om at microdosing, eller sopp generelt - kan være med på og kurere depresjoner/tungsinn, og eller andre mentale "lidelser".

Når enn føler enn har prøvd det meste av meditasjon, positiv attitude og you name it - så er det fristende og se om det kunne ligge noe i det.
Du kan ta en titt på denne videoen, StreetSmart:

https://www.youtube.com/watch?v=UGxSZqTZVaU

Forøvrig en veldig god og informativ kanal, om du vil titte på litt mer også.