Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3787
Noen her som har erfaring med Banisteriopsis caapi extract 10:1?

Jeg tenker mest på dose og hvordan det best inntas
Null erfaring, men du kan jo sjekke tripprapportene på Erowid. Ser ut som det varierer en god del.
har ingen erfaring. men var det ikke aztekerne som hadde det i sine ritualer? Da drakk de det som te. Ville kansje derfor sagt Te, for å komme i kontakt med forfedrene
B.Caapi i seg selv er jo ikke spesiellt spennede.
Det er en MAO hemmer som brukes i kombinasjon med f.eks DMT holdig brygg som ayahuasca.
Som nZaal sier, det er lite poeng i å innta Banisteriopsis caapi alene. Du vil nok merke noe, men det er bortkastede betakarboliner. Skaff deg heller Psychotria viridis også, så kan du brygge ordentlig ayahuasca.
Eventuelt M. Hostilis. Kom greit inn i hyperspace av det også for å si det mildt.

Har ikke sammenlignet det med Viridis da. Hva er forskjellene trippmessig?
mr_hofman's Avatar
Trådstarter
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Som nZaal sier, det er lite poeng i å innta Banisteriopsis caapi alene. Du vil nok merke noe, men det er bortkastede betakarboliner. Skaff deg heller Psychotria viridis også, så kan du brygge ordentlig ayahuasca.
Vis hele sitatet...
Tusen takk! Jeg kjøpte noe Banisteriopsis extract bare på et innfall. Har lenge hatt lyst til å prøve Yage, men innså det inneholdt mye ulovlige stoffer. Så fant jeg Banisteriopsis som ble kalt "Yage Extract".

Men da blander jeg det med Psychotria viridis også (noen vits i å blande med Psychotria viridis OG M.Hostilis?)

Hmm

Innser Psychotria viridis inneholder DMT.

Hva er evt. straffen for å innføre dette til Norge?
Sist endret av mr_hofman; 29. juli 2009 kl. 16:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Vi holder oss unna diskusjoner rundt straffeberegninger (se reglene). Men jeg kan si så mye som at hvis produktet sendes som en privat pakke, uten kvittering eller annen dokumentasjon, og du ikke etterlater deg åpenlyse elektroniske spor, så er det ingen som kan straffe deg så lenge du nekter kjennskap til saken.
Sist endret av mentalmelt; 29. juli 2009 kl. 16:55.
mr_hofman's Avatar
Trådstarter
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Vi holder oss unna diskusjoner rundt straffeberegninger (se reglene). Men jeg kan si så mye som at hvis produktet sendes som en privat pakke, uten kvittering eller annen dokumentasjon, og du ikke etterlater deg åpenlyse elektroniske spor, så er det ingen som kan straffe deg så lenge du nekter kjennskap til saken.
Vis hele sitatet...
Takk, og beklager.

Hvordan vil det fungere å blande Banisteriopsis caapi extract og Psychotria Viridis blader(!).
Noen nevner te. Er dette den sikreste (i henhold til vil skaffe en god tripp) måten? Skal vannet evt. kokes opp? Kan varmen skade bladene og ekstraktene?
Les deg opp på temaet ayahuasca, og google ayahuasca recipe. Det er mange varianter av dette magiske brygget, og med disse to plantene så kan du lage ihvertfall tilnærmet ekte aya. Eneste minuset er at du (antageligvis) ikke er en vaskeekte sjaman.

Pass også på å sette deg inn i forberedelsen du må gjennom før du drikker ayahuasca. Alkaloidene i Psychotria Viridis (MAO-inhibitorene som gjør DMT'et oralt aktivt) hemmer visse enzymer i magen din, og det er derfor viktig å gjennomgå en diett i forkant av opplevelsen. Hvis du ignorerer dette punktet kan det resultere i at du pådrar deg en tyraminforgiftning.
mr_hofman's Avatar
Trådstarter
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Les deg opp på temaet ayahuasca, og google ayahuasca recipe. Det er mange varianter av dette magiske brygget, og med disse to plantene så kan du lage ihvertfall tilnærmet ekte aya. Eneste minuset er at du (antageligvis) ikke er en vaskeekte sjaman.

Pass også på å sette deg inn i forberedelsen du må gjennom før du drikker ayahuasca. Alkaloidene i Psychotria Viridis (MAO-inhibitorene som gjør DMT'et oralt aktivt) hemmer visse enzymer i magen din, og det er derfor viktig å gjennomgå en diett i forkant av opplevelsen. Hvis du ignorerer dette punktet kan det resultere i at du pådrar deg en tyraminforgiftning.
Vis hele sitatet...
Takk! Holder på å google meg frem til pålitelige kilder. Men dette virket litt mer farlig enn jeg trodde. Er som du sa IKKE shaman nei!

Hva mener du/de med diett da?
Du må unngå matvarer som inneholder tyramin. Du må også unngå en del legemidler.

Matvarer: http://www.erowid.org/chemicals/maois/maois_info2.shtml
Drugs: http://www.erowid.org/chemicals/maois/maois_info3.shtml
▼ ... over et år senere ... ▼
Er Banisteriopsis caapi ulovlig i Norge?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av Undercover Vis innlegg
Er Banisteriopsis caapi ulovlig i Norge?
Vis hele sitatet...
lurer også på dette. er det klassifisert som legemiddel eller narkotika? hvis førstnevnte så er det vel ingen fare? prøver ikke å spekulere i straff her, men det er vel satt en strafferamme for det?

*edit* fant svaret her: http://www.ung.no/oss/alkohol/20788.html
Sist endret av BetjentBjarne; 4. juli 2012 kl. 23:59.