Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1911
For de som gjerne er interessert i et par .nu domener isphuset.no kjører en kampanje på de nå.

Dette er trolig et tilbud du aldri får igjen. I hele januar er det hos ISPHuset gratis å registrere .nu-domener som inneholder norske bokstaver!

Du kan registrere opptil 100 .nu-domener per organisasjon eller person med æ, ä, ø, ö eller å i domenenavnet, og få det første året helt gratis. Fra år to gjelder den normale prisen på 95,- + mva per år per domene.
Vis hele sitatet...
Er det binding?

Nei det er ingen binding du kan la dem løpe ut når de skal fornyes
Vis hele sitatet...
Sist endret av MemoryCard; 4. januar 2014 kl. 20:49.
3 domener registrert
Spørsmål: hvis man har et domene med norske bokstaver (æøå); hvordan ser dette ut andre steder enn i de skandinaviske land? Eksempel: www.æøå.nu -- sett at jeg alger e-post - vil det være mulig for folk i utlandet å sende meg mail på den adressen, eller må de taste sære koder for å få det til?
Sitat av metooism Vis innlegg
Spørsmål: hvis man har et domene med norske bokstaver (æøå); hvordan ser dette ut andre steder enn i de skandinaviske land? Eksempel: www.æøå.nu -- sett at jeg alger e-post - vil det være mulig for folk i utlandet å sende meg mail på den adressen, eller må de taste sære koder for å få det til?
Vis hele sitatet...
Ikke siter meg på dette i fremtiden, men så vidt jeg vet er det problemer med e-post og spesielle tegn som æøå. Jeg mener i alle fall å huske at det er ekstremt krunglete å bruke slike domener som e-postadresser.
Hvis du kjøper domenet kåre.nu, så kjøper du egentlig xn--kre-ula.nu. Domener som starter med xn-- blir oversatt til og fra det egentlige navnet av nettlesere og epost-programmer for å skjule dette.

Problemet med epost til internasjonale domener er at mange epost-programmer (også webmail som yahoo etc) ikke forstår punycode, som er konverteringen fra kåre til xn--kre-ula... Så selv om eposten din kanskje er , så må du oppgi for å være sikker på at alle kan kontakte deg.

Aner ikke hvor mange epostprogrammer/tilbydere som sliter med dette, har aldri vært inne på tanken med sære ting som internasjonale domener før

EDIT: Konverteringsverktøy
Sist endret av tripflag; 11. januar 2014 kl. 17:03.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har fått tak i noen domener her, men hvordan redirecter jeg f.eks æøå.nu til mittdomene.com?
sett opp et par CNAME records i nameserver/dns-kontrollpanelet til æøå.nu:
fra "www" til "mittdomene.com"
fra "*" til "mittdomene.com"
fra "" (blankt) til "mittdomene.com"