Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 5565
Wub-wub-what?
Kognito's Avatar
http://www.pbs.org/wgbh/masterpiece/sherlock/homeimages/splash.jpg

Hei! Jeg ville bare si at denne serien er absolutt verdt å se. Den er lett å ikke få med seg, fordi serien ikke har fått så mye oppmerksomhet av media. Sherlock har fått en solid 9 fra IMDB.

Det er 3 episoder i hver sesong, der episodene er 1time og 30min lange.
I skrivende stund er det kommet ut 5 episoder (3 i sesong 1 og 2 i sesong 2).

Neste episode, som også er siste episode i sesong 2, kommer ut på søndag. (Kan lastes ned/sees på nett på nett på mandag)

Kort oppsummert fra IMDB:
In this modernized version of the Conan Doyle characters, using his detective plots, Sherlock Holmes lives in early 21st century London and acts more cocky towards Scotland Yard's detective inspector Lestrade because he's actually less confident. Doctor Watson is now a fairly young veteran of the Afghan 'peace-keeping' fights, less adoring and more active.
http://www.imdb.com/title/tt1475582/
Sist endret av Kognito; 14. januar 2012 kl. 10:51.
Serien er grei nok den, om enn litt fjasete, men hva ville du diskutere?
Wub-wub-what?
Kognito's Avatar
Trådstarter
Sitat av G4ndj1 Vis innlegg
Serien er grei nok den, om enn litt fjasete, men hva ville du diskutere?
Vis hele sitatet...
Ikke noe konkret egentlig. Er det noen som lurer på noe angående serien kan det diskuteres her.

Men nå vil jeg ikke si at serien er "grei nok". Skuespillerne er kjempe flinke, regien er super og filmatisk er serien nydelig. Plottet i serien er bra skrevet og jeg vet ikke hva det finnes å ikke elske.
Jeg har alltid brukt EZTV for å laste ned serier, men vurderer å heller begynne å se de når de går i England f. eks. Noen som har en link til en BBC-stream?
Wub-wub-what?
Kognito's Avatar
Trådstarter
Sitat av krJo Vis innlegg
Jeg har alltid brukt EZTV for å laste ned serier, men vurderer å heller begynne å se de når de går i England f. eks. Noen som har en link til en BBC-stream?
Vis hele sitatet...
Fant bare BBC News streams som var gratis. For å få kanalen Sherlock går på så må man nok betale en del.
Sist endret av Kognito; 14. januar 2012 kl. 12:03.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg elsker denne serien, og nå kommer den (har kommet) til NRK. Episode én ligger allerede ute tilgjengelig på NRK.no.
Det ser ut som NRK sender sesong 1 og sesong 2 sammenhengende, dvs. 6 episoder på halvannen time.

Sesong 1 er egentlig fra 2010, men mediene fikk opp øynene nå som sesong 2 har kommet.

Hvorfor jeg liker serien: De har beholdt så og si alt det viktige fra sherlock holmes bøkene, dette føles rett og slett som sherlock holmes! Skuespillerene liker jeg veldig godt, Benedict Cumberbatch spiller sherlock veldig bra. En ordentlig detektiv, med et snev av "Sheldon Cooper" fra The Big Bang Theory.
Episodene er så lange at du kommer skikkelig inn i hver episode, og hver episode føles omtrent som en film.

Plottene er veldig intrikate og spennende, og du må sitte og tenke litt etter hver episode, spesielt episodene 3 til og med 6. Humoren er også gjennomført og langt i fra enkel (i motsetning til den siste Sherlock Holmes filmen med Robert Downey Jr.)

Det eneste jeg ikke likte så godt var episode 2 fra sesong 1, den var litt treg og kjedelig i forhold til de resterende 5 episodene.

Sjekk ut serien, du vil ikke angre!
Sist endret av Membranplan; 25. januar 2012 kl. 14:20.
Så premieren i går på NRK. Det var bra nok til at jeg skal se på det videre, men har ikke tenkt å vente på NRK før jeg så episoden var jeg spent på hvordan en moderne Sherlock skulle spilles. hadde jo også dannet meg et bilde av Sherlock etter å ha sett filmene med downey jr, men det var absolutt bra spilt av moderne Sherlock
Sist endret av mo3; 25. januar 2012 kl. 14:28.
Wub-wub-what?
Kognito's Avatar
Trådstarter
Jeg er bare glad det blir flere sesonger
Neste sesong blir nok litt utsatt pga. både Martin Freeman og Benedict Cumberbatch skal spille i Peter Jacksons Hobbiten.

Quote fra Wikipedia
The second series' final episode, "The Reichenbach Fall", was based upon [COLOR="Red"](spoiler i hvit skrift)[/COLOR][COLOR="White"]The Final Problem, in which Sherlock and Moriarty plunge to their deaths (later, The Adventure of the Empty House reveals that Holmes faked his death, though Conan Doyle had meant to kill him off), but Steven Moffat felt that he and co-creator Mark Gatiss had outdone Conan Doyle in their version of Holmes' fall and Moffat added that, in that much-discussed sequence, there was still "a clue everybody's missed."[/COLOR] After the end of the final episode of the second series, Moffat and Gatiss both announced on Twitter that a third series was commissioned at the same time as series two. Steven Moffat has said that he is hoping the series will be screened "hopefully before the year's out.", though this has been contested by executive producer Sue Vertue.
Moffat aspires to tackle the details from the original stories that are rarely covered in adaptations, such as Watson marrying and living apart from Holmes. A part of the resolution to "The Reichenbach Fall" has been filmed.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Kognito; 27. januar 2012 kl. 00:29.
Synes det ble for.. tullete. Sherlock skal vel i utgangspunktet være en fjollete og vimsete karakter, men jeg likte det ikke.

Du vet når du har sett en bra film og alt blir avslørt på slutten av filmen? Vel, det skjer hvert 10. ende minutt i disse episodene av Sherlock. Heller slitsomt spør du meg, og blir ikke imponert av hvor "smart" Sherlock liksom skal være hele tiden. Dessuten minner Watson meg altfor mye om Bjarte i Radioresepsjonen!..

Ser heller på Dag eller Alkatraz
Sist endret av Soppinfeksjon; 27. januar 2012 kl. 00:39.
Wub-wub-what?
Kognito's Avatar
Trådstarter
Sitat av Soppinfeksjon Vis innlegg
Synes det ble for.. tullete. Sherlock skal vel i utgangspunktet være en fjollete og vimsete karakter, men jeg likte det ikke.

Du vet når du har sett en bra film og alt blir avslørt på slutten av filmen? Vel, det skjer hvert 10. ende minutt i disse episodene av Sherlock. Heller slitsomt spør du meg, og blir ikke imponert av hvor "smart" Sherlock liksom skal være hele tiden. Dessuten minner Watson meg altfor mye om Bjarte i Radioresepsjonen!..

Ser heller på Dag eller Alkatraz
Vis hele sitatet...
Tullete? Jeg elsker den mer "intellektuelle" humoren de har satt inn i serien. De nye Sherlock Holmes filmene kan gå å ta seg en bolle, eneste grunn til at de kan sees er på grunn av Robert Downey Jr. skuespillertalent og for at jeg liker Guy Ritchie. Når det kommer til kvalitet vil jeg si at Sherlock serien er mye bedre.

Og til å være en moderne Sherlock Holmes så forholder serien seg veldig godt til bøkene.

Men smaken er som baken. Alle kan ikke like det samme
Sitat av Soppinfeksjon Vis innlegg
Synes det ble for.. tullete. Sherlock skal vel i utgangspunktet være en fjollete og vimsete karakter, men jeg likte det ikke.

Du vet når du har sett en bra film og alt blir avslørt på slutten av filmen? Vel, det skjer hvert 10. ende minutt i disse episodene av Sherlock. Heller slitsomt spør du meg, og blir ikke imponert av hvor "smart" Sherlock liksom skal være hele tiden. Dessuten minner Watson meg altfor mye om Bjarte i Radioresepsjonen!..

Ser heller på Dag eller Alkatraz
Vis hele sitatet...
Haha, jeg er egentlig uenig i det meste du skriver, men du får et KP for bjartekommentaren, det hadde jeg ikke tenkt over!

Sitat av Kognito Vis innlegg
Tullete? Jeg elsker den mer "intellektuelle" humoren de har satt inn i serien. De nye Sherlock Holmes filmene kan gå å ta seg en bolle, eneste grunn til at de kan sees er på grunn av Robert Downey Jr. skuespillertalent og for at jeg liker Guy Ritchie. Når det kommer til kvalitet vil jeg si at Sherlock serien er mye bedre.

Og til å være en moderne Sherlock Holmes så forholder serien seg veldig godt til bøkene.
Vis hele sitatet...
Deg derimot er jeg helt enig med!
Begynte å se på serien for noen uker siden, og må si jeg ble helt hekta! Slukte sesong 1 og 2 på noen få døgn. Martin Freeman sin tolkning av Dr. Watson syns jeg forresten også bør nevnes. Mye mye myeee mer jordnær og ekte enn visse andre tolkninger av samme karakter (jude law). Uansett, gleder meg sykt til sesong 3. Har alltid vært fan av gode krimserier.
Såpekoker av rang
Det at han ene der ligner på Bjarte Tjøstheim har faktisk blitt et lite problem for meg.
Det er fryktelig distraherende å være bevisst på det hele tiden. Men det er en bra serie.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Så for første gang serien idag, episode 3 i sesong 1 på NRK. Satt og irriterte meg over hvor lik Watson var Bjarte, men skal nok klare å komme over det. Sherlock er en god skuespiller han, men likte ikke hvordan fyren så ut, men igjen; fabelaktig skuespiller.

Jeg lurer bare på en liten ting: I siste episode, sesong 1, så avsluttes alt uten at det egentlig er oppklart. Fortsetter storyen i sesong 2? Jeg skumleste referatet på wikipedia av E01S02, men det så ikke ut som om det var noen relevans. Hjelp!
Sitat av krJo Vis innlegg
Så for første gang serien idag, episode 3 i sesong 1 på NRK. Satt og irriterte meg over hvor lik Watson var Bjarte, men skal nok klare å komme over det. Sherlock er en god skuespiller han, men likte ikke hvordan fyren så ut, men igjen; fabelaktig skuespiller.

Jeg lurer bare på en liten ting: I siste episode, sesong 1, så avsluttes alt uten at det egentlig er oppklart. Fortsetter storyen i sesong 2? Jeg skumleste referatet på wikipedia av E01S02, men det så ikke ut som om det var noen relevans. Hjelp!
Vis hele sitatet...
Sesong to begynner der eneren slutta, men den pågående historien med Moriarty blir ikke "avsluttet".
Skjønner, så sesong 2 starter når Sherlock sikter på bomba ved bassenget?
Sitat av krJo Vis innlegg
Skjønner, så sesong 2 starter når Sherlock sikter på bomba ved bassenget?
Vis hele sitatet...
Sesong to starter ved bassenget, ja.
Herlig! Gleder meg til å se sesong 2!
Og denne Bjarte skal visst spille Bilbo, i Hobbiten også...
▼ ... over et år senere ... ▼
Så hva synes folk om den nye sesongen? Selv digget jeg de to første sesongene men liker ikke helt den nye vrien. Det er blitt mer fokus på britusk humor som jeg ikke er helt glad i.
For dem som ikke vil laste ned, men vil se Sherlock i god kvalitet rett etter det er airet anbefaler jeg å skaffe en Chrome-app kalt "Hola Unblocker" og se episodene direkte fra BBC Two sine nettsider.

Jeg digger denne serien, og i motsetning til etse, så liker jeg den litt morsommere vrien, da jeg er stor fan at britisk humor. De to forrige sesongene var dødsbra, og sesong 3 episode 1 holdt i alle fall god kok når jeg så den her om dagen!
Den nye sesongen var bra. Ikke like bra som de to første, men fortsatt bra. Har ikke sett episode to ennå, skal spare den. Har ikke venta 2 år på noe og så "bruke det opp" i løpet av to uker. Jeg føler at S3E1 var veldig fan-vennlig og var ikke like intrikat og lekker som de tidligere episodene. Likevel syns jeg at kvaliteten holder seg og at det blir spennende å se videre hvordan ting utvikler seg.
Følte at S1E1 var mer fanservice enn noe annet, men herregud det er deilig å se Sherlock tilbake på skjermen etter fuckings 2 år pause...! Er spent på å se hvordan resten av sesongen utformer seg.