Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2973
Det har seg nå sann at jeg har vært på amf i 3 dager og har hatt en MASSE av halliser/visuals eller hva det nå faen heter og èr for den del. Har hatt det ganske ofte forsåvidt.
Spørsmålet mitt er at jeg lurte på om det er rett du får slik etter du har tatt en del amf?
Og hva er egentlig disse synsforvrengningene du får av amf?
Kan si at jeg har sett en del syke ting.
Men det at jeg har dårlig syn, ikke sovet på 3 dager og lever meg inni denne lille syke trippen har vell også en del å si?
Fikk en syk opptur 15 timer etter siste stripe ved inntak av mat visst det forklarer noe (?)
Sist endret av Sn0rk; 7. april 2013 kl. 20:35.
Uten at jeg har noe av erfaring eller mye peiling på amfetamin, så kan jeg nok rimelig sikkert si at du i skrivende øyeblikk sitter i en speed indusert psykose.
Kan du beskrive noen av hallusinasjonene dine?
Trådstarter
24 4
Ville ikke akkurat kalt det hallusinasjoner. Men hva faen vet nå jeg. Er vell mer slik at taket går opp å ned, tven blir større og gardinene mine blafrer og jeg ser små ting i mønstrene

Kan også nevne veggene har rørt seg litt att og fram å vugget :P
Sist endret av Sn0rk; 7. april 2013 kl. 20:51.
Amfetamin psykose er veldig lett å få, trenger ikke å vare veldig lenge, har selv havnet inn i diverse kortvarige psykoser etter amfetamin bruk, litesøvn og lite mat.

Halliser er jo noe man egentlig ikke skal oppleve på amfetamin, så min første tanke er psykose, så ville tatt det litt rolig med guffet.
Det er nok større sannsynlighet for at det du opplever kommer av søvnmangel, enn direkte av amfetaminet. Jeg er ingen ekspert, men mener at mangel på søvn kan gjøre at du ser slike ting som det du beskriver. Har selv opplevd å se skygger og bevegelser i rommet etter for mange timer uten søvn.
Trådstarter
24 4
Understood! kastet det andre jeg hadde til helvete og forbi så er nokk tom Får bare nyte disse "hallisene" mine i mitt eget lille psykose-rom
Jeg er på ingen måte en ekspert, men få deg litt skikkelig søvn. 3 dager uten er vel mye.
Få i deg næring, vitaminer og sov, og aldri ta amfetamin i flere dager uten søvn igjen!
Dette høres helt likt ut som jeg opplevde. Hadde dette i flere mnd. Jo mer jeg tenkte over det jo verre ble det.
Spis mat og legg deg å sov. Viss det fortsetter sier du ifra med en eneste gang her på forumet og kontakter lege. Seroquel var gjorde underverker for min del.
elevatormusician
sorrY's Avatar
Håper du ligger å sover nå, og unner deg den herlige følelsen det kommer til å bli og spise en topp frokost imorgen!

Mine erfaringer med pepper er lik de andre her inne. Får ikke "skyggesyn" av selve amfen, men når den er ute av kroppen, og det eneste som er igjen er en utmatta kropp å generelt nervøsitet er det lett å se ting som ikke er der.

Sov godt!
Star Fortress
IxNorth's Avatar
8 0
Det som er mest ubehagelig for min del har nok så lite med synsforstyrrelser å gjøre, men heller de ubehagelige følelsene man kjenner i kroppen. Kaldsvette, prikking (armer, rygg, bein), følelse av nummenhet (hodet, neseben, ansikt, armer, bein). Hjertet som slår urytmisk. Huff, når skal man lære?!
elevatormusician
sorrY's Avatar
Huff, når skal man lære?!
Vis hele sitatet...
Jeg kunne ikke vært mer enig. Når nedturen endelig har gitt seg er det jo som å bli født på ny, helt til den femte shotten er tatt, og man mangler det siste giret for å komme i topp festform..
Jeg for min del håper, nok en gang, at sist gang for 3 uker siden var den siste linja.
Trådstarter
24 4
Fikk meg en god natts søvn og er ikke helt psykopat lenger!
Skjedde noe ganske rart når jeg bestemte meg for å gå tur med hunden da.
For ned til en kai, der såg jeg en grønn sky som gikk ifra eine enden av fjorden til andre. Tror jeg stirra på den i en halvtime før den forsvann bak et fjell.
Etter det såg jeg svarte hoder i vannet som begynte å svømme mot meg. (freaka litt ut 1 sekund) Og sprang som en jævla tulling med hunden på slep, varte bare i sann ca 30 meter da ettersom jeg har en røyke-kondis uten like, så ga jeg faen.
Men etter at den grønne skya forsvann begynte jeg å se lys rundt meg og høre ugler og ulv som laga lyd. + alltid en liten pusekatt ?!

Hehe, men har det helt fint idag da.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Nå har jeg aldri tatt amfetamin (og har ikke planlagt det), men når jeg har gått lenge våken så har jeg merket små hallusinasjoner selv. Kan høre musikk eller stemmer i hodet, og feks gulvet kan se ut som det puster og lignende. Ser jeg på meg selv i speilet så transformeres ansiktet mitt til et annet.

Når du har gått tre (!) døgn uten søvn så er det ikke så rart at du får litt hallusinasjoner! Vil ikke si at du var i en psykose akkurat, men du kunne nok fort falt inn i en hvis du hadde gått lengre uten søvn.
Sitat av Sn0rk Vis innlegg
Fikk meg en god natts søvn og er ikke helt psykopat lenger!
Skjedde noe ganske rart når jeg bestemte meg for å gå tur med hunden da.
For ned til en kai, der såg jeg en grønn sky som gikk ifra eine enden av fjorden til andre. Tror jeg stirra på den i en halvtime før den forsvann bak et fjell.
Etter det såg jeg svarte hoder i vannet som begynte å svømme mot meg. (freaka litt ut 1 sekund) Og sprang som en jævla tulling med hunden på slep, varte bare i sann ca 30 meter da ettersom jeg har en røyke-kondis uten like, så ga jeg faen.
Men etter at den grønne skya forsvann begynte jeg å se lys rundt meg og høre ugler og ulv som laga lyd. + alltid en liten pusekatt ?!

Hehe, men har det helt fint idag da.
Vis hele sitatet...
Ikke normalt å se sånt når du har sovet :S Mine halliser gikk bort med søvnen.. Tror du skal få i deg masse næring å sove videre
Trådstarter
24 4
Va før jeg gikk og la meg!

Men hele poenget med denne tråden va jo at jeg bare lurte på hva disse hallisuneringene var å kom ifra, haha. ( all annen informasjon ga jeg bare for at jeg tenkte det kunne hjelpe dere med svarene)
Formulerte meg kanskje litt dårlig.
Men det var jo ganske fett!
Sist endret av Sn0rk; 8. april 2013 kl. 10:27.
Ja, det er mulig med "visjoner " når man har sittet oppe flere døgn i strekk. Har hatt en del ville og litt ekle hallusinasjonene. I og med at hodet ikke henger helt med etter en amfetamin tur over flere døgn så kan dette spille deg et like puss.

Var en gang jeg hadde sittet oppe i noen døgn og skulle da ta meg en tur i dusjen. Der jeg stod så begynte dusj forhenget og omringe meg, og dette gjorde at jeg følte meg direkte truet. Fikk på følelsen at det stod noen utenfor og prøvde og ta meg. Fikk ganske panikk der jeg stod.
Da jeg endelig var ferdig i dusjen og hadde fått kommet meg ut på gulvet, så begynte vannet og flyttet på seg. Ikke at det rant eller noe sånt men da det var levende og bevegde seg bortover gulvet. Ble ganske pussa da ja.
Trådstarter
24 4
Var en gang jeg hadde sittet oppe i noen døgn og skulle da ta meg en tur i dusjen. Der jeg stod så begynte dusj forhenget og omringe meg, og dette gjorde at jeg følte meg direkte truet. Fikk på følelsen at det stod noen utenfor og prøvde og ta meg. Fikk ganske panikk der jeg stod.
Da jeg endelig var ferdig i dusjen og hadde fått kommet meg ut på gulvet, så begynte vannet og flyttet på seg. Ikke at det rant eller noe sånt men da det var levende og bevegde seg bortover gulvet. Ble ganske pussa da ja.[/quote]

Hehe, skjønner hva du mener.
Var hos en kompis som hadde et skateboard på veggen, skateboardet var JÆVLA freaky.
Plutselig hoppa veggen mot meg og skateboardet var rett foran trynet mitt og jeg følte det brølte mot meg. Kan si jeg kjipte meg gitt
Sitat av Sn0rk Vis innlegg
Var en gang jeg hadde sittet oppe i noen døgn og skulle da ta meg en tur i dusjen. Der jeg stod så begynte dusj forhenget og omringe meg, og dette gjorde at jeg følte meg direkte truet. Fikk på følelsen at det stod noen utenfor og prøvde og ta meg. Fikk ganske panikk der jeg stod.
Da jeg endelig var ferdig i dusjen og hadde fått kommet meg ut på gulvet, så begynte vannet og flyttet på seg. Ikke at det rant eller noe sånt men da det var levende og bevegde seg bortover gulvet. Ble ganske pussa da ja.
Vis hele sitatet...
Hehe, skjønner hva du mener.
Var hos en kompis som hadde et skateboard på veggen, skateboardet var JÆVLA freaky.
Plutselig hoppa veggen mot meg og skateboardet var rett foran trynet mitt og jeg følte det brølte mot meg. Kan si jeg kjipte meg gitt[/quote]
Det tror jeg på! Jeg husker at jeg satt i stua og fikk øye på den ene lampa som hang på veggen, brått så satt jeg og så omrisset av frihets gudinnen. Det var ganske spesielt. Tok bilde med mobilen for jeg trodde så intenst på at det faktisk skjedde. Men ble jo bare bilde av en vegg med en lampe på. Haha
Trådstarter
24 4
Jeg husker at jeg satt i stua og fikk øye på den ene lampa som hang på veggen, brått så satt jeg og så omrisset av frihets gudinnen. Det var ganske spesielt. Tok bilde med mobilen for jeg trodde så intenst på at det faktisk skjedde. Men ble jo bare bilde av en vegg med en lampe på. Haha [/quote]

Haha, satt nettopp å diskuterte med meg selv som om jeg var 2 personer og forklarte hvorfor det du skrev var artig. Tror ikke jeg har landa helt enda
Sitat av Sn0rk Vis innlegg
Jeg husker at jeg satt i stua og fikk øye på den ene lampa som hang på veggen, brått så satt jeg og så omrisset av frihets gudinnen. Det var ganske spesielt. Tok bilde med mobilen for jeg trodde så intenst på at det faktisk skjedde. Men ble jo bare bilde av en vegg med en lampe på. Haha
Vis hele sitatet...
Haha, satt nettopp å diskuterte med meg selv som om jeg var 2 personer og forklarte hvorfor det du skrev var artig. Tror ikke jeg har landa helt enda [/quote]
Haha, såpass ja! Fått i deg noe næring og vitaminer? om du fortsatt ikke har helt matlysten på topp så kan jeg anbefale frukt, det glir lett ned. Eller yoghurt fungerer også fint!
Trådstarter
24 4
Haha, såpass ja! Fått i deg noe næring og vitaminer? om du fortsatt ikke har helt matlysten på topp så kan jeg anbefale frukt, det glir lett ned. Eller yoghurt fungerer også fint! [/quote]

Det har ikke jeg orka enda. Men åt e del ista og igår så ja, tar når jeg gidder å lette på ræva