Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  104 16040
Alt dette er jo den samme politisk korrekte regla vi alle repeterer når vi er unge og har "funnet ut sannheten" om Islam, "Islam hadde en gullalder", "Korstogene!", "Forskjellige tolkninger", osv. Etterhvert innser man at man faktisk bare har begynt å skrape overflaten, og får seg en skikkelig aha-opplevelse når man endelig faktisk leser Koranen, og begynner å åpne øynene for et større helhetlig bilde.

Når det gjelder gullalderen har den overhodet ingenting med Islam å gjøre, og den er også overdrevet: http://www.thereligionofpeace.com/Pa...am.htm#science

Og ja, som jeg også nevnte selv er det forskjellige tolkninger av Islam, men hvis du faktisk studerer Koranen og Hadithene, særlig Sunni-Hadithene, men Koranen i seg selv, samt det faktum at både sunnier og sjiaer er enige om at Mohammed skal være eksemplet på et perfekt menneske - fjerner enhver tvil om at Islam er en voldelig og anti-menneskelig religion.

Igjen, det nytter ikke å distrahere fokus fra Islam ved å si hver gang at "nå må vi huske på korstogene da, alle kulturer og religioner er like ille", dropp det allerede.

Når det gjelder muslimsk erobring: http://en.wikipedia.org/wiki/Muslim_conquests
@ Cityofdreams:

Igjen linker du til en møkkaside som er forhåndsopprettet for å spre dritt om islam. Ikke engang kritikk av islam er sidas hovedmål(kritikk er noe vi gjerne skulle ha hatt mer av !), men dette er heller langt bortenfor kritikk.. - det her er som nevnt forhåndsopprettet kun for å spre dritt. Dritt altså, punktum.

Du nevner gullalder og greier, og nevner at middelalderens "gullalder" i islam har ingenting med utviklingen av en (på den tiden) ny religion å gjøre, og diverse annet.. Jeg må desverre si deg det at du er et godt stykke på blåbærtur gutt.
Du aner virkelig ikke hva du snakker om, jeg må si det sånn faktisk.

Jeg vet også at du har hatt flere andre innlegg og tråder om islam enn akkurat denne tråden, og jeg kjenner til meningene dine, jeg antar du er en smule ganske mye opphengt i islam og Koranen, pluss at du ikke helt klarer innse at bildet du har dannet deg av islam ikke er på lag med det store flertallet her på nFF -og ute i samfunnet mener...

Og apropos, muslimske erobringer på wikipedia, ja vel so what? Erobringer har skjedd fram og tilbake.... blant annet var hele Midtøsten på 1800 og 1900-tallet mer eller mindre underlagt europeiske kolinimakter. Blant annet var Midtøsten underlagt ROmerriket og Aleksanders "rike" i store deler av antikken. Blant annet var Palestina-områdene underlagt korsfarerstatene i nesten 200 år i middelalderen. Kilde 1Kilde 2. Kilde 3. Kilde 4.


(...)Ved neste gang du skal gi svar til dette innlegget anbefaler jeg å komme med svært velbegrunnede påstander, hvis jeg skal ta deg litt seriøst. Ellers så kan du drite i å kverulere, for det er nettopp det du gjør i 2-3 innlegg der over. Argumentene dine blir demontert og knust.
Sist endret av aeon_illuminate; 6. desember 2012 kl. 21:12.
Sitat av Cityofdreams Vis innlegg
Alt dette er jo den samme politisk korrekte regla vi alle repeterer når vi er unge og har "funnet ut sannheten" om Islam, "Islam hadde en gullalder", "Korstogene!", "Forskjellige tolkninger", osv. Etterhvert innser man at man faktisk bare har begynt å skrape overflaten, og får seg en skikkelig aha-opplevelse når man endelig faktisk leser Koranen, og begynner å åpne øynene for et større helhetlig bilde.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner at du ikke kjøper mainstream-varianten som mange naivt har prøvd å selge i Norge.. for den er rimelig tåpelig. Det er ikke til å stikke under en stol at muslimske innvandrere i Europa i altfor stor grad er mistilpassede og at de arabiske landene generelt ikke er spesielt bra steder å bo. Skoleresultatene i Oslo er særdeles tydelige, østkant-skolene underpresterer veldig, veldig grovt.. uansett hvor mye man justerer forventingene for inntektsforskjeller.

At noen forsøker å selge et glansbilde av innvandrere og Islam er derimot ingen unnskyldning for å trekke idiotiske slutninger.

Khazaksthan, Uzbekistan, Tadsjekistan og Kirgistan er alle rent muslimske land som ingenting av greiene du kommer med stemmer for. Indonesia og Malaysia er også to fantastiske land som er muslimske... og hadde det vært Islam som religion som var det grunnleggende problem hadde vi sett problemer i disse landene.. det gjør vi ikke.

Det vi isteden ser er at det er i lite fungerende land, hvor det har sittet vestlig-støttede diktatorer hvor ekstremismen har fått fotfeste.. og det er et rimelig godt tegn på at det er kultur, tilhørighet og faktiske leveforhold man skal se på som forklaringer.. ikke Islam.

(skreiv en kort blogg-post om det for et par dager sida her, som sier noenlunde det samme.. bare bedre formulert)
@ Dumdidum; en kjapp bitteliten rettelse , Kazakhstan, Kirgisistan og Malaysia er land som har halvparten av befolkningen av en annen religion, -ikke så rent muslimske altså,-- henholdsvis ortodoks kristne og buddhister hvis jeg ikke tar feil. Spes altså i Kazakhstan og Malaysia, kanskje også Kirgisistan. Søk gjerne på Wiki eller andre bedre steder rundt om for statistikk og info.

Btw, et veldig godt supplement til innlegget mitt nr #52 !
Sist endret av aeon_illuminate; 6. desember 2012 kl. 21:32.
"Nei det er de ikke. Normann er en etnisk identitet som betyr at du nedstammer fra et folk som har bodd i skandinavia i tusenvis av år, at du deler disse sin historie, opphav, språk og kultur. Du blir ikke same av å bo i Finnmark eller kineser av å bo i Kina. Du kan ikke bare stjele andres identitet på den måten, å redusere den til et spørsmål om statsborgerskap og andre formaliteter er grovt krenkende og sårende. Få litt respekt for andre mennesker!"
Er det noen grunn til å være skeptisk til muslimer? En ting er situasjonen i Norge, men hva med resten av Europa?

I Brussel har et muslimsk parti med sharialover som grunnlag fått fotfeste i bystyret. De ønsker selvsagt å innføre sharialover i hele Belgia. Den muslimske befolkningen i Brussel utgjør ca 25 %. Tyder dette på at muslimene i Europa ønsker å bli vestlige?

http://www.gatestoneinstitute.org/34...-islamic-state

I Kokkedal på Nord-Sjælland nekter det muslimdominerte boretsslagsstyret å bevilge penger til å sette opp juletre. Før dette har de bevilget 60 000 kr til å feire den muslimske høytiden Eid.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfu...cle1860011.ece

Irakere, iranere, tyrkere og somaliere (fra muslimske land) er voldsomt overrepresentert i voldtektsdommer i Danmark.

http://www.bt.dk/danmark/hveranden-v...-er-udlaending

Muslimene i Oslo ønsker ikke å markere sin motstand mot terror offentlig.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10028415

Derimot demonstrerer de kraftig mot tegningene av Mohammed, og enkelte muslimske talsmenn tar til orde for terror på Norsk jord.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=584099

De markerte seg også voldsomt og destruktivt, bla med å knuse butikkvinduer, i forbindelse med uroen i Gaza i 2008.

http://www.dagbladet.no/2009/01/10/n...hamas/4322408/

I Tyskland oppfordres tyrkiske muslimer å holde på sin identitet av tyrkias statsminister Recep Tayyip Erdogan, og at de bør motsette seg integrering og å bli tyske.

http://www.gatestoneinstitute.org/25...ake-over-house

Mange tyrkiske muslimer i Tyskland er langt på vei enige med ham. Det kommer bla fram i en ny undersøkelse blant tyrkiske innvandrere i Tyskland.

Almost all Turks surveyed (95%) said it is absolutely necessary for them to preserve their Turkish identity, and 62% said they would rather be around Turks than around Germans. Only 39% of Turks said that Germans are trustworthy.

At the same time, 87% of those surveyed said they believe that German society should make a greater effort to be considerate of the customs and traditions of Turkish immigrants.

Of those Turks surveyed, 72% believe that Islam is the only true religion; 18% say Jews are inferior people and 10% say Christians are inferior. Most Turks (55%) believe that Germany should build more mosques.

Arguably the most sobering finding of the study is that 46% of Turks say they hope that Germany will one day have more Muslims than Christians.
Vis hele sitatet...
I en annen undersøkelse kommer bla følgende holdninger til islam blant tyskere fram.

The research shows that more than half of the German population believes that Islam is prone to violence (64%); has a tendency toward revenge and retaliation (60%); is obsessed with proselytizing others (56%); and strives for political influence (56%).

More than 80% of Germans believe that Islam deprives women of their rights, and 70% say Islam is associated with religious fanaticism and radicalism.

By contrast, only 13% of Germans associate Islam with love for neighbors, 12% with charity and 7% with openness and tolerance.
Vis hele sitatet...
Her snakker vi over halvparten av befolkningen. Det blir vanskeligere og vanskeligere å avskrive disse holdningene som ekstremisme, og min spådom er at andelen av befolkningen som er skeptiske til islam kommer til å vokse.

http://www.gatestoneinstitute.org/34...fear-east-west

Spør du meg framstår det som ganske tydelig at muslimer og deres kultur og religion, på et generelt grunnlag, er inkompatibel med livet og verdiene i vesten.

Jeg har ikke noe mot muslimer, og mener de har veldig mange positive sider (bla sterke familieverdier, høy moral og høflighet) som vi her i vesten har glemt. Problemet oppstår først når de kommer til våre land og prøver å fortelle oss hvor skapet skal stå.

Det er en særdeles dårlig ide å føre en politikk som fører til at muslimsk fundamentalisme får enda bedre fotfeste i Norge og Europa. Det viser seg allerede nå at enkelte norske muslimer ønsker å gjennomføre terroraksjoner i Norge, og de er i stand til det også.

Desverre tror jeg svært mye galt må skje før politikken på dette området får en vesentlig kursendring. Jeg er forbedret på at det kanskje allerede er for seint, eller at det vil bli for seint å gjøre noe med om vi ikke gjør noe vesentlig innen de nærmeste 10-20 årene. Den som lever får se.
@ homoludens;

Jeg tror du kunne ha funnet en _minst_ like lang liste av eksempler på muslimer som har totalt motsatte holdninger og motsatt oppførsel av det du lister opp her.

Jeg kunne forsåvidt ha gjort det selv, men jeg gidder neppe å bruke drøssevis av minutter på det. Jeg har bidratt nok som det er i denne tråden..

Kan derimot spørre i en annen ende, jeg: selv om du bestemt mener at islamsk tro ikke er kompatibel med vestlig kultur og tradisjon, vil du si muslimer har noe positivt å bidra med i vestlige samfunn, som f.eks det norske, eller ikke i det hele tatt?
Sist endret av aeon_illuminate; 18. desember 2012 kl. 15:47.
@ Aeon_Illuminate

Jeg ser at du blir fly forbannet på CityOfDreams når han påstår at islam er en krigersk ideologi.

Det jeg imidlertid reagerer på er din debatteknikk, du kan ikke avvise en påstand med å si "assa du hakke peil på hva du snakker om". Du besvarer påstander med argumenter(dvs forklaringer på hvorfor motparten tar feil), ikke det der(som er å betegne som hersketeknikk, dårlig hersketeknikk men fortsatt hersketeknikk). Hvis man etter en stund ikke orker å debatere mer får man enten forlate debatten eller si noe sånt som at man får bli enig i å være uenig.
@Petter H; jeg avviser slett ikke at islam har noe grunnleggende krigersk ved seg. Tvert imot har jeg sagt i andre innlegg enn denne tråden, omhandlende dette temaet, at det er svært mye kritisk å finne i islamsk "ideologi" og teologi, samt krigsromantikk..

Hva vil du at jeg skal avvise?? Når CityogDreams påstar eksempelvis at islam er voldelig, _kun_ _utelukkende_ basert på at man nærmest opphøyer Muhammad til et perfekt menneske og semi-gud - altså kun og utelukkende pga en arabisk hærfører - aka Muhammad - så må man jo reagere pittelitt..

Forsåvidt, i islam er egentlig ikke Muhammad noen gud, heller kun et menneske.. HVorvidt det er retninger og tolkninger som mener han er den perfekte, vet jeg ikke, ...men altså der har du det: det skytes ut påstander i hytt og pine som det bør gis tilsvar til!

Jeg er egentlig ikke forbanna - reagerer bare når jeg ser kverluering og argumentering i nesten Gates-of-Vienna-stil..

Eksempler:
Igjen, det nytter ikke å distrahere fokus fra Islam ved å si hver gang at "nå må vi huske på korstogene da, alle kulturer og religioner er like ille", dropp det allerede.
Vis hele sitatet...
Og ja, som jeg også nevnte selv er det forskjellige tolkninger av Islam, men hvis du faktisk studerer Koranen og Hadithene, særlig Sunni-Hadithene, men Koranen i seg selv, samt det faktum at både sunnier og sjiaer er enige om at Mohammed skal være eksemplet på et perfekt menneske - fjerner enhver tvil om at Islam er en voldelig og anti-menneskelig religion.
Vis hele sitatet...
Det historieløse og kunnskapsløse er at du tror Islam plutselig har blitt ekstremistisk nå i dag, og at islamistene ikke følger religionen sin korrekt. Hvis du hadde giddet å lest vel-dokumenterte artikler som belyser islam, som f.eks. de på den siden jeg linket til, som du tydeligvis bare prøver å sverte istedenfor å faktisk sjekke ut, eller lest Koranen selv, eller snakket med de menneskene som hater Islam aller mest på jord - tidligere muslimer, så hadde du kanskje kommet deg løs fra dette PK-nettet.
Vis hele sitatet...
Sist endret av aeon_illuminate; 18. desember 2012 kl. 16:45.
Når CityogDreams påstar eksempelvis at islam er voldelig, _kun_ _utelukkende_ basert på at man nærmest opphøyer Muhammad til et perfekt menneske og semi-gud - altså kun og utelukkende pga en arabisk hærfører - aka Muhammad - så må man jo reagere pittelitt..
Vis hele sitatet...
Nå lager du jo en stråmann når du påstår at han kun har den ene, udokumenterte påstanden, han henviser faktisk til et nettsted. At du mener at det er en dårlig kilde er en ting, man ikke ignorerer det, da lager du tankefeilen kjent som en stråmann. Du får heller be ham være mer spesifik en å bare vise til hele nettstedet, og så gå til "motangrep" på de bitene han da bruker som argumenter, da selvfølgelig må du fortsatt være saklig (det må man alltid være).

Når det er sagt, jeg vet ikke jeg hva gatesofvienna stil er for noe eksakt, jeg antar at du er uenig med dem der borte, men det at du er uenig, er på ingen måte noe bevis for at de tar feil.

PS: Det spørsmålet du stiller til CityOfDreams over min første post der tror jeg også er en hersketeknikk, nærmere bestemt hva man på engelsk kaller en "Fallacy of many questions", dvs at du stiller et spørsmål som egentlig er en felle, hvor svaret uansett hva det er senker motstanderen. Har jeg rett?
Sist endret av Petter H; 18. desember 2012 kl. 17:14.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
@ homoludens;

Jeg tror du kunne ha funnet en _minst_ like lang liste av eksempler på muslimer som har totalt motsatte holdninger og motsatt oppførsel av det du lister opp her.

Jeg kunne forsåvidt ha gjort det selv, men jeg gidder neppe å bruke drøssevis av minutter på det. Jeg har bidratt nok som det er i denne tråden..

Kan derimot spørre i en annen ende, jeg: selv om du bestemt mener at islamsk tro ikke er kompatibel med vestlig kultur og tradisjon, vil du si muslimer har noe positivt å bidra med i vestlige samfunn, som f.eks det norske, eller ikke i det hele tatt?
Vis hele sitatet...
Jeg sier ikke at alle muslimer er voldelige og at alle muslimer nekter å integrere seg i samfunnet. Problemet er bare at alt for mange gjør det. Utenforskapet blant tyske og franske muslimer er enorm. De franske banlieus er trykkokere som kan eksplodere når som helst. Hvis muslimer generelt sett var villige til å tilpasse seg samfunnet de bor i hadde ikke dette vært noe problem. Hvorfor er det alltid muslimene som gruppe som lager bråk og ikke andre grupper innvandrere?

Jeg synes vi ser for mange tegn nå på at muslimsk innvandring til Europa er et dødfødt prosjekt. Du får bare fortsette å tro på at dette kommer til å gå bra mens samfunnet faller mer og mer sammen rundt deg.
Sitat av homoludens Vis innlegg
Hvorfor er det alltid muslimene som gruppe som lager bråk og ikke andre grupper innvandrere?
Vis hele sitatet...
Haha, det der tror du ikke engang på selv. Det er kun for å få frem et dårlig poeng. Kan komme på mange andre episoder med andre grupper innvandrere som ikke er muslimer.
Sitat av homoludens Vis innlegg
Hvorfor er det alltid muslimene som gruppe som lager bråk og ikke andre grupper innvandrere?
Vis hele sitatet...
Kanskje fordi media vinkler det sånn? Mest sannsynelig så har alle folkegrupper lagd bråk til tider. Lurer på hvor ofte jeg har sett nordmenn havne i bråk ute jeg, for dèt er mange.
Sist endret av Bruskork1; 19. desember 2012 kl. 09:54.
Sitat av St.Vitus Vis innlegg
Haha, det der tror du ikke engang på selv. Det er kun for å få frem et dårlig poeng. Kan komme på mange andre episoder med andre grupper innvandrere som ikke er muslimer.
Vis hele sitatet...
F.eks Burma hvor Buddhister i stort overtall prøver å utrydde muslimene ved å brenne opp hele landsbyer osv. (Prates ikke så mye om i media, men har blitt nevnt)

Sitat av homoludens Vis innlegg
Jeg sier ikke at alle muslimer er voldelige og at alle muslimer nekter å integrere seg i samfunnet. Problemet er bare at alt for mange gjør det. Utenforskapet blant tyske og franske muslimer er enorm. De franske banlieus er trykkokere som kan eksplodere når som helst. Hvis muslimer generelt sett var villige til å tilpasse seg samfunnet de bor i hadde ikke dette vært noe problem. Hvorfor er det alltid muslimene som gruppe som lager bråk og ikke andre grupper innvandrere?

Jeg synes vi ser for mange tegn nå på at muslimsk innvandring til Europa er et dødfødt prosjekt. Du får bare fortsette å tro på at dette kommer til å gå bra mens samfunnet faller mer og mer sammen rundt deg.
Vis hele sitatet...
Problemet med å tilpasse seg det norske samfunn er at det ikke kun holder å lære seg norsk og skaffe seg jobb. Det forventes også at du skal kaste det du tror på rett i dass, du skal kle deg som en nordmann (avkle deg som en), du skal le av de samme vitsene og du skal ha samme mat og drikkevaner.
Sist endret av Baaaamse; 19. desember 2012 kl. 10:10.
Sitat av Baaaamse Vis innlegg
F.eks Burma hvor Buddhister i stort overtall prøver å utrydde muslimene ved å brenne opp hele landsbyer osv. (Prates ikke så mye om i media, men har blitt nevnt)
Vis hele sitatet...
Hehe, du vet at buddhister i Myanmar ikke regnes som en gruppe innvandrere i Norge ? Det er ofte smart å lese når man skal svare på noe.
Men joda, ler meg halvt ihjel når jeg leser om buddhister som angrper andre.
Sitat av St.Vitus Vis innlegg
Hehe, du vet at buddhister i Myanmar ikke regnes som en gruppe innvandrere i Norge ? Det er ofte smart å lese når man skal svare på noe.
Men joda, ler meg halvt ihjel når jeg leser om buddhister som angrper andre.
Vis hele sitatet...

Jeg har lest, men datt litt utenfor!

Poenget mitt er uansett at islam er et offer for alle verdens medier så og si.
Skriver så mye tull at jeg kan kjenne den drittlukt bare jeg går inn på sidene deres.
Tror at mye av hatet mot muslimer har oppstått pga hva medier skriver og hvordan de velger å vinkle det. De jobber rett og slett for å fremme et Islamhat i Norge og ellers i verden. Vi nordmenn er i hvert fall ikke mediekritiske. Det morsomste jeg leste var da mediene blåste opp en artikkel om at Bhatti oppholdt seg i Syria og trente til krig med Mohyeldeen Mohammad, da de verken hadde bevis for at han oppholdt seg i Syria og i hvert fall ikke hva han gjorde der.
Han oppholdt seg forresten ikke Syria

Forstår at folk skriker i gatene, selv om jeg ikke støtter måten det gjøres på. Prikker du noen på ryggen en gang, greit. Overdriver du kan du fort havne i bråk.


Sitat av OoM Vis innlegg
Anbefaler http://www.islamnet.no/index.php?opt...125:&Itemid=24
for lesing. Dog er islamnet litt mer ekstremister en hva den vanlige muslim er.
Vis hele sitatet...
Det er veldig mange praktiserende muslimer i Oslo og utenfor som støtter Islamnet. Selvfølgelig betyr ikke dette at en støtter alt Islamnet står for, men så vidt jeg vet motstrider ikke Islamnet Islam på noe plan.
Sitat av St.Vitus Vis innlegg
Haha, det der tror du ikke engang på selv. Det er kun for å få frem et dårlig poeng. Kan komme på mange andre episoder med andre grupper innvandrere som ikke er muslimer.
Vis hele sitatet...
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Kanskje fordi media vinkler det sånn? Mest sannsynelig så har alle folkegrupper lagd bråk til tider. Lurer på hvor ofte jeg har sett nordmenn havne i bråk ute jeg, for dèt er mange.
Vis hele sitatet...
Ser når at Islamnet nekter media adgang til foredraget som skal holdes av islamisten Haitham al-Haddads:

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.10850889

Haitham al-Haddads rulleblad er lite pent. Her er noen av hans “fanesaker”: ja til kjønnslemlestelse av jenter, kvinner må ikke arbeide, og de er underordnet ektemannen som skal adlydes, jøder er avkom av aper og griser homoseksualitet er nok verre enn drap, frafalne skal drepes, her også om steining av dem som har sex utenfor ekteskap, og her om bortgifting av jenter: jo yngre, jo bedre, bare husk å skjule det for myndighetene i vesten.
Vis hele sitatet...
http://www.rights.no/2012/12/lovpris...er-ekstremist/

Du mener fremdeles at dette er uproblematisk, og at bildet av (enkelte) muslimer i Norge er feilaktig og mediaskapt? Hva er det ved dette foredraget som ikke tåler medias søkelys? Når skal politikerne ta dette problemet med radikaliseringen av norske muslimer på alvor?
Sitat av homoludens Vis innlegg
Ser når at Islamnet nekter media adgang til foredraget som skal holdes av islamisten Haitham al-Haddads:
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke å sitere meg når du ikke ga noe relevant svar. Jeg bare påpekte at du skrev noe feilaktig.

Øh, nei ? De nektet ikke media adgang. De anmodet journalistene som var der å ikke filme publikum. Han talsmannen sier jo selv at de fikk notere hva de ville. Det lønner seg som regel å lese hva som står i artiklene, istedenfor å poste noe på freak som noen vil irettesette med en gang.

"Islam Net tillot ingen bilder av forsamlingen, og satte som betingelse at kameraer bare skulle være vendt mot podiet der Haitham al-Haddads foredrag skulle skje."
Sist endret av St.Vitus; 22. desember 2012 kl. 16:59.
Publikum bør skjermes fra de skitne mediene som kun er ute etter å svekke Islam og muslimers omdømme. Hvorfor skal de filmes uansett?
De lager sak ut av alt.
Fy faen. Lo litt nå.. Jeg har ikke tenkt å utbrodere, kommentere, eller analysere med mye i tekst i dette innlegget. Men jeg sier bare dette til dere; Bill Warner kan virkelig _ikke_ historien sin. Og mannen er bra tulling, virker det som, sier ikke han *er*.

Bill Warner sier i bunn og grunn i foredraget at den klassiske verden - aka antikken - ble ødelagt av islam - og at de ville, barbariske hordene av langhårete germanere som skylte nedover Romerriket på 400 -og 500-tallet etter Kristus var veldig intelligente og siviliserte.

Som jeg har nevnt bra mange ganger, islam har aldri vært og kommer nok neppe til å bli en "fredens religion". Selv om dét et faktum er det ingen unnskyldning for å trekke komplett idiotiske slutninger om islam -- og trekke komplett idiotiske etter hva som skjedde i historien..

Enden på visa er; enhver _litt_ seriøs historiker eller arkeolog ville ledd seg skakk i hjel av det herr Warner sier her. Riktignok, det skal sies han har noen interessante observasjoner om ting som islam i Nord-Afrika. Så totalt feil tar han ikke, men ja, mye feil, og mange rare, tullete slutninger.
Sist endret av aeon_illuminate; 22. desember 2012 kl. 19:34.
Sitat av St.Vitus Vis innlegg
Du trenger ikke å sitere meg når du ikke ga noe relevant svar. Jeg bare påpekte at du skrev noe feilaktig.

Øh, nei ? De nektet ikke media adgang. De anmodet journalistene som var der å ikke filme publikum. Han talsmannen sier jo selv at de fikk notere hva de ville. Det lønner seg som regel å lese hva som står i artiklene, istedenfor å poste noe på freak som noen vil irettesette med en gang.

"Islam Net tillot ingen bilder av forsamlingen, og satte som betingelse at kameraer bare skulle være vendt mot podiet der Haitham al-Haddads foredrag skulle skje."
Vis hele sitatet...
Det stemmer nok ikke. Følgende står å lese i artikkelen:

Ikke engang lederen for Islam Net Student som formelt står som arrangør ønsket å vise seg for kameraer. Av frykt for at noen tilhørere skulle komme i media etter å ha deltatt på et åpent arrangement reagerte lederen for moderorganisasjonen Islam Net, Fahad Quershi, med å forsøke å få pressen til å forlate lokalet.

Etter litt frem og tilbake fikk NRK filme podiet under deler av al-Haddads foredrag, men bare noen minutter.
Vis hele sitatet...
NRK fikk filme deler av foredraget, men ikke alt, siden Haitham al-Haddads nektet å la seg avbilde. Er det ikke betenkelig at media blir avvist på denne måten? Hva har de å skjule?

Det at du støtter islamisten Haitham al-Haddads i denne saken, mannen som støtter kjønnslemlestelse og drap av frafalne, sier vel egentlig alt om deg.
Sitat av homoludens Vis innlegg
Det stemmer nok ikke. Følgende står å lese i artikkelen:



NRK fikk filme deler av foredraget, men ikke alt, siden Haitham al-Haddads nektet å la seg avbilde. Er det ikke betenkelig at media blir avvist på denne måten? Hva har de å skjule?
Vis hele sitatet...

De har ingenting å skjule, da mediene fikk lov til å ta så mye notater de bare orket.

Som Fahad Qureshi sa, så har mediene en tendens til å klippe og lime og ta ting ut av kontekst. Unnskyldning er brukt i mange tilfeller, men det er en grunn til det.
Sitat av Baaaamse Vis innlegg
De har ingenting å skjule, da mediene fikk lov til å ta så mye notater de bare orket.

Som Fahad Qureshi sa, så har mediene en tendens til å klippe og lime og ta ting ut av kontekst. Unnskyldning er brukt i mange tilfeller, men det er en grunn til det.
Vis hele sitatet...
Du er vel ikke muslim? Ser du støtter opp om sharialover i et annet innlegg her. Hvis du er muslim og støtter sharialover, så er det jo kanskje ikke så rart at du mener det du mener
Sitat av Baaaamse Vis innlegg
Publikum bør skjermes fra de skitne mediene som kun er ute etter å svekke Islam og muslimers omdømme. Hvorfor skal de filmes uansett?
De lager sak ut av alt.
Vis hele sitatet...
Det er svært høy pressefrihet i dette landet og i vestlige land forøvrig. Hvis det ikke passer salafister som IslamNet å la seg filme, tenker jeg at vi har følgende mulige løsning:

Hovedsaklig: At dem unngår svært kontroversielle islamistiske uttalelser og handlinger -- deriblant bl.a:

1) At de ikke lenger får inn gærne predikanter som denne Haitham al-Haddads
2) At de velger å holde disse "møtene" sine ganske anonymt, istedenfor å holde pushe dette opp i media.

- Ja, media selv pusher fram et negativt bilde av islam og Islamnet, men la det samtidig også være sagt at salafister som IslamNet er rimelig reaksjonære i sin holdning og sin versjon av islam, og har markedsført seg kraftig en periode på at dem er "gode og ordentlige", "norske", muslimer.

Media flokker seg dit der det lukter mest. Hadde IslamNet holdt seg mer anonyme, som f.eks mange norske svært konservative kirke-sekter, hadde _neppe_ media vært så mye "på dem".
Sist endret av aeon_illuminate; 22. desember 2012 kl. 23:26.
Sitat av homoludens Vis innlegg
Det stemmer nok ikke. Følgende står å lese i artikkelen:



NRK fikk filme deler av foredraget, men ikke alt, siden Haitham al-Haddads nektet å la seg avbilde. Er det ikke betenkelig at media blir avvist på denne måten? Hva har de å skjule?

Det at du støtter islamisten Haitham al-Haddads i denne saken, mannen som støtter kjønnslemlestelse og drap av frafalne, sier vel egentlig alt om deg.
Vis hele sitatet...
Joda, jeg kan godt være med på at det er merkelig at de ikke fikk filme. Men som du skriver at mediene ikke fikk være til stede stemmer ikke helt. De ville visst ha begrensninger ja, men det står kun at en prøvde å få pressen til å forlate lokalet.

Hehe, du kjenner ikke meg. Og din argumentasjon og billige hersketeknikk sier vel egentlig alt om deg. Hvor har du det fra at jeg støtter han i denne saken ?
Sitat av homoludens Vis innlegg
Du er vel ikke muslim? Ser du støtter opp om sharialover i et annet innlegg her. Hvis du er muslim og støtter sharialover, så er det jo kanskje ikke så rart at du mener det du mener
Vis hele sitatet...
Han/Hun kan godt være klin norsk, bare med annet syn på islam enn det majoriteten av oss har.

Annerledes syn kanskje pga et annet type møte med islam og muslimer enn mange har fått, kanskje bare pga mer kunnskap om religionen og den midtøstlige kulturen, kanskje pga egne opplevelser, meg vet ikke.

Hvertfall uansett, angående sharia, det finnes definitivt rimelig liberale tolkninger av sharia. Det fantes før i tiden også (f.eks i Ottomanske riket), og det finnes nå(som f.eks i diverse arabiske land bortenfor Saudi A., og faktisk også Iran!)
Sist endret av aeon_illuminate; 22. desember 2012 kl. 23:36.
Sitat av homoludens Vis innlegg
Du er vel ikke muslim? Ser du støtter opp om sharialover i et annet innlegg her. Hvis du er muslim og støtter sharialover, så er det jo kanskje ikke så rart at du mener det du mener
Vis hele sitatet...
Jeg vet lite om foredragsholder. Faktisk ingenting, uten om det mediene har valgt å dra frem like før han holdt foredraget/i etterkant av det, kan derfor ikke si jeg støtter han/ikke støtter han.
Personlig kunne jeg aldri latt vær å blande meg om jeg visste at en kvinne ble fysisk skadd av sin ektemann, så personlig kan jeg ikke si meg enig med alt det han står for, om dette da er tilfelle.

Det er mulig han sier noe galt som han ikke bør si, men vil ikke uttale meg på grunnlag av det lille jeg vet, da kun enkeltsetninger blir dratt frem.

Ellers står jeg fortsatt sterkt på det jeg sa tidligere om medier. Man lærer tidlig på skolen at man skal være kritisk til det man leser. Det er trossalt ikke vi selv som velger hva som blir servert.

Ellers er ikke sharia bare strenger straffer. Å være snill mot moren sin er bl.a en del av sharia
Sist endret av Baaaamse; 23. desember 2012 kl. 00:40.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Mange er motsander av Islam, er vell egentlig ikke rasistisk heller selvom enkelte er glad i å slenge rasismekortet. islam er ikke en rase, eller hudfarge. Ei en person. Jeg er en motsander av all religion generelt, men Islam er vell den jeg er størst motstander av. Vi har de moderate muslimene, dem som velger å oppføre seg, integrere seg selv og slike ting. Møtt flere særdeles hyggelige individer.
Men jeg føler det slikt at mange gjør ikke andre ting enn og klage og klage. Shariakultur, egne skoler, tvangsektesekap og hvem vet hva vil dem ha. Se bare på tilstander i England, Sverige, Frankrike med sine no go zones også videre.

Tror flere vet veldig godt hvorfor jeg og andre sier det vi gjør. Se på nyhetene, les aviser, se på hva muslimer gjør rundt i verden, se på skolebarn skutt i ryggen, bomber kastet på sykepleierskoler i israel, og vi kan fortsette. Ikke mye fredens religion slik dem er idag. Jeg synes aldri jeg ser majoriteten av muslimer bli sinte for noe "dem" gjør. Vi har muslimer som er/har vært kjempesinna pga tegninger. Muslimer flyr passasjerfly i bygninger i New York, ingen blir sint, muslimske tjeneste-menn blokkerer utgangene til skolejenter som prøver å rømme fra en brennende skole, fordi ansiktene vises. Ingen muslimer fordømmer, muslimer kutter av hodene på 3 ungdoms--jenter på vei til skolen, ingen muslimer fordømmer -
Muslimer dreper lærere som prøver å lære muslimske barn i Irak. Ingen muslimer fordømmer. Muslimer dreper 80 turister med bilbomber ved kafeer og hoteller i Egypt. Ingen muslimer fordømmer -


De angriper missjonærbarneskoler i India, dreper seks av dem. Ingen muslimer fordømmer. Muslimer fyrer av raketter i skoler som består av fullt av barn i Israel, ingen muslimer fordømmer. Angrepet på ambassaden i Libya, ingen fordømmer, Også videre, også videre.
Så publiserer muslimske aviser anti-semistiske tegninger, ingen muslimer fordømmer. Muslimer slår kroppene til vestlige sivile, med skoene, henger dem fra bruer. Ingen muslimer fordømmer. Så plutselig, publiserer aviser som dem her i Norge og Danmark tegninger av Mohammed. Og da, helt plutselig, helt plutselig. Fordømmer muslimer det.
Det er på tide en innser det, problemet er ikke oss, problemet er ikke aviser, problemet er at muslimer blir sinna når noen kritiserer den islamske verden (som tegninger) men fordømmer ikke hva muslimer gjør rundt om i verden. Ikke si at alle kritiserer det, aldri, aldri sett mange fordømme på samme måte som dem fordømmer når noen publiserer noen tegninger.

Når dem kommer på tv, så isteden for å utrykke sinne over den lange listen av forbrytelser gjort av "religonen" så blir vi "angrepet" isteden.
Så at mange kritiserer dette er et stykke unna sannheten, desverre. Istedenfor å kritisere slike ting, kritiserer muslimer oss osv i nyheter, istedenfor ting gjort av den fredfulle religionen Islam. Den muslimske "majoriteten" blir ikke sint før noen lager en tegning eller på en annen måte gjør noe, se bare på hva som skjedde med dem som jobbet i den ambassaden i Libya. Noen sier "vi tar avstand fra dette" hvor var de når det skjedde? Nei, på magisk vis klarer dem det en stund etterpå. Jeg skjønner jo at disse blodtørstige islamistene ikke representerer majoriteten av verdens muslimer. MEN, når da, skal resten bli sint, når skal resten gå ut i gata og utrykke sinnen over ekstremistene og det andre som foregår? som gjør deres religon verdensobjekt over hat og forferdelighet?


Jeg mener. En fyr skrev i new york times, for noen år siden - Når den gamle, dypt-siviliserte, kulturen av kjærlighet, kunst, og filosofi, er kapret av paranoide, rasister, lygere, mannlige overlegne, tyraner, fanatikere, og voldelige søppelhuer, hvorfor skriker de ikke ? Og det er spørsmålet for muslimer, når deres religon er kapret av rasister, lygere, mannlige overlegne, Tyraner, fanatikere, og voldelige søppelhuer, hvorfor sier dem ikke ifra?
Men når de kommer på TV/radio/aviser, så er alt de har å gjøre å nettopp kritisere oss, for hva vi gjør, sier, publiserer i aviser, and the list continues. Men å komme offentlig fram skjer desverre ikke - Når nevnte hendelser som nevnt skjer, ingen kommer offentlig fram, ingen kom offentlig fram og sa at de var sinna, for å si som en muslim. At de er dypt sinna for hva som har skjedd. Nei, De venter på at noen skal kritisere religonen, en infidel som meg, en ikke-troer, en kristen, en jøde, når de kritisierer religonen deres -da helt plutselig er det tid for fordømmelse og sinnhet.

Men ikke til da, da sitter dem bare der, og godtar det. Mens deres religon går på en blodig, voldelig, verdensomspennende, ødeleggelse. Og resten av verden bør våkne opp, for hva som foregår. Hvis dem vil se en fredlig religon, av kjærlighet, refleksjon, og filosifi. Gjør det, alle mulighetene er der. Vil de ha en voldelig religon, vær forberedt på at vi sier ifra.
Sist endret av Quakecry; 23. desember 2012 kl. 01:13.
Sitat av Baaaamse Vis innlegg
Jeg vet lite om foredragsholder. Faktisk ingenting, uten om det mediene har valgt å dra frem like før han holdt foredraget/i etterkant av det, kan derfor ikke si jeg støtter han/ikke støtter han.
Personlig kunne jeg aldri latt vær å blande meg om jeg visste at en kvinne ble fysisk skadd av sin ektemann, så personlig kan jeg ikke si meg enig med alt det han står for, om dette da er tilfelle.

Det er mulig han sier noe galt som han ikke bør si, men vil ikke uttale meg på grunnlag av det lille jeg vet, da kun enkeltsetninger blir dratt frem.

Ellers står jeg fortsatt sterkt på det jeg sa tidligere om medier. Man lærer tidlig på skolen at man skal være kritisk til det man leser. Det er trossalt ikke vi selv som velger hva som blir servert.

Ellers er ikke sharia bare strenger straffer. Å være snill mot moren sin er bl.a en del av sharia
Vis hele sitatet...
Sharia omfatter også en del regler for ikkemuslimer.
At kristne og jøder anerkjenner Islam som den rette tro og betaler ekstra skatt.
Kristne og jøder må anerkjenne at muslimer har mer ære enn de og vike ut i rennestenen om muslimen vil det.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Dhimmi
Viktig å huske forbudet mot å eie finere hus eller hest enn muslimer.

Vi som er smartere enn de religiøse og ikke helt kan forstå hvordan noen som har lært seg og lese og skrive, fortsatt ikke har mental kapasitet stor nok til å fatte at en mann som hevder seg å ha fløyet til gud på et bevinget muldyr med kvinneansikt, ikke forvaltet sannheten.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Buraq

Vel, vi står i ledetog med djevelen og fortjener ikke livets rett.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Mange er motsander av Islam, er vell egentlig ikke rasistisk heller selvom enkelte er glad i å slenge rasismekortet. islam er ikke en rase, eller hudfarge. Ei en person. Jeg er en motsander av all religion generelt, men Islam er vell den jeg er størst motstander av. Vi har de moderate muslimene, dem som velger å oppføre seg, integrere seg selv og slike ting. Møtt flere særdeles hyggelige individer.
Men jeg føler det slikt at mange gjør ikke andre ting enn og klage og klage. Shariakultur, egne skoler, tvangsektesekap og hvem vet hva vil dem ha. Se bare på tilstander i England, Sverige, Frankrike med sine no go zones også videre.

Tror flere vet veldig godt hvorfor jeg og andre sier det vi gjør. Se på nyhetene, les aviser, se på hva muslimer gjør rundt i verden, se på skolebarn skutt i ryggen, bomber kastet på sykepleierskoler i israel, og vi kan fortsette. Ikke mye fredens religion slik dem er idag. Jeg synes aldri jeg ser majoriteten av muslimer bli sinte for noe "dem" gjør. Vi har muslimer som er/har vært kjempesinna pga tegninger. Muslimer flyr passasjerfly i bygninger i New York, ingen blir sint, muslimske tjeneste-menn blokkerer utgangene til skolejenter som prøver å rømme fra en brennende skole, fordi ansiktene vises. Ingen muslimer fordømmer, muslimer kutter av hodene på 3 ungdoms--jenter på vei til skolen, ingen muslimer fordømmer -
Muslimer dreper lærere som prøver å lære muslimske barn i Irak. Ingen muslimer fordømmer. Muslimer dreper 80 turister med bilbomber ved kafeer og hoteller i Egypt. Ingen muslimer fordømmer -
Vis hele sitatet...
Tvangsekteskap er ikke tillatt i Islam. Om noen muslimer velger å praktisere det, kan sammenlignes med at noen velger å kaste religionen sin i do for at de skal bli likt av en majoritet. Sistnevnte er moderate muslimer. Dette er heller ikke en del av religionen.


La oss gå ut ifra at Bin Laden sto bak 9/11. Det finnes ingen sterke beviser for at han faktisk er mannen bak angrepet. Google saken om du ikke tror meg.

Uansett. La oss si han gjorde det. Jeg støtter det ikke, men fortsatt er 3000 liv ingenting i forhold til hva USA gjorde i Irak. Et sted de aldri skulle vært først og fremst, og da de først var der valgte de å drepe fler sivile enn "terrorister". 2/3 var sivile i følge noen av de 400.000 dokumentene fra Pentagon som Wikileaks fikk tak i. 60.000 sivile mennesker var dokumentert drept. Mest sannsynlig var det fler. Kanskje dobbelt så mange.

Her kan du se hele dokumentaren: http://www.youtube.com/watch?v=pU718vXkrwY

Det er hvite menn i dress hovedsaklig, som setter spørsmålstegn ved hva amerkanerne egentlig gjorde i landet.

Sitat av bajjaz Vis innlegg
Sharia omfatter også en del regler for ikkemuslimer.
Vi som er smartere enn de religiøse og ikke helt kan forstå hvordan noen som har lært seg og lese og skrive, fortsatt ikke har mental kapasitet stor nok til å fatte at en mann som hevder seg å ha fløyet til gud på et bevinget muldyr med kvinneansikt, ikke forvaltet sannheten.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Buraq

Vel, vi står i ledetog med djevelen og fortjener ikke livets rett.
Vis hele sitatet...
Profeten Muhammed var kjent for å være oppriktig. Det var først da han kom med sitt budskap at han ble mislikt av visse grupperinger. Ikke fordi han nødvendigvis løy, men budskapet hans ville ta fram dem deres makt og rikdom.

Han kunne verken lese eller skrive, men klarte fortsatt å sette sammen en lang tekst, med lover, regler og fortellinger. Ikke bare er det overraskende i seg selv, men hele teksten har en klang over seg i tillegg.

Jeg går utifra at de aller fleste her inne aldri har hørt på Koran før. Her kan dere høre om dere er interessert:
http://www.youtube.com/watch?v=dWugKwO47pY
Sitat av Baaaamse Vis innlegg
Tvangsekteskap er ikke tillatt i Islam. Om noen muslimer velger å praktisere det, kan sammenlignes med at noen velger å kaste religionen sin i do for at de skal bli likt av en majoritet. Sistnevnte er moderate muslimer. Dette er heller ikke en del av religionen.


La oss gå ut ifra at Bin Laden sto bak 9/11. Det finnes ingen sterke beviser for at han faktisk er mannen bak angrepet. Google saken om du ikke tror meg.

Uansett. La oss si han gjorde det. Jeg støtter det ikke, men fortsatt er 3000 liv ingenting i forhold til hva USA gjorde i Irak. Et sted de aldri skulle vært først og fremst, og da de først var der valgte de å drepe fler sivile enn "terrorister". 2/3 var sivile i følge noen av de 400.000 dokumentene fra Pentagon som Wikileaks fikk tak i. 60.000 sivile mennesker var dokumentert drept. Mest sannsynlig var det fler. Kanskje dobbelt så mange.

Her kan du se hele dokumentaren: http://www.youtube.com/watch?v=pU718vXkrwY

Det er hvite menn i dress hovedsaklig, som setter spørsmålstegn ved hva amerkanerne egentlig gjorde i landet.
Vis hele sitatet...
Har du en link som støtter forbud mot tvangsekteskap i Islam?

Her kan du se hva Islam syns om innavl: http://www.youtube.com/watch?v=-rfr1yPou5A
Hvis skadene er store nok blir de ansett for gudommelige.

Her kan du se hvordan imamen forklarer at det er god Islam og lage ødelagte barn med kusina si: http://www.youtube.com/watch?v=_2w4zAken08
Sitat av bajjaz Vis innlegg
Her kan du se hvordan imamen forklarer at det er god Islam og lage ødelagte barn med kusina si: http://www.youtube.com/watch?v=_2w4zAken08
Vis hele sitatet...
Og han snakker selvfølgelig for alle 2.8 billioner muslimer i verden ikke sant?
Skjerpings på debattstilen. Youtube-videoer og "alle muslimer"-type påstander holder ikke.
Sitat av bajjaz Vis innlegg
Har du en link som støtter forbud mot tvangsekteskap i Islam?

Her kan du se hva Islam syns om innavl: http://www.youtube.com/watch?v=-rfr1yPou5A
Hvis skadene er store nok blir de ansett for gudommelige.

Her kan du se hvordan imamen forklarer at det er god Islam og lage ødelagte barn med kusina si: http://www.youtube.com/watch?v=_2w4zAken08
Vis hele sitatet...

Jeg skal finne link til deg senere ang. tvangsekteskap. Har dårlig tid akkurat nå. Ellers er det mange retninger innenfor Islam. Egentlig skal det ikke være sånn, men det er sånn det har blitt dessverre.
For det første er han et menneske som alle andre. Mulig at det han sier er helt feil. For det andre kan det hende han står for noe de fleste muslimer ikke står for.

Har enda ikke sett linken, men kommer med nytt svar etterpå
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Og han snakker selvfølgelig for alle 2.8 billioner muslimer i verden ikke sant?
Vis hele sitatet...
Øyh, 2.8 billioner var da vel mange muslimer?? Mulig du blandet amerikansk "billion" med europeisk "milliard"?

Tror det ligger i +/- 1,3milliarder muslimer verden over, totalt sett. Egentlig er det ikke så ekstremt mange, når du tenker på at det er bortimot 1,1 milliarder katolikker verden over og om lag 2 milliarder kristne totalt, hele verden medregnet.

Sjekk dette gjerne opp i oppslagsverk og oversikter over demografi på nettet, men jeg er rimelig sikker tallene jeg legger fram stemmer, sånn nogenlunde hvertfall.
Sist endret av aeon_illuminate; 23. desember 2012 kl. 16:10.
* mente selvfølgelig milliard
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Og han snakker selvfølgelig for alle 2.8 billioner muslimer i verden ikke sant?
Vis hele sitatet...
Er ingen med vettet i behold som sier at ALLE muslimer er sånn og sånn. Det vi diskuterer her er generelle trekk ved den muslimske religionen, kulturen og politiske aspekter ved islam. Kanskje særlig de radikale elementene, som jo ikke er helt ubetydelige. Hverken i muslimske land eller på global basis.

Studer denne listen over land med et flertall av muslimske troende, og spør deg selv om det er tilfeldig at dette stort sett er land som mangler reelt demokrati og respekt for grunnleggende menneskerettigheter:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...lim_population
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Fy faen. Lo litt nå.. Jeg har ikke tenkt å utbrodere, kommentere, eller analysere med mye i tekst i dette innlegget. Men jeg sier bare dette til dere; Bill Warner kan virkelig _ikke_ historien sin. Og mannen er bra tulling, virker det som, sier ikke han *er*.
Vis hele sitatet...
Jeg ser du fortsatt går på person, du prøver å kamuflere det, men du går fortsatt på person.

Bill Warner sier i bunn og grunn i foredraget at den klassiske verden - aka antikken - ble ødelagt av islam - og at de ville, barbariske hordene av langhårete germanere som skylte nedover Romerriket på 400 -og 500-tallet etter Kristus var veldig intelligente og siviliserte.
Vis hele sitatet...
Nja, det sier han ikke. Han sier at de germanske stammene erobret riket, med det formål å plyndre til seg restene av rikdommen. Det som uansett er interessant å bemerke, kulturen ikke blir erstattet, men består bare i form av etter-romerske italienske bystater(f.eks Firenze og senere Venezia). Altså, ingen ideologi inne i bildet.

Kanskje var dette en konsekvens av at germanerne var rene barbarer, lik vikingene. De hadde ingen drivende ideologi bak seg, bare en tanke.

Når det kommer til øst-rom (i nyere tider kjent som det bysentinske riket) tar han strengt tatt ikke feil, det var tyrkerne som erobret stort sett hele skiten gjennom middelalderen. Øst-roms tidligere befolkning ble enten islamifisert eller dhimmifisert, og/eller slaktet ned. Resten av midt-østen ble før det igjen erobret av araberne og arabifisert, med mulig unntak av persia og utover som klarte til en viss grad å beholde kulturen sin.

Som jeg har nevnt bra mange ganger, islam har aldri vært og kommer nok neppe til å bli en "fredens religion". Selv om dét et faktum er det ingen unnskyldning for å trekke komplett idiotiske slutninger om islam -- og trekke komplett idiotiske etter hva som skjedde i historien..
Vis hele sitatet...
Så du annerkjenner at ideologien er krigersk, så hva er egentlig poenget?

Enden på visa er; enhver _litt_ seriøs historiker eller arkeolog ville ledd seg skakk i hjel av det herr Warner sier her. Riktignok, det skal sies han har noen interessante observasjoner om ting som islam i Nord-Afrika. Så totalt feil tar han ikke, men ja, mye feil, og mange rare, tullete slutninger.
Vis hele sitatet...
Ikke at jeg nødvendigvis er uenig, men hva baserer du det på?
Sitat av Petter H Vis innlegg
Jeg ser du fortsatt går på person, du prøver å kamuflere det, men du går fortsatt på person.
Vis hele sitatet...
Jeg ser du fortsatt går på intensiv kverulering, og at du fremdeles tar ting ut av ræva, selv om du prøver å kamuflere det. Du viser ikke særlig til kunnskaper på feltet, mulig pga at du ser disse tingene kun ifra étt eneste perspektiv, nemlig helst det mest islamfiendtlige, -ikke fra andre vinkler/perspektiver! Du har hvertfall gjort godt for å gi det inntrykket her i tråden. Jeg kan ikke se annet ut ifra det jeg har lest hittil.


Sitat av Petter H Vis innlegg
, det sier han ikke. Han sier at de germanske stammene erobret riket, med det formål å plyndre til seg restene av rikdommen. Det som uansett er interessant å bemerke, kulturen ikke blir erstattet, men består bare i form av etter-romerske italienske bystater(f.eks Firenze og senere Venezia). Altså, ingen ideologi inne i bildet.

Kanskje var dette en konsekvens av at germanerne var rene barbarer, lik vikingene. De hadde ingen drivende ideologi bak seg, bare en tanke.
Vis hele sitatet...
Germanerne som fór nedover sør-Europa i senantikken/tidlig middelalderen var til dels langt mer villere, mer barbariske, langt mer blodtørstige enn den jevne skandinaviske viking var på 8-900-tallet. Om man kan kalle det for en ideologi.. - hvertfall var det en felles tanke iblant samtlige germanerstammer - og det var å påføre Romerriket mest mulig plyndring, ødeleggelse og drap. Vandalere, gotere, langobarder, burgundere, og mange mange andre stammer, samt ikke minst høvdning Attila med sine hunere. Alle dem skylte nedover sør-Europa i bølger og etterlot etter seg ødeleggelser, voldtekt, og total-smadrede samfunnsstrukturer. *Her* er en kjapp oversikt over antallet ganger Roma ble plyndret ifra 390-550e.Kr, hele 5 massive plyndringer som bidro alle til Romerrikets fall. Utover disse 5 var det andre plyndringer, bl.a selvsagt den av arabiske pirater, men alle de seinere var smått og usammenlignbart med størrelsen på angrepene på Roma av germanske stammer.

Vandalere...btw- derfra har du ordet for ødeleggelse. Videre går du inn på kultur, og her må jeg si du overrasker stort med å si at kulturen _etter_ Romerrikets fall ble bevart ... For å si det på en fin måte, nei den ble slettes ikke bevart, derfor kommer nettopp uttrykket _den mørke middelalderen_. Ikke at middelalderen i seg selv var særlig mørk, svært store fremskritt ble gjort i Europa på den tiden, men middelalderen er ikke fullt så sammenlignbart med det høye nivået i statsmakt, kunst og vitenskap i antikkens Roma, som var verdensledende. Som nevnt før hadde islamske områder i middeladeren, spesielt rundtom Baghdad og sør-Spania en særdeles godt utviklede rammer for forskning og utvikling, samt kultur, og dette er noe av det som blir kalt 'islamsk gullalder'.
Her en liste over arabiske oppdagelser og oppfinnelser.

Den romerske kulturen ble tatt opp igjen og bevart fra og med og etter renessansen. Da kan man, i allefall i nord-Italia snakke om en videreføring av mange elementer av romersk kultur. Når du nevner at romersk kultur bestod videre etter germanernes herping, så er det kun i liten grad riktig. Bystatene Firenze, Genova, Venezia m.flere, begynte å fungere som skikkelige bystater først par-tre hundre år etter Romas fall(år 476e.Kr). Og dette var bystater som bare hadde videreført _elementer_ av romersk kultur, ikke hele pakka som romersk kultur innebærer. Dog, viktige elementer, til forskjell fra andre deler av Italia forble ikke Firenze og Venezia barbariske i de mørke århundrene, som er ca år500 til år 750.

For å si det kort; germanske horder fra nord, pluss asiatiske nomadiske hestefolk fra øst knekte Roma. Ikke arabere eller muslimer.


Sitat av Petter H Vis innlegg
Når det kommer til øst-rom (i nyere tider kjent som det bysentinske riket) tar han strengt tatt ikke feil, det var tyrkerne som erobret stort sett hele skiten gjennom middelalderen. Øst-roms tidligere befolkning ble enten islamifisert eller dhimmifisert, og/eller slaktet ned. Resten av midt-østen ble før det igjen erobret av araberne og arabifisert, med mulig unntak av persia og utover som klarte til en viss grad å beholde kulturen sin.
Vis hele sitatet...
Han tar streng tatt ikke feil når han sier de tidligere bysantiske områdene ble erobret av tyrkiske folk. Det som er helt feil her derimot, er hvordan du framstiller prosessen i Tyrkia og omegn, som gjorde at landet gikk fra å være kristendominert i tidlig middelalder, til å bli muslimdominert i sein middelalder/tidlig tid. Prosessen var veldig langsom og det gikk stegvis, flere tyrkiske riker avløste hverandre, og dem kjempet omtrent like mye seg imellom som dem sloss mot bysantiske riket.

Det bysantiske riket var dømt til å mislykkes.. Det er mulig du ser Bysants som "siste rest av Roma", men i ærlighetens navn var det ikke det. (btw, jeg sier dette og har personlig ganske store sympatier for Bysants og bysantisk tradisjon, kulturlass og den ortodokse kristendommen..). Bysants var i lengden dømt til å mislykkes fordi de var så konservative og tradisjonalistiske i forhold til nær sagt alt. Ortodokse.. Og la det være sagt, du nevner ikke med étt ord angrepet på og plyndringen av Konstantinopel av katolske riddere fra vest-Europa, som gjorde at storbyen og riket ble svekket for alltid og lå parat for angrep ifra øst.

Et moment som er viktig å nevne i sammenhengen, er det Ottomanske Riket. Ut ifra det som skrives i tråden, og det Bill Warner nevner, er at ottoman-tyrkerne hadde som et klart mål å "islamfisere" hele Tyrkia-området og landene rundt.. Dette stemmer overhodet ikke med virkeligheten, den viktigste prioriteten for ottomanerne/aka tyrkerne var videre erobring, spredning av staten og forankre den. Ikke altså spredning av _religionen_, men _staten_. Jøder spesielt, som var forfulgt ellers i Europa, fant et trygt hjem i Tyrkia. Kan lese mer om kristnes og jøders situasjon i Ottomanske Riket her. Ellers kan jeg bare si at Ottomanske riket var multietnisk,, multireligiøst lappeteppe, men selvfølgelig muslimdominert, iom at statens religion var nettopp islam. Synes man godt kan kalle Ottomanske riket for det islamske Bysants, siden Bysants var i utgangspunktet en sterkt kristen og veldig konservativ "versjon" av Romerriket, dermed ble Ottomanske riket ikke altfor forskjellig fra Roma. Tyrkiske sultaner giftet seg i første århundrene med bysantiske prinsesser.., sånn at de er faktisk til en viss grad giftet inn i blant europeiske monarker.. Og ellers, grekere og tyrkere er svært like hverandre, bortsett fra at ene siden er ortodokskristen, andre er en vanlig muslim .


Sitat av Petter H Vis innlegg
Så du annerkjenner at ideologien er krigersk, så hva er egentlig poenget?
Vis hele sitatet...
Jeg anerkjenner lett og med en gang at det er en hel rekke voldelige og krigerske aspekter ved islam. Jeg skal faktisk si det sånn at; om mulig er det kanskje muligens den mest voldelige av alle abrahamittiske religioner, selvsagt tett fulgt av kristendommen som er på en særdeles god andreplass. Men det er igjen vanskelig om ikke umulig å sammenligne, de er ganke like begge to. Likevel er dette ikke grunnlag for å kalle islam eksplisitt en ideologi (selv om det kan fortone seg sånn), og hvertfall ikke en krigersk ideologi.
Islamisme derimot, har trekk og elementer ved seg som minner om nasjonalsosialisme.

Men viktig: Forskjellen mellom ditt syn og mitt syn, er at jeg ikke ser på kultur som noe statisk som en grantittblokk, og noe så gammelt som en granittblokk. Jeg ser heller ikke den helt store kløften mellom muslimske og ikke-muslimske land. Blant annet i tilfellet Hellas-Tyrkia...
Det jeg derimot godt kan gå med på er at konservative land på den arabiske halvøya og geografisk rundt den arabiske halvøya - har som oftest kultur og tradisjoner som avviker svært, svært mye fra vestlig kultur og verden ellers. Mye av denne dette kulturgodset fra land som Yemen, Sudan, og Somalia bør vi unngå å dra så mye inn i våre land, samtidig som det er viktig å understreke at de dyrker en versjon av islam som er utålelig andre steder i verden enn nettopp Rødehavet.

...............
Edit; glemte bare å nevne ang Bill Warners uttalelser om Romas fall: å tro at Romerriket falt pga islam/muslimer er ren vanvidd. Han ville forøvrig ikke innrømme at germanske stammer var ville, og barbariske, fordi de var "so german" - -sier noe ála "Germany is a great nation, nobody from there could ever be stupid"... En bittliten videreføring av nazi-raseideologi, mon tro..? Men skal ikke spekulere for mye, så bedre å holde kjeft.

Edit2; liste over arabiske nyvinninger/oppfinnelser ift 'islamsk gullalder', fra mitt avsnitt nr3.
Sist endret av aeon_illuminate; 24. desember 2012 kl. 00:53.
Sitat av Unsub Vis innlegg
Det er ingen steder i koranen der drap på uskyldige oppfordres til
Vis hele sitatet...
Javell? Polytheister er vel ikke uskyldige da? Direkte kopiert fra quran.com
Sura 9:5 "And when the sacred months have passed, then kill the polytheists wherever you find them and capture them and besiege them and sit in wait for them at every place of ambush. But if they should repent, establish prayer, and give zakah, let them [go] on their way. Indeed, Allah is Forgiving and Merciful."

Sitat av Unsub Vis innlegg
Jeg vet at dette fort kan ende opp i en "no true scotsman" krangel
Vis hele sitatet...
Det gjør det alltid, derfor er det greit å finne frem hva folk faktisk mener.

1. ICM Poll: 20% of British Muslims sympathize with 7/7 bombers
2. Federation of Student Islamic Societies: About 1 in 5 Muslim students in Britain (18%) would not report a fellow Muslim planning a terror attack.
3. ICM Poll: 25% of British Muslims disagree that a Muslim has an obligation to report terrorists to police.
4. Pew Research (2007): Muslim-Americans who identify more strongly with their religion are three times more likely to feel that suicide bombings are justified
5. Center for Social Cohesion: One Third of British Muslim students support killing for Islam
6. Policy Exchange: One third of British Muslims believe anyone who leaves Islam should be killed
7. GfK NOP: 28% of British Muslims want Britain to be an Islamic state
8. NOP Research: 68% of British Muslims support the arrest and prosecution of anyone who insults Islam;
9. Policy Exchange: 51% of British Muslims believe a woman cannot marry a non-Muslim. Only 51% believe a Muslim woman may marry without a guardian's consent
10. NOP Research: 62% of British Muslims do not believe in the protection of free speech; Only 3% adopt a "consistently pro-freedom of speech line"
11. A survey of Muslim women in Paris suburbs found that three-quarters of them wear their masks out of fear - including fear of violence.

Kilder:
1. telegraph.co.uk/news/uknews/1510866/Poll-reveals-40pc-of-Muslims-want-sharia-law-in-UK.html
2. fosis.org.uk/sac/FullReport.pdf
3. icmresearch.com/pdfs/2004_november_guardian_muslims_poll.pdf
4. pewresearch.org/assets/pdf/muslim-americans.pdf#page=60
5. socialcohesion.co.uk/files/1231525079_1.pdf
6. civitas.org.uk/pdf/ShariaLawOrOneLawForAll.pdf
7. civitas.org.uk/pdf/ShariaLawOrOneLawForAll.pdf
8. cbsnews.com/stories/2006/08/14/opinion/main1893879.shtml&date=2011-04-06
9. civitas.org.uk/pdf/ShariaLawOrOneLawForAll.pdf
10. cbsnews.com/stories/2006/08/14/opinion/main1893879.shtml&date=2011-04-06
11. nugget.ca/ArticleDisplay.aspx?e=3402230

Som en ser er det tydelig at det ikke er flertallet som har grumske holdninger, men det er uansett et altfor stort mindretall!
Nå skal det sies at milliard og billion er samme bare på engelsk og norsk.

Vet du hva? Glem alt jeg sa. Viser seg at jeg har vært vranglært om dette.
Sist endret av EliteBook; 24. desember 2012 kl. 02:06.
Sitat av serbiastronk Vis innlegg
Sura 9:5 "And when the sacred months have passed, then kill the polytheists wherever you find them and capture them and besiege them and sit in wait for them at every place of ambush. But if they should repent, establish prayer, and give zakah, let them [go] on their way. Indeed, Allah is Forgiving and Merciful."
Vis hele sitatet...
Sitat av 9:6
And if any one of the polytheists seeks your protection, then grant him protection so that he may hear the words of Allah . Then deliver him to his place of safety. That is because they are a people who do not know.
Vis hele sitatet...
Går man inn i Hadithene så vil man derimot finne rettferdiggjøringen av det meste alt ettersom hvem de er skrevet av.

Sitat av serbiastronk Vis innlegg
Det gjør det alltid, derfor er det greit å finne frem hva folk faktisk mener.
Vis hele sitatet...
Uten å gå inn på definisjonen brukt i undersøkelsene eller metodene lagt til grunn for å samle inn disse dataene så er det en faretruende økning i aksept av terrorisme. Dette kan til stor grad skyldes Saudi-Arabia sin spredning av Wahhabism og er noe man bør ta grep for å bekjempe.

Ser man i verdenssammenheng er bildet et helt annet. I henhold til Gallup sin "What a billion muslims think" så er 93% av muslimene verden over fredfulle. 7% er av Gallup definert som politisk radikale og av de 7% så er det en enda mindre prosent som har tydd til vold.

Resultatene fra Gallup passer ikke inn i tesen om at Islam i seg selv er problemet.
Sitat av serbiastronk Vis innlegg
Javell? Polytheister er vel ikke uskyldige da? Direkte kopiert fra quran.com
Sura 9:5 "And when the sacred months have passed, then kill the polytheists wherever you find them and capture them and besiege them and sit in wait for them at every place of ambush. But if they should repent, establish prayer, and give zakah, let them [go] on their way. Indeed, Allah is Forgiving and Merciful."
Vis hele sitatet...
Også da? Jeg kan også copy/paste latterlige ting fra bibelen. Det er fremdeles ikke et holdbart argument når vi kommer til religiøse tekster da disse tolkes veldig forskjellig fra person til person.

Sitat av (Deuteronomy 22:13-21)
"A marriage shall be considered valid only if the wife is a virgin. If the wife is not a virgin, she shall be executed"
Vis hele sitatet...
Dette er kopiert direkte fra Bibelen, skal jeg gå rundt å tro at dette er allmenn tankegang hos normale kristne mennesker? Selvfølgelig ikke.
Sist endret av Juicekongen; 24. desember 2012 kl. 02:42.
Sitat av Unsub Vis innlegg
"But if they should repent, establish prayer, and give zakah, let them [go] on their way. Indeed, Allah is Forgiving and Merciful."

Går man inn i Hadithene så vil man derimot finne rettferdiggjøringen av det meste alt ettersom hvem de er skrevet av.
Vis hele sitatet...
"Establish prayer" (aka Shahada) er å konvertere til Islam, zakah er islamsk skatt. Skulle gjerne sett at konverter eller dø ble rettferdiggjort.

Sitat av Unsub Vis innlegg
Uten å gå inn på definisjonen brukt i undersøkelsene eller metodene lagt til grunn for å samle inn disse dataene så er det en faretruende økning i aksept av terrorisme. Dette kan til stor grad skyldes Saudi-Arabia sin spredning av Wahhabism og er noe man bør ta grep for å bekjempe.
Vis hele sitatet...
Helt enig.

Sitat av Unsub Vis innlegg
Ser man i verdenssammenheng er bildet et helt annet. I henhold til Gallup sin "What a billion muslims think" så er 93% av muslimene verden over fredfulle. 7% er av Gallup definert som politisk radikale og av de 7% så er det en enda mindre prosent som har tydd til vold.
Vis hele sitatet...
Etter å ha lest Gallup sin "What a billion muslims think" så står det at de som er definert som politisk radikale er de som mener at 9/11 er fullstendig berettiget. Det burde da være bredere enn det? At folk har et positivt bilde av islamistgrupper burde bli definert som radikalt.

http://www.pewglobal.org/files/2010/12/2010-muslim-01-05.png
http://www.pewglobal.org/2010/12/02/...and-hezbollah/

Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Også da? Jeg kan også copy/paste latterlige ting fra bibelen. Det er fremdeles ikke et holdbart argument når vi kommer til religiøse tekster da disse tolkes veldig forskjellig fra person til person.

"A marriage shall be considered valid only if the wife is a virgin. If the wife is not a virgin, she shall be executed"
Vis hele sitatet...
Dette er kopiert direkte fra Bibelen, skal jeg gå rundt å tro at dette er allmenn tankegang hos normale kristne mennesker? Selvfølgelig ikke.
Vis hele sitatet...
Ja det er masse vanvittig i Bibelen, det skal en ikke se bort ifra, er selv agnostiker. Men for det første så er dette en tråd om Islam og for det andre så er Koranen det påståtte "direkte ord fra Gud" med mange regler for hvordan en skal tolke Koranen gir dette mindre rom for forskjellige tolkninger, mens Bibelen er skrevet av mennesker. For det tredje så har Europa og Kristendommen gått igjennom opplysningstiden.
Sitat av serbiastronk Vis innlegg
Etter å ha lest Gallup sin "What a billion muslims think" så står det at de som er definert som politisk radikale er de som mener at 9/11 er fullstendig berettiget. Det burde da være bredere enn det? At folk har et positivt bilde av islamistgrupper burde bli definert som radikalt.
Vis hele sitatet...
Terrorisme er ingenting annet enn en definisjon. For mange i den muslimske verdenen er grupper som Hamas og Hezbollah motstandsgrupper. Tar man høyde for dette kan man heller si at 52% av de spurte i Lebanon ser positivt på Hezbollah sin motstandskamp.

For å snu dette den andre veien, jeg kan hevde USA bedriver statsterrorisme i Afghanistan og siden 51% av folket stemte på Obama så støtter 51% av amerikanere terrorisme.

Hva som er terrorisme er subjektivt.

Når det kommer til tolkningen av Islam er dette også subjektivt. Kan Islam brukes til å forherlige vold? Selvfølgelig, Al Qaeda har vist dette. Kan Islam være fredfull? Den overveldende majoriteten av verdens muslimer viser dette klart.
Islam er som ethvert annet litterært verk åpent for tolkning, istedet for å innse at det finnes mange forskjellige måter å tolke Koranen på så har man ignorante personer som NDL som hevder at deres syn på Islam er det som er objektivt riktig.

Sitat av bajjaz Vis innlegg
Har du en link som støtter forbud mot tvangsekteskap i Islam?
Vis hele sitatet...
Sitat av (Translation of Sahih Muslim, The Book of Marriage (Kitab Al-Nikah), Book 008, Number 3303)"
A woman without a husband (or divorced or a widow) must not be married until she is consulted, and a virgin must not be married until her permission is sought. They asked the Prophet of Allah (may peace be upon him): How her (virgin's) consent can be solicited? He (the Holy Prophet) said: That she keeps silence.
Vis hele sitatet...
Tvangsekteskap er stammekultur, det er ikke en del av Islam. Det er viktig å huske at Islam ikke er den eneste kulturelle faktoren i disse landene. Tidligere i tråden var det en meget god gjennomgang av hvordan de forskjellige Islamske landene var i praksis.
Sitat av Unsub Vis innlegg
Tvangsekteskap er stammekultur, det er ikke en del av Islam. Det er viktig å huske at Islam ikke er den eneste kulturelle faktoren i disse landene. Tidligere i tråden var det en meget god gjennomgang av hvordan de forskjellige Islamske landene var i praksis.
Vis hele sitatet...
Et annet godt poeng er at i praksis så er tvangsekteskap bare et annet ord for arrangerte ekteskap. Foreldrene og familien bestemmer hvem barna skal gifte seg med, og hvis barna nekter utsettes de for massivt press for å godta foreldrenes valg.. og tenker man i det litt større sammenheng med land hvor storfamilien faktisk er veldig viktig er det rimelig naturlig at storfamilien skal ha innvirkning på hvem som får bli medlemmer av den.

Det er forøvrig veldig, veldig illustrerende hvordan ordet tvangsekteskap brukes absolutt konsekvent når vi snakker om muslimske land, imens arrangerte ekteskap brukes om nøyaktig samme fenomen i India. Flere svarte afrikanske land har også innslag av denne praksisen.. men nøyaktig hvordan reglene er varierer fra etnisitet til etnisitet.
Sitat av serbiastronk Vis innlegg
"Establish prayer" (aka Shahada) er å konvertere til Islam, zakah er islamsk skatt. Skulle gjerne sett at konverter eller dø ble rettferdiggjort.
Vis hele sitatet...
Tror Khilafa er islamsk stat. Zakah er penger du som muslim er obligert til å gi en gang i året. 2.5% av penger du sitter på.

Sitat av Baaaamse Vis innlegg
Tror Khilafa er islamsk stat. Zakah er penger du som muslim er obligert til å gi en gang i året. 2.5% av penger du sitter på.
Vis hele sitatet...
Leste feil. Glem det
Sist endret av Baaaamse; 25. desember 2012 kl. 16:37.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Islam i seg selv er ikke ille.

Problemet for/med Islam er horder av analfabete, uopplyste mennesker som omskjærer døtrene, tvangsgifter barna sine, myrder en som bringer skam over familien osv. i religionens navn. Muslimene burde virkelig rydde opp i egne rekker, og for meg er det en gåte at muslimske ledere ikke klarer å nå frem til sine egne og fortelle dem at dette er galt.

Hva kan grunnen være til at disse lederne er så utrolig vage? Svarer f.eks. en somalsk imam kontant og uten å etterlate noen som helst tvil om at det er galt dersom han blir spurt om kvinnelig omskjæring. I think not. Dessverre.
Sitat av Susanna Vis innlegg
Islam i seg selv er ikke ille.

Problemet for/med Islam er horder av analfabete, uopplyste mennesker som omskjærer døtrene, tvangsgifter barna sine, myrder en som bringer skam over familien osv. i religionens navn. Muslimene burde virkelig rydde opp i egne rekker, og for meg er det en gåte at muslimske ledere ikke klarer å nå frem til sine egne og fortelle dem at dette er galt.

Hva kan grunnen være til at disse lederne er så utrolig vage? Svarer f.eks. en somalsk imam kontant og uten å etterlate noen som helst tvil om at det er galt dersom han blir spurt om kvinnelig omskjæring. I think not. Dessverre.
Vis hele sitatet...
Jeg tror en imam, uansett hvor han er ifra, vil si omskjæring (uansett kjønn), Ikke er galt. Rett og slett fordi det ikke er galt ifølge islam.
Når det er sagt finnes det forskjellige typer omskjæring av kvinner, hvor noen er anbefalt, og andre ikke.

Om en imam hadde blånektet for at kvinnelig omskjæring er en del av islam, ville han uansett ikke fått folket med seg. I hvert fall ikke i vesten hvor informasjon er såpass lett tilgjengelig.