Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  149 17989
Jeg kom akkurart over denne nyhetsartikkelen, og med fare for å høres rasistisk ut, men jeg føler at hver eneste voldtekt som blir gjort i Oslo, er av menn med utenlandsk opprinnelse.. Og før dere trekker noen raske konklusjoner, jeg er fult klar over at det finnes mange flotte utlendinger også.

Men en ting jeg ikke forstår.. Tror de, som voldtar kvinner her i Norge, at de at dem står over loven? Og hva er det som gjør at de tror de er overmennesker som kan gjøre som de vil, uten konsekvenser?

Eller er det rett og slett så lett å komme unna med det at de faktisk ikke bryr seg? Jeg kjenner jeg blir kvalm.. Her kommer de til Norge, får flotte vilkår og gunstige funn av Den Norske Stat, og alikevel spytter de oss i ansiktet.

Jeg stemmer for at voldtektsmenn med utenlandsk opprinnelse blir sendt ut av landet, uten noen advarsel.

Jeg forstår virkelig ikke greiene her..

Hva synes dere? Disktuter.
Fryktelig mange av de mennene som kommer inn hit over landegrensene er godt inne i det kriminelle miljøet fra før. De fleste innvandrere med store, hyggelige og velintegrerte familiene havner på bygdene, og man får en majoritet av kriminelle enslige menn i oslo. Dealere, voldtektsmenn og gjengmedlemmer.

Og ja, dette er folk som burde bli sendt ut med tanke på hvor høy sannsynlighet for gjentagelse er.
Sist endret av connubialis; 24. oktober 2011 kl. 08:55.
Geek på deltid
SteInMetz's Avatar
Flertallet av voldtekter i Norge er IKKE overfallsvoldtekter, men i overfallsvoldtekt kategorien er nok utlendinger høyere representert. Men flertallet av voldtekter i Norge skjer nok fortsatt av norske menn.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av SteInMetz Vis innlegg
Men flertallet av voldtekter i Norge skjer nok fortsatt av norske menn.
Vis hele sitatet...
dessverre peker statistikken i stikk motsatt retning.
Sitat av Vegard004 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Du mener vi skal begynne å bruke burka her? Det er helt klart de utenlandske som er problemet, de klarer rett og slett ikke å oppføre seg. Jeg ser de klager over generelle ting om Norge i artikkelen, da kan de forsåvidt bare reise hjem.
Sitat av Vegard004 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Jeg skjønte ikke helt hva burdskapet ditt var? At du støttet hva de forklarte? Eller holdningen demmes?
Sitat av Layzi Vis innlegg
Jeg skjønte ikke helt hva burdskapet ditt var? At du støttet hva de forklarte? Eller holdningen demmes?
Vis hele sitatet...
Regner med han mener at det er grunnen til at de voldtar.

De skal ha for at de er ærlige i artikkelen, da jeg tror mange av de som voldtar har akkurat slike meninger.
Se på holdningene til de som blir intervjuet.
La meg sitere noe fra intervjuet.

- Helt ærlig? Nordmenn er helt forferdelige!
- Hva tenker du på?
- Jeg tenker på alt. Ikke minst er maten helt for jævlig.
- Hva synes du om de norske damene da?
- De er noe helt annet! sier han til latter fra kameratene.
Vis hele sitatet...
De missliker maten og nordmenn i seg selv. Men, de norske damene. De liker de.

- Men hvorfor angriper unge afrikanske menn norske kvinner?

- Sånt skjer av og til. Når vi drikker for mye og blir fulle hender det at vi overfaller dem
Vis hele sitatet...
Hender det at vi overfaller dem. Hva i helvette? Det er jo helt latterlig.

æ er ikke rassist, bare jævlig mørkeredd. (Spøker bare)
Sist endret av Vegard004; 24. oktober 2011 kl. 09:15.
Ikke etnisk norske er det politiskkorrekte ordvalget.
Det jeg regnet med.. Men med tanke på uttalelsene de fremstår med.. Jeg har ikke ord, men hvor lavpannet går det ann å bli? Uansett om jentene våre løper rundt nakene, så ruset at de knapt vet hvem de er, betyr det overhodet ikke at det er greit å voldta dem.
Du bør heller se videoen av dette intervjuet, så kan du se de store smilene dems osv når de snakker om voldtekt av damer.
Også er det litt mere de sier i videoen. Der de sier at de respekterer kvinner når de er edru, men ikke menn. Så mennene de banker de opp også tar de damene dems.
Dette kom fram i videointervjuet som varte en stund.

Har ikke tid til å finne link, men tror det var dagbladet som publiserte videoen.
Sitat av Layzi Vis innlegg
Det jeg regnet med.. Men med tanke på uttalelsene de fremstår med.. Jeg har ikke ord, men hvor lavpannet går det ann å bli? Uansett om jentene våre løper rundt nakene, så ruset at de knapt vet hvem de er, betyr det overhodet ikke at det er greit å voldta dem.
Vis hele sitatet...
Fritt vilt.

Kulturforskjellen er enorm iforhold til de landene de kommer ifra. Enkelte av landene de kommer fra, så er det ikke voldtektsmannen som blir straffet, men personen som blir voldtatt. Mannen dominerer, likestilling er ikke noe som eksisterer.

Sier ikke at jeg er forsvarer dem, men det er en forklaring om ikke annet.
Sitat av stagg Vis innlegg
Fritt vilt.

Kulturforskjellen er enorm iforhold til de landene de kommer ifra. Enkelte av landene de kommer fra, så er det ikke voldtektsmannen som blir straffet, men personen som blir voldtatt. Mannen dominerer, likestilling er ikke noe som eksisterer.

Sier ikke at jeg er forsvarer dem, men det er en forklaring om ikke annet.
Vis hele sitatet...
Ja, såpass har jeg forstått.. Enda større grunn til å straffe dem hardt, så dem forstår at det faktisk ikke er greit.

Lurer på om jeg skal ta meg en tur ut, for så å begynne å voldta kvinnene demmes som går med burka og lignende.. Du skjønner, når dem går rundt å gjemmer seg sånn som de gjør, så ber de om å vekke nysgjerrigheten min etter å finne ut hva som er under det sjalet der.

Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Blir spennende og se hvor lang tid det tar før noen skriker ut ''Rasister'' inn i debatten!
Vis hele sitatet...
Det håper jeg da noen gjør, for jeg gjorde det klart at jeg sikter til dem som oppfører seg som små unger, uten respekt for Det Norske Loververket.
Sitat av Vegard004 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Det er jo en vesentlig kulturforskjell her.
Når norske jenter går halvnaken på byen er det som å rope «kom og knull meg», mener de tre afrikanske mennene.
Vis hele sitatet...
De tre afrikanske mennene. At de har et annet syn på kvinner enn det vi har her i Norge er det ingen tvil om, jeg har selv hørt flere ganger at vi blir sett på som "skitne hunder" og at det er "greit" for dem å voldta "våre" kvinner.

Alle innvandrere som voldtar burde sendes ut av landet på dagen.
Ok. Det kan godt være at overfallsvoldtekter i Norge i dag blir begått av menn med minoritetsbakgrunn, men jeg kan ennå ikke se en eneste jævla kilde på det.

Det holder ikke å skrive "statistikken viser at det er sant" og tro at det skal være gyldig i en diskusjon!

At fattige mennesker begår kriminalitet kaller man "strain theory" (eller press teorien) i kriminologien, og at Norge sliter med intigreringen er ikke noe nytt. Men at det er innvandrere som begår de fleste overfalls-og voldtekter, den spiser jeg ikke rått her på frokostbordet mitt hvertfall. Og i tilfelle må man eventuelt komme med forslag til diskusjon på hvorfor! Er det kulturkresjen mellom kjønnsrollene?

Kilder, kilder og kilder på "statistikken" deres!
Sitat av reklame Vis innlegg
Ok. Det kan godt være at overfallsvoldtekter i Norge i dag blir begått av menn med minoritetsbakgrunn, men jeg kan ennå ikke se en eneste jævla kilde på det.

Det holder ikke å skrive "statistikken viser at det er sant" og tro at det skal være gyldig i en diskusjon!

At fattige mennesker begår kriminalitet kaller man "strain theory" (eller press teorien) i kriminologien, og at Norge sliter med intigreringen er ikke noe nytt. Men at det er innvandrere som begår de fleste overfalls-og voldtekter, den spiser jeg ikke rått her på frokostbordet mitt hvertfall. Og i tilfelle må man eventuelt komme med forslag til diskusjon på hvorfor! Er det kulturkresjen mellom kjønnsrollene?

Kilder, kilder og kilder på "statistikken" deres!
Vis hele sitatet...
Her er en jeg nettopp kom over.. http://www.dagbladet.no/2011/10/24/n...tekt/18741646/

Det kan ikke underslås at mange av gjerningsmennene har en annen etnisk bakgrunn med et kritikkverdig kvinnesyn, sier Oktay Dahl til Aftenposten.
Sitat av reklame Vis innlegg
Ok. Det kan godt være at overfallsvoldtekter i Norge i dag blir begått av menn med minoritetsbakgrunn, men jeg kan ennå ikke se en eneste jævla kilde på det.

Det holder ikke å skrive "statistikken viser at det er sant" og tro at det skal være gyldig i en diskusjon!

At fattige mennesker begår kriminalitet kaller man "strain theory" (eller press teorien) i kriminologien, og at Norge sliter med intigreringen er ikke noe nytt. Men at det er innvandrere som begår de fleste overfalls-og voldtekter, den spiser jeg ikke rått her på frokostbordet mitt hvertfall. Og i tilfelle må man eventuelt komme med forslag til diskusjon på hvorfor! Er det kulturkresjen mellom kjønnsrollene?

Kilder, kilder og kilder på "statistikken" deres!
Vis hele sitatet...
Er ikke tilhenger av å skrive Google da din sløvpeis, men her gjør jeg det. Så hadde du sluppet å spørre etter statistikk.

http://www.nrk.no/nett-tv/indeks/265324/

http://www.nrk.no/nyheter/1.6567955
Sist endret av stagg; 24. oktober 2011 kl. 10:17.
Det er ikke min oppgave å google. Og det er fremdeles ikke statistikker dere kommer med. Dere kommer med akkurat det jeg tenkte dere ville komme med. Nyheter for å lokke til seg lesere med synsing fra ulike personer. Sakene dere linker til gjelder forøvrig også bare om hovedstaden Oslo.

Det vises også til at det finnes store mørketall i slike saker, og at det bare er et fåtall av overfallsvoldtekter som blir anmeldt og etterforsket av politiet, herunder bare 48 av flere tusen!

"Det kan ikke underslås at mange av gjerningsmennene har en annen etnisk bakgrunn med et kritikkverdig kvinnesyn, sier Oktay Dahl til Aftenposten." Dette finner jeg like verdiløst som mange av innleggene her.
Ikke-vestlige er overrepresentert for alle typer voldtekt:
http://www.document.no/2011/05/ikke-...rrepresentert/
http://www.document.no/2011/05/ikke-...tekter-i-oslo/
Sist endret av gorm; 24. oktober 2011 kl. 10:27.
Sitat av reklame Vis innlegg
Det er ikke min oppgave å google. Og det er fremdeles ikke statistikker dere kommer med. Dere kommer med akkurat det jeg tenkte dere ville komme med. Nyheter for å lokke til seg lesere med synsing fra ulike personer. Sakene dere linker til gjelder forøvrig også bare om hovedstaden Oslo.

Det vises også til at det finnes store mørketall i slike saker, og at det bare er et fåtall av overfallsvoldtekter som blir anmeldt og etterforsket av politiet, herunder bare 48 av flere tusen!

"Det kan ikke underslås at mange av gjerningsmennene har en annen etnisk bakgrunn med et kritikkverdig kvinnesyn, sier Oktay Dahl til Aftenposten." Dette finner jeg like verdiløst som mange av innleggene her.
Vis hele sitatet...
Kan ikke du fiske opp noe som er faktabasert da? Siden du er så bastant på det du skriver.

Bevis at jeg tar feil, så skal jeg svelge den kamelen.
Sitat av gorm Vis innlegg
Vis hele sitatet...
document.no er jo som kjent en både god og nøytral kilde som ikke har noe med høyreekstreme å gjøre og kan derfor brukes i alle diskusjoner om innvandring. Eller hvordan var det igjen?
Sitat av Mith Vis innlegg
document.no er jo som kjent en både god og nøytral kilde som ikke har noe med høyreekstreme å gjøre og kan derfor brukes i alle diskusjoner om innvandring. Eller hvordan var det igjen?
Vis hele sitatet...
Innleggene jeg linker til har vel kildehenvisninger..? Men for all del, kall meg rasist og lukk ørene du.
Skjer det flere voldtekter, eller blir det meldt ifra oftere, eller er det media som dekker det i større grad enn før?
Sist endret av Bothrops; 24. oktober 2011 kl. 10:55.
Hva skal vi forholde oss til, om vi ikke kan forholde oss til media og politiet? Hva annet har vi å ta av?
Sitat av Mith Vis innlegg
document.no er jo som kjent en både god og nøytral kilde som ikke har noe med høyreekstreme å gjøre og kan derfor brukes i alle diskusjoner om innvandring. Eller hvordan var det igjen?
Vis hele sitatet...
Uten at jeg gadd sjekke det nærmere, den siste artikkelen det linkes til har en god del kildehenvisninger og statistikk det vises til. Dette er etterprøvbart for alle. Tolkningen derimot, er mer åpen.

Det du i prinsippet gjør her er å si:Ingen liker nettstedet artikkelen står på, så det som står der er ikke sant, selv om de følger normal praksis hva kilder angår.
Da slipper man å forholde deg til tolkningen av objektive & etterprøvbare tall. Det er da en fiffig måte å diskutere på. Omtales som hitlerifisering tror jeg. Aka ta mannen(nettstedet) i stedet for ballen (artikkelens innhold)
Uredelig... uansett hva slags politisk syn du har imo.
Sitat av Mith Vis innlegg
document.no er jo som kjent en både god og nøytral kilde som ikke har noe med høyreekstreme å gjøre og kan derfor brukes i alle diskusjoner om innvandring. Eller hvordan var det igjen?
Vis hele sitatet...
Det blir litt det samme som og si at freak.no består av PC besatte speedfreaks.

Mye bullshit som står på siden, men mye er det faktisk kilde henvisninger på, noen er gode ( andre dårlige )
Sitat av Vegard004 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Når norske jenter går halvnaken på byen er det som å rope «kom og knull meg», mener de tre afrikanske mennene.
Vis hele sitatet...
Det er ALDRI kvinnene/jentene sin feil.
Hvis de virkelig føler det de føler, burde de tatt seg en tur til psykolog.

Jeg er forøvrig enig med ts, innvandrere som begår alvorlig forbrytelser burde blitt sendt rett ut av landet.
Sist endret av Spelly; 24. oktober 2011 kl. 11:14.
Det er i alle fall vesentlig flere enn det burde vært. Voldtekt er ikke lett å hindre, men når gjennomsnitt-straff for voldtekt ligger på 3mnd eller så, er ikke dette noe supertiltak, og forhindringspotensialet er latterlig stort.
Leste på VG idag morges.
-Det skjer altfor mange voldtekter i Oslo sentrum, hver helg får vi melding om voldtekter, sier Utgård.

At ikke Norge klarer å minke antall voldtekter er latterlig og irriterende. Hvor vanskelig er det å øke straffen for voldtekt? Hvor vanskelig er det, kontra hvor vanskelig det er for hvert eneste offer hver eneste helg?

På tide å få finger'n ut av ræva.
Sist endret av enanthate; 24. oktober 2011 kl. 11:15.
Sitat av stagg Vis innlegg
Hva skal vi forholde oss til, om vi ikke kan forholde oss til media og politiet? Hva annet har vi å ta av?
Vis hele sitatet...
Media har en egen agenda og er indirekte part i saker idet deres oppslag direkte påvirker bunnlinja for selskapet. For ikke å snakke om at mange aviser fremdeles har en klar politisk redaksjonell linje de følger.

Og jada, jeg vet at alle journalister forfekter at de etterstreber nøytralitet. Jeg for min del trenger å se et par tre forsider av landets tre største aviser (DB, VG, aftenposten) for å konkludere at media ikke er så objektive som de ønsker å fremstå som.

Politiet vil jeg vel kunne påstå har sin agenda også, idet deres rammer, både økonomiske og politiske, direkte påvirkes av hvordan de fremstiller sakene de jobber med. Dog stoler jeg vesentlig mer på sitater fra politimyndigheter enn selve artikkelen slik den ofte vinkles av journalister i media.

Statistikk og forskeres er vel den kilden man helst bør støtte seg til. Disse er jo heller ikke helt subjektive (hvor får forskerne pengene sine fra? Er de overmennesker, som greier å skille klart mellom sine private meninger og tallene de til enhver tid tolker?) Jeg er selv analytiker og vet hvor vanskelig det er å nullstille seg før man konkluderer på bakgrunn av tallmateriale.

Min konklusjon: det finnes ingen som fordøyer informasjon ferdig for deg slik at du kan stole 100 % på den. Skal du forstå en problemstilling må du tygge tallene selv i ytterste konsekvens. Media stoler jeg i alle fall ikke på.
Sitat av spelley Vis innlegg
Det er ALDRI kvinnene/jentene sin feil.
Hvis de virkelig føler det de føler, burde de tatt seg en tur til psykolog.

Jeg er forøvrig enig med ts, innvandrere som begår alvorlig forbrytelser burde blitt sendt rett ut av landet.
Vis hele sitatet...
Tja, er det ikke litt min feil at jeg ikke låste bildøren og noen stjal anlegget? Selvfølgelig ligger ikke det juridiske ansvaret hos meg, men det er samtidig et par ting jeg kunne gjort annerledes og avverget situasjonen....

Til saken så er jo de som voldtar stort sett kvoteflyktninger. Det er ikke snakk om folk som tenkte "aha, vi kuleran litt i norge og voldtar noen damer da!" Det er i vårt system feilen ligger, eller rettere sagt, det er kun her vi kan gjøre noe med det.

Uansett så er overfallsvoldtekt bare en liten brøkdel av alle voldtektene som skjer i landet. Onkel Ronny og de der. Fordelen er jo at vi aldri hører om dem.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Tja, er det ikke litt min feil at jeg ikke låste bildøren og noen stjal anlegget? Selvfølgelig ligger ikke det juridiske ansvaret hos meg, men det er samtidig et par ting jeg kunne gjort annerledes og avverget situasjonen....

Til saken så er jo de som voldtar stort sett kvoteflyktninger. Det er ikke snakk om folk som tenkte "aha, vi kuleran litt i norge og voldtar noen damer da!" Det er i vårt system feilen ligger, eller rettere sagt, det er kun her vi kan gjøre noe med det.

Uansett så er overfallsvoldtekt bare en liten brøkdel av alle voldtektene som skjer i landet. Onkel Ronny og de der. Fordelen er jo at vi aldri hører om dem.
Vis hele sitatet...
Det er en vesentlig forskjell på å bli frastjålet et anlegg og voldtekt, det håper jeg virkelig du skjønner.

Altså, du mener at kvinner har nødt til å dekke seg til og være på vakt imens de f.eks drikker så de ikke blir voldtatt? Du mener ikke at de mannfolkene som voldtar burde tenke seg om et par og tjue ganger før de går til verks og voldtar en person?
Jeg finner ingen god begrunnelse som gir et menneske rett til å voldta et menneske, overhodet.
Interessante holdninger fra media og media..

La oss stille det slik:

Sak 1.
20 meldte voldtekter (50 umeldte voldtekter)
Media: Mindre voldekter enn noengang, går det rette veien?

Sak 2.
50 meldte voldtekter (5 umeldte voldtekter)
Media: Tallene er høyere enn noengang, dette er forferdelig.

Når media dekker slike type saker, tar jeg det med en klype salt.

Angående at flertallet av voldtektsmennene ikke er etnisk norske tviler jeg ikke på i det hele tatt. Dette fordi likestillingen ikke har nådd sin tid i Tyrkia/Iran/Iraq/Pakistan og det området.
Nordmenn plyndret og voldtok kvinner i sin tid også, kvinnene har bare klart å gjøre mer gjennomslag her.. For her blir man faktisk hørt, og ikke hengt, steinet og brent om man mener kvinner skal få flere rettigheter.

Man skal dog også vite at det finnes flere nordmenn som også begår voldtekter, men som sagt står jeg ved at flertallet ikke er etnisk norske.
Sist endret av MrCryptical; 24. oktober 2011 kl. 11:46.
Sitat av Layzi Vis innlegg
Det er en vesentlig forskjell på å bli frastjålet et anlegg og voldtekt, det håper jeg virkelig du skjønner.

Altså, du mener at kvinner har nødt til å dekke seg til og være på vakt imens de f.eks drikker så de ikke blir voldtatt? Du mener ikke at de mannfolkene som voldtar burde tenke seg om et par og tjue ganger før de går til verks og voldtar en person?
Jeg finner ingen god begrunnelse som gir et menneske rett til å voldta et menneske, overhodet.
Vis hele sitatet...
Nei. Bekledning osv tror jeg er en veldig oppblåst faktor, bare fordi noen elsker å provosere ved å påpeke at Norske kvinner går kledd som horer.

Men du har f.eks de jentene som tar med seg venninnen på nachspiel til 2 fremmede gutter sørpe dritings kl 4 søndag morgen, uten planer om å ha sex. Selvsagt er voldtekt likefullt voldtekt, ulovlig, forkastelig osv, men ALLE er inneforstått med at denne handlingen mangedobler sjansen for å bli voldtatt.

Om du passer på og tar forholdsreglene kan du minimalisere sannsynligheten for at det skjer med deg, på samme måte som at det motsatte bidrar til å gjøre deg mer utsatt for det. Ingen har lov til å kjøre over deg i fotgjengerfeltet, men du ser deg vel til siden allikevel?

Dette er jo egentlig så innlysende som det kan bli, men tilsynelatende har folk fått det for seg at voldtekt er den ene tingen du ikke kan påvirke selv.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Nei. Bekledning osv tror jeg er en veldig oppblåst faktor, bare fordi noen elsker å provosere ved å påpeke at Norske kvinner går kledd som horer.

Men du har f.eks de jentene som tar med seg venninnen på nachspiel til 2 fremmede gutter sørpe dritings kl 4 søndag morgen, uten planer om å ha sex. Selvsagt er voldtekt likefullt voldtekt, ulovlig, forkastelig osv, men ALLE er inneforstått med at denne handlingen mangedobler sjansen for å bli voldtatt.

Om du passer på og tar forholdsreglene kan du minimalisere sannsynligheten for at det skjer med deg, på samme måte som at det motsatte bidrar til å gjøre deg mer utsatt for det. Ingen har lov til å kjøre over deg i fotgjengerfeltet, men du ser deg vel til siden allikevel?

Dette er jo egentlig så innlysende som det kan bli, men tilsynelatende har folk fått det for seg at voldtekt er den ene tingen du ikke kan påvirke selv.
Vis hele sitatet...
Skal vi la voldtektsmennene være og gjemme oss mer, eller skal vi ta voldtektsmennene og la Norge forbli et fritt land?
Sitat av laxzzi Vis innlegg
Skal vi la voldtektsmennene være og gjemme oss mer, eller skal vi ta voldtektsmennene og la Norge forbli et fritt land?
Vis hele sitatet...
Herre.. Jeg snakker ikke om å gjemme seg, jeg snakker om REALITETER. Det finnes voldtektsmenn der ute, det har alltid fantes og det vil alltid finnes. Om jeg noengang får meg en datter kommer jeg til å hente henne når det er mørkt og lære henne opp til simple ting som å holde sammen med venner på når man er ute etc.

..Så kan du sende din datter løpende naken gjennom den mørkeste delen av Oslo. Dette er faktisk for dumt til å engang diskutere.
Sist endret av Tøffetom; 24. oktober 2011 kl. 11:56.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av laxzzi Vis innlegg
Skal vi la voldtektsmennene være og gjemme oss mer, eller skal vi ta voldtektsmennene og la Norge forbli et fritt land?
Vis hele sitatet...
Det er eit falskt dilemma. For det første trur eg ikkje på at 10-15% av befolkinga står for meir enn femti prosent av voldtektene - det er urimeleg. For det andre er det ingen som hevder vi skal godta voldtekt - spørsmålet er om det er spesielt effektivt å sjå på etnisitet for å avgjere om nokon er voldtektsmenn. Eg vil tru at dei aller fleste er ikkje det, og om ein prosent av ei gruppe er det, så er det lite hensiktsmessig å straffe heile gruppa for det.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Nei. Bekledning osv tror jeg er en veldig oppblåst faktor, bare fordi noen elsker å provosere ved å påpeke at Norske kvinner går kledd som horer.

Men du har f.eks de jentene som tar med seg venninnen på nachspiel til 2 fremmede gutter sørpe dritings kl 4 søndag morgen, uten planer om å ha sex. Selvsagt er voldtekt likefullt voldtekt, ulovlig, forkastelig osv, men ALLE er inneforstått med at denne handlingen mangedobler sjansen for å bli voldtatt.

Om du passer på og tar forholdsreglene kan du minimalisere sannsynligheten for at det skjer med deg, på samme måte som at det motsatte bidrar til å gjøre deg mer utsatt for det. Ingen har lov til å kjøre over deg i fotgjengerfeltet, men du ser deg vel til siden allikevel?

Dette er jo egentlig så innlysende som det kan bli, men tilsynelatende har folk fått det for seg at voldtekt er den ene tingen du ikke kan påvirke selv.
Vis hele sitatet...
Ja det er jeg forsåvidt enig i. Men det jeg mener er holdningen de fleste mennene med utenlandsk opprinnelse har til Norske kvinner, og jeg er sikker på at du forstår hva jeg mener hvis du leser den artikkelen som ble linket istad.
Det er disse typer menner jeg sikter til når har sagt alt jeg har sagt. Og da vil jeg si at det er dem som er problemet, og ikke kvinnene.
Fantomtegningen av en av de som var oppe for litt sia var nå blond, arisk.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
12,9% av alle anmeldte voldtekter i Oslo i 2010 var overfallsvoldtekter. I de resterende typene voldtekt var det en overvekt av nordmenn som var overgriperne. Men pytt, ikke la det komme i veien for å sirkelrunke over den store utenlandske faren!

Kilde: https://www.politi.no/vedlegg/lokale...dlegg_1309.pdf (Takk, gorm! Det var document.no somviste til kilder med informasjon om hva slags svin nordmenn er! )
Sist endret av Mullah; 24. oktober 2011 kl. 12:57.
Sitat av Mullah Vis innlegg
12,9% av alle anmeldte voldtekter i Oslo i 2010 var overfallsvoldtekter. I de resterende typene voldtekt var det en overvekt av nordmenn som var overgriperne. Men pytt, ikke la det komme i veien for å sirkelrunke over den store utenlandske faren!

Kilde: https://www.politi.no/vedlegg/lokale...dlegg_1309.pdf (Takk, gorm! Det var document.no somviste til kilder med informasjon om hva slags svin nordmenn er! )
Vis hele sitatet...
Det er fortsatt ikke det som er poenget her.

Poenget er at menn med utenlandske opprinnelse kommer til Norge og voldtar Norske kvinner.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Jaha, og hva vil du med det? Hvordan er det et overordnet poeng? De skal ha mer respekt for kvinner enn vi selv tydeligvis har?

Er det voldtektsproblematikk eller fremmedfrykt som opptar deg i denne tråden?
Sist endret av Mullah; 24. oktober 2011 kl. 13:10.
Sitat av Layzi Vis innlegg
Det er fortsatt ikke det som er poenget her.

Poenget er at menn med utenlandske opprinnelse kommer til Norge og voldtar Norske kvinner.
Vis hele sitatet...
Med den retorikken kan man like gjerne si at etniske nordmenn blir oppvokst til å drepe nærmere hundre barn på en øy. Det sier seg selv at argumentet ditt blir slagfattig når fakta ikke støtter opp utsagnet.
Sitat av Mullah Vis innlegg
Jaha, og hva vil du med det? Hvordan er det et overordnet poeng? De skal ha mer respekt for kvinner enn vi selv tydeligvis har?

Er det voldtektsproblematikk eller fremmedfrykt som opptar deg i denne tråden?
Vis hele sitatet...
Hvorfor begynner å du beskylde meg rasisme?
Tråden omhandler menn med utenlandsk opprinnelse kommer til Norge og voldtar Norske kvinner, igjen.
- Sånt skjer av og til. Når vi drikker for mye og blir fulle hender det at vi overfaller dem, men hvis vi ikke drikker, angriper vi ikke kvinner - men respekterer dem, sier senegaleseren på noe gebrokkent engelsk.
Vis hele sitatet...
Det er slik holdning som skremmer meg, og det burde skremme deg også.

Og det er voldtektsproblematikken hos innvandrer som opptar meg i denne tråden.

Sitat av Restyle Vis innlegg
Med den retorikken kan man like gjerne si at etniske nordmenn blir oppvokst til å drepe nærmere hundre barn på en øy. Det sier seg selv at argumentet ditt blir slagfattig når fakta ikke støtter opp utsagnet.
Vis hele sitatet...
Hvilke argument sikter du til? Mener du at det ikke skjer?
Sitat av Mullah Vis innlegg
12,9% av alle anmeldte voldtekter i Oslo i 2010 var overfallsvoldtekter. I de resterende typene voldtekt var det en overvekt av nordmenn som var overgriperne. Men pytt, ikke la det komme i veien for å sirkelrunke over den store utenlandske faren!

Kilde: https://www.politi.no/vedlegg/lokale...dlegg_1309.pdf (Takk, gorm! Det var document.no somviste til kilder med informasjon om hva slags svin nordmenn er! )
Vis hele sitatet...
Det er klart det er overvekt av nordmenn i de generelle voldtektstatistikkene. det er jo en rimelig klar overvekt av nordmenn i Norge, så at det gjenspeiler seg i alle slike statistiske beregninger er ikke særlig interessant.

Det er derimot interessant å se på de forskjellige typene voldtekter som forekommer, og deretter se hvilke grupper som er overrepresentert etter at man har justert tallet etter den prosentandelen de utgjør av den totale befolkningen. Om det har seg slik at asylsøkere er sterkt overrepresentert på statistikker over overfallsvoldtekter, så er det et problem som må adresseres på en eller annen måte. Da har det lite for seg å vise til at mange nordmenn forgriper seg på familiemedlemmer og andre som står dem nær. Det er et annet problem, som må håndteres på en annen måte.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Layzi: Slike holdninger skremmer meg, men det der er så vidt jeg kan se utsagnet fra én person. Det er ikke en presseuttalelse på vegne av alle innvandrere. Jeg har ikke beskyldt deg spesifikt for rasisme, men det er jo nærliggende å tro at rasisme ligger til grunn for denne tråden når du ikke skiller på en innvandrer og alle innvandrere. Slike holdninger skremmer meg også.
Sist endret av Mullah; 24. oktober 2011 kl. 13:22.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Er jo et faktum at nesten alle voldtekter er gjort av innvandrere. Ikke etniske nordmenn. Og sånn er det desverre med den saken.
Sitat av Mullah Vis innlegg
Layzi: Slike holdninger skremmer meg, men det der er så vidt jeg kan se utsagnet fra én person. Det er ikke en presseuttalelse på vegne av alle innvandrere. Jeg har ikke beskyldt deg spesifikt for rasisme, men det er jo nærliggende å tro at rasisme ligger til grunn for denne tråden når du ikke skiller på en innvandrer og alle innvandrere. Slike holdninger skremmer meg også.
Vis hele sitatet...
benekter du fakta? Har jo blitt linket titalls linker allereder der man ser statistikken, ikke-vestlige innvandrere er en majoritet bak voldtektene mens de samtidig er en minoritet? Du angriper han med rasistkortet når han påpeker dette? kan ikke dere være litt mer oppfinnsomme enn å dra det jævla rasistkortet hver eneste gang noen sier noe som kan oppfattes som negativt angående en minoritetsgruppe som har deler en felles kultur/religion.
Sist endret av ParadiseCity; 24. oktober 2011 kl. 13:29.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Er jo et faktum at nesten alle voldtekter er gjort av innvandrere. Ikke etniske nordmenn. Og sånn er det desverre med den saken.
Vis hele sitatet...
Det er jo slettes ikke et faktum. Det er en blank løgn. Om du hadde klart å spesifisere hva slags voldtekter det dreier seg om, og så justert dette etter prosentandelen innvandrere i samfunnet, så kunne du kanskje hatt et poeng. Slik som du uttaler deg nå derimot, så fremstår du kun som en ignorant idiot.
Problemet er at overfallsvoldtekter skjer, ikke at det er innvandrere som begår dem. Hvilke tiltak kan vi gjennomføre for å hindre at overfallsvoldtekter skjer? Der vil det være fornuftig å se på hvem som utfører dem og hvilke preventive tiltak man kan iverksette.

Når utgangspunktet er "få ut svartinga" så blir hele debatten svært lite konstruktivt. Derfor er det også viktig å sifra om at de aller aller fleste voldtekter ikke er overfallsvoldtekter og ikke begås av innvandrere, slik at man slipper utsagn som "få dem ut" siden det vil innebære at man faktisk deler lovverket i to, en for innvandrere og en for nordmenn.
Skal man kaste ut en overgrepmann så får man kaste ut alle, loven kan selvfølgelig ikke skille på etnisitet.
Sist endret av Mith; 24. oktober 2011 kl. 13:44.