Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 4650
Ta en pust i bakken
Anderssonfugl93's Avatar
Russegruppa vår begynte nylig med salg av produkter for å tjene inn penger til russebuss og diverse. Har noen her noen gode tips til hvordan jeg kan selge de ulike produktene ut kjappest mulig? Har prøvd å lagt ut annonse på Finn.no og Facebook sider for salg, men det skjer ingenting. Noen som har noen tips om hvordan jeg kan selge produktene på en effektiv måte?
Litt lettere å hjelpe hvis du faktisk nevner hvilke produkter du har til salgs?
Det som ofte er greia med russesalg, er at ALLE gjør det hvert år og de selger alltid det samme. Folk blir nok litt lei tror jeg.
Gjør som man gjorde før facebook og finn.no?
Gå fra dør til dør så folk faktisk kan se hva de støtter og hvilke produkter de kjøper.
Ta en pust i bakken
Anderssonfugl93's Avatar
Trådstarter
Sitat av Antidote Vis innlegg
Litt lettere å hjelpe hvis du faktisk nevner hvilke produkter du har til salgs?
Vis hele sitatet...
Sorry, det er Bambusa sokker

Sitat av Poverud Vis innlegg
Det som ofte er greia med russesalg, er at ALLE gjør det hvert år og de selger alltid det samme. Folk blir nok litt lei tror jeg.
Vis hele sitatet...
Tror ikke jeg har sett noen andre selge Bambusa sokker før da
Sist endret av Anderssonfugl93; 3. april 2017 kl. 13:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ett tips er å tilby vask, ryddehjelp, flyttehjelp hvis dere er interessert i noe annet enn å selge det alle gjør.

Alle selger jo kaker, godteri, dasspapir og alt du kan tenke deg, blir jo bombadert.
Hadde 5 russejenter til nedvask av første etasje, de fikk 300kroner for det, var greit det. Men husk hvis dere går for noe sånt å spesifisere at det burde være ryddig hvis dere skal vaske, ellers så forventer folk at dere rydder opp også
Ta en pust i bakken
Anderssonfugl93's Avatar
Trådstarter
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Gjør som man gjorde før facebook og finn.no?
Gå fra dør til dør så folk faktisk kan se hva de støtter og hvilke produkter de kjøper.
Vis hele sitatet...
Jeg gjorde det, fikk selge 1 pakke når jeg hadde ringt på hos 100+ dører.
Da kan det kanskje være noe feil med approachen, eller så trenger vel folk flest ikke sokker heller.
Flere steder som selger 10pk med sokker for 30kr-50kr så folk har gjerne mer en nok allerede.
Sokker er ikke på langt nær det mest attraktive å kjøpe heller, da dette ofte finnes i 5pk ++ i butikkene. Da er det bedre at dere selger doruller osv, selv om dette er ganske standard (de blir ihvertfall solgt). Det er ikke alltid best å selge "det ingen andre selger". Tearz er inne på noe, ryddehjelp, vasking, flytting osv. er noe folk gjerne ikke gidder å gjøre selv.
Om dere hadde hatt mulighet til det ville jeg heller gått inn for en løsning der alle fant seg en jobb de kunne jobbe x antall timer på i uken for så å putte pengene i russekassa. Siden det drar in så sykt mye mer penger, vet ikke hvor mange dugnader jeg jobbet før russetiden min på de verste tidspunkter og for luselønn. Ellers angående det med å selge produkter, spør alle i familien din pluss venner av foreldre. Sånn jeg ble kvitt mitt, et annet tips er å se om man ikke kan få tak i varene utenom disse dugnadsfirmaene siden de ofte tar seg veldig godt betalt per pakke og dermed "tvinger" dere til å selge langt dyrere en vanlig markedspris.
bilvask og dekkskift, siden det er vår
Ta en pust i bakken
Anderssonfugl93's Avatar
Trådstarter
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Da kan det kanskje være noe feil med approachen, eller så trenger vel folk flest ikke sokker heller.
Flere steder som selger 10pk med sokker for 30kr-50kr så folk har gjerne mer en nok allerede.
Vis hele sitatet...
Ja, problemet er jo at det er svært få som gidder å kjøpe sokker til en dobbelt så dyr pris om ikke mer enn det det koster i en butikk for eksempel. Med mindre de virkelig støtter russetiden.

Sitat av The Riddler Vis innlegg
Sokker er ikke på langt nær det mest attraktive å kjøpe heller, da dette ofte finnes i 5pk ++ i butikkene. Da er det bedre at dere selger doruller osv, selv om dette er ganske standard (de blir ihvertfall solgt). Det er ikke alltid best å selge "det ingen andre selger". Tearz er inne på noe, ryddehjelp, vasking, flytting osv. er noe folk gjerne ikke gidder å gjøre selv.
Vis hele sitatet...
Skal snakke med dem i gruppa om fysisk hjelp til andre, det høres ganske bra ut egentlig med tanke på hvor lazy mange kan være disse dager.

Sitat av Manuehl Vis innlegg
Om dere hadde hatt mulighet til det ville jeg heller gått inn for en løsning der alle fant seg en jobb de kunne jobbe x antall timer på i uken for så å putte pengene i russekassa. Siden det drar in så sykt mye mer penger, vet ikke hvor mange dugnader jeg jobbet før russetiden min på de verste tidspunkter og for luselønn. Ellers angående det med å selge produkter, spør alle i familien din pluss venner av foreldre. Sånn jeg ble kvitt mitt, et annet tips er å se om man ikke kan få tak i varene utenom disse dugnadsfirmaene siden de ofte tar seg veldig godt betalt per pakke og dermed "tvinger" dere til å selge langt dyrere en vanlig markedspris.
Vis hele sitatet...
Takk for tipset, skal snakke med de i gruppa om det

Sitat av tearz83 Vis innlegg
bilvask og dekkskift, siden det er vår
Vis hele sitatet...
Ja det hørres ikke feil ut
Sist endret av Anderssonfugl93; 4. april 2017 kl. 09:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.