Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3162
Har googlet men finner ikke noe relevant informasjon, så da spør jeg her.
Formatert min selvbygde pc, Men så gikk strømmen. Og når jeg skrur den på nå, får jeg meldingen "datamaskinen startet uventet på nytt, eller det oppstod en uventet feil. Windows-installasjonen kan ikke fortsette. Før å installere Windows må du klikke ok for å starte på nytt. Start deretter installasjon på nytt"


Når jeg trykker ok restartet den og går rett til samme melding. Hva gjør jeg nå?
Gå inn i bios og start fra en windows innstallasjons disk eller USB. Hvis du har det da selvfølgelig. For å gå inn i bios og endre boot order er forskjellig fra maskin til maskin, men er som regel F2 eller F12. Du kan også bare søke det opp.

Altså dette gjør du for å installere windows på nytt igjen.
Sist endret av halfagram; 31. mars 2017 kl. 10:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Neat freak
Trådstarter
Jeg har ikke Windows 10 på cd. Oppgraderte bare når det kom ut.
Nøkkelen du hadde når du oppgraderte til Windows 10 kan fremdeles brukes.
Hadde selv Windows 7 på CD med nøkkel. Oppgraderte til Windows 10. Ved formatering lagde jeg en USB pinne med Windows 10 fra Microsoft side sider. Ved spørsmål om nøkkel kjørte jeg inn den fra Windows 7. Så lenge du har brukt din gamle nøkkel når du oppgraderte skal det være good to go!
https://www.microsoft.com/nb-no/soft...load/windows10
ISO å USB tool
Bruk samme nøkkel som OS du oppgraderte fra
Sist endret av Eyeamare; 31. mars 2017 kl. 12:18.
Neat freak
Trådstarter
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
https://www.microsoft.com/nb-no/soft...load/windows10
ISO å USB tool
Bruk samme nøkkel som OS du oppgraderte fra
Vis hele sitatet...
Problemet er at jeg ikke finner den nøkkelen lenger heller 🙈men da kan jeg iallefall få brukt pcn
Sitat av tmortenk Vis innlegg
Jeg har ikke Windows 10 på cd. Oppgraderte bare når det kom ut.
Vis hele sitatet...
Ja, du har ikke noen nøkkel til Windows 10 lisensen. Den er registret på maskinvaren din. Du bare velger bare å "hoppe over" <-- (usikker på hva som akkurat står ordrett) når lisensvalget dukker opp og installerer uten nøkkel.

Det må være samme Windows 10 versjon som du hadde tidligere du laster ned. Hadde du Windows 10 (ikke pro) laster du ned den. Hadde du pro versjonen laster du selvfølgelig ned den i stedet
Sist endret av Jens1; 31. mars 2017 kl. 16:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Neat freak
Trådstarter
Sitat av Jens1 Vis innlegg
Ja, du har ikke noen nøkkel til Windows 10 lisensen. Den er registret på maskinvaren din. Du bare velger bare å "hoppe over" <-- (usikker på hva som akkurat står ordrett) når lisensvalget dukker opp og installerer uten nøkkel.

Det må være samme Windows 10 versjon som du hadde tidligere du laster ned. Hadde du Windows 10 (ikke pro) laster du ned den. Hadde du pro versjonen laster du selvfølgelig ned den i stedet
Vis hele sitatet...
Okei. Får ikke valget på linken over her til å velge pro. Men det finner jeg vel ut av.