Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3993
Anonym bruker
"Oppblåst Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei.

Kort sagt så har kripos mobilen min, hensikten er å tappe den for informasjon. De har ikke passordet på mobilen min (mønster passord). Via mail har dem sagt at de vil nullstille mobilen min ved tapping (kanskje for å skremme meg til å gi dem passordet?)

Er det i det hele tatt mulig for dem å tappe mobilen mtp kryptering?

Saken de har imot meg er en mindre narkotika sak
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvordan kan de tappe den for info når den er kryptert og ikke har krypteringsnøkkelen (mønster passordet)? Kommer jo an på om dem kan gjette seg til passordet dit da.
Og bruke nullstilling som trussel for at du skal gi fra deg passordet? Om dem nullstiller den er jo alt av data "slettet" og da må jo de også bruke andre programmer som kan lese slettet data.
Vet ikke om de kan tukle med den når de leverer den tilbake men om det er noe rart så kan du selv nullstille den eller bytte telefon.
Lokalt politi hadde min telefon med håp at jeg skulle låse den opp men det gjorde jeg ikke, fikk den tilbake tom for strøm.
Det jeg også tenkte, setter pris på flere innspill
Hadde Samsung tidligere, men da var ikke mønsteret krypteringsnøkkelen. Måtte skru på kryptering manuelt og bruke en kode med tegn i tillegg til mønsteret. Ser ut til at kryptering er på mønsteret nå, så det er jo bra!

Bare ikke gi de nøkkelen, så er du nok safe
De klarer vel ikke komme seg inn på låste mobiler uansett hva det er. Med unntak av gamle operativsystem.
Sitat av Vippetavpinnen Vis innlegg
De klarer vel ikke komme seg inn på låste mobiler uansett hva det er. Med unntak av gamle operativsystem.
Vis hele sitatet...
Joda, det skjer. En kryptering er verdiløs uten en sikker nøkkel.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Det skal nevnes at mønsterlåsen ikke er en voldsomt sikker måte å låse noe som helst på.

To wit, when a user chooses 4 or 5 nodes, the number of possible patterns comes out to 1624 and 7152, respectively. Choosing a pattern with 6 nodes results in 26,016 possible patterns.
Vis hele sitatet...
(kilde)

Begge disse er betraktelig svakere enn en enkel 4-tegns PIN (10000 muligheter), og det er før en faktorerer inn diverse psykologiske ting som kan tenkes å gjøre individuelle mønstre mer eller mindre sannsynlig fordi "folk fungerer sånn".

Jeg skriver ikke dette for å gi deg noia ut av en annen verden - jeg tviler på at de legger ned større mengder tid i å bruteforce dette, men noen spesielt trygg måte er det altså ikke.
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg ble tatt for salg av 2kg marihuana for to år siden, fordi jeg ikke gikk aktivt inn for å kryptere min Galaxy S2.
Skyt meg i hodet, takk.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Kripos sender nok bare telefonen til et selskap som spesialiserer seg på nettopp dette, så du får håpe at du har sørget for å holde telefonen din oppdatert eller at de ikke har funnet svakheter som lar seg utnytte.