Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3606
Hei godtfolk!

Skal nå om knapt en mnd, dra til Amsterdam med noen kompiser, dette lagt til grunn, har det fremkommet noen rykter om at det blir full fest i Amsterdam den 20 april, 420 konsept. Har prøvd å søke opp litt men uten hell, så da tyr jeg til dere, er dette en dag hvor det skjer mye i Amsterdam eller er dette kun rykter?

Setter også pris på eventuelle tips til, coffeshops, utesteder, og andre aktiviteter som er viktig å få med seg når man drar ned dit.

Takk på forhånd!
- Jodda
Er ikke noe spesielt som skjer 20 april i Amsterda, vet ikke helt hvor du har det fra. Jeg har ihvertfall ikke sett noe fuzz den datoen tidligere, ikke kan jeg finne noe på nett heller. Men hey, alltid masse funky shit som skjer i den byen uten at du trenger å henge rundt med tusenvis av stoners.
Namedropping av coffeshops kan noen andre ta seg av, som regel opplever jeg de aller fleste steder som hyggelige og med bra røyk.
Å anbefale utesteder er litt vanskelig også, byen er alltid i forandring(noe av det som er kult med Amsterdam imho) så siden det en 6mnd siden jeg var der sist er det sikkert noe annet som er drittkult nå enn sist jeg var nedover. Men Sugarfactory, Paradiso, Disco Dolly og Panama husker jeg som kule steder. Ellers så synes jeg det er stas å hitte random barer i Jordaan feks.

Av aktiviteter: spise mat, røyke shit, ta dop, sykle rundt, drikke øl, gå seg vill i smale gater, hvis det er din greie ta en tur på et museum(rijksmuseum er verdt pengene, det meste annet av turist-greiene er skrot). Det er en storby liksom, det beste er å gjøre storby-ting. Du kan sjekke ut om det er noen konserter i byen, eller kanskje en fotballkamp på Amsterdam Arena; ganske kult bygg og masse liv i området når det skjer ting.
Kan også anbefale å ta toget til feks. Rotterdam eller Den Haag, tar null tid og koster lite penger. Blir en litt annen opplevelse enn Amsterdam alene.
Pensjonert Skaper
Sitat av moret Vis innlegg
Er ikke noe spesielt som skjer 20 april i Amsterda, vet ikke helt hvor du har det fra. Jeg har ihvertfall ikke sett noe fuzz den datoen tidligere, ikke kan jeg finne noe på nett heller.
Vis hele sitatet...
http://www.huffingtonpost.com/entry/...b0060ccda46279

20 April har lenge vært den internasjonale Marihuana-dagen. Det kommer av den amerikanske kalenderen som da viser 2017/4/20. Men det er nok mer oppstyr rundt det i statene enn det er her i Europa uansett.

At det skjer noe i Amsterdam på denne datoen er nok ganske sikkert. Hadde jeg vært deg hadde jeg bare reist ned uten noen plan og brukt første dag til å vandre rundt og se om du finner noe oppslag eller lignende om noe som skjer. Eller snakk med folk som arbeider på coffeshops. De har nok god oversikt.

God tur!
Du tenker sikkert på cannbiscup som er fra 17 - 24 november.
Sitat av Demokrit Vis innlegg
http://www.huffingtonpost.com/entry/...b0060ccda46279

20 April har lenge vært den internasjonale Marihuana-dagen. Det kommer av den amerikanske kalenderen som da viser 2017/4/20. Men det er nok mer oppstyr rundt det i statene enn det er her i Europa uansett.
Vis hele sitatet...
Jeg er latterlig klar over 4/20, men som sagt: jeg har ikke sett noe til dette i Amsterdam, når jeg har vært der, på datoen....
Og når jeg heller ikke kan finne noe på intærn som omhandler "feiring" av denne dagen i Amsterdam så synes jeg det er helt fair å stille spørsmålstegn ved hele greia.
Sist endret av moret; 9. mars 2017 kl. 11:02.
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
Vil anbefale en coffeeshop som heter Prix d'Ami, det er den største i amsterdam og har flere etasjer, du kan chille i sofa'n å se på film og bestille noe å spise å drikke for eksempel.
Coffeshoppen 420 har visst kjørt en greie på den datoen, senest i fjor. Det har også vært arrangert festivaler. Jeg får ingen treff når jeg prøver å google meg frem til om det arrangeres noen events i år.
Av utesteder vil jeg anbefale Sugarfactory og sjekke opp facebookpagen til Warehouse Elementenstraat for noe events, som ofte er Techno/tech house type musikk. Skal love deg at det er god stemning på de eventsa, samtidig er det ordentlig Warehouse rave kultur der
Air amsterdam skal vistnok være et fett utested også, har aldri sjekket det ut tough.

Så er det jo alle de headshoppene rundt i Amsterdam som tilbyr litt av hvert i godsaker som ikke kan skaffes i Norge.

Om du skulle ta en tur til Red Light District så er det jo mye du kan sjekke ut, alt fra prostiturerte til live sex shows osv. Bare husk at de som jobber som prostiturerte gjerne vil presse penger ut av deg om du vil ha en runde med de siden du er turist, da er det viktig å være bestemt med pris og hva du vil ha.

Have fun!