Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 4563
Er det noen her på forumet som har erfaring med salg av bilder gjennom utenlandske agenter og kan gi noen råd vedr. dette?

Det finnes en god del av slike og jeg lurte på hvem av dem som er best å forholde seg til.
Jeg ble medlem på Shutterstock for noen dager siden. Har lastet opp 20 bilder hittil og har hatt to salg. Du får 25 cent per salg.

Har en venninne som laster opp jevnling, har gjort det for 6 måneder og har nå en portefølje på rundt 600 bilder. Hun drar inn rundt 100$ i måneden nå.

Får se åssen det går! Jeg bor i Thailand, så her er jo pengene man tjener på sånne sider verdt litt mer ettersom alt er billigere her.
Sitat av ingenforslag Vis innlegg
Jeg ble medlem på Shutterstock for noen dager siden. Har lastet opp 20 bilder hittil og har hatt to salg. Du får 25 cent per salg.

Har en venninne som laster opp jevnling, har gjort det for 6 måneder og har nå en portefølje på rundt 600 bilder. Hun drar inn rundt 100$ i måneden nå.

Får se åssen det går! Jeg bor i Thailand, så her er jo pengene man tjener på sånne sider verdt litt mer ettersom alt er billigere her.
Vis hele sitatet...
Har Shutterstock enerett på bildene eller kan man benytte seg av flere agenter samtidig?

Hvor god er denne veninna di til å ta bilder? Kunne du gitt meg en link til porteføljen hennes slik at jeg kan sammenligne disse bildene med mine egne?
Sitat av seriouslowitch Vis innlegg
Har Shutterstock enerett på bildene eller kan man benytte seg av flere agenter samtidig?

Hvor god er denne veninna di til å ta bilder? Kunne du gitt meg en link til porteføljen hennes slik at jeg kan sammenligne disse bildene med mine egne?
Vis hele sitatet...
Ja du kan legge ut bildene på flere platformer. Det er noen platformer som gir deg valget om du vil at bildene skal være ekslusivt til den platformen, og du tjener noen få cent ekstra for det, men hovedregel er at du kan legge ut så mange steder du vil.

Her er linken hennes: https://www.shutterstock.com/th/g/feelkoy