Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 769
Hei jeg leser nå igjennom manualen til mitt hovedkort (GIGABYTE GA-Z97P-D3).
Der står det følgene: Support for DDR3 1600/1333 MHz memory modules.
Jeg bestilte nettopp det hovedkortet med denne rammen: G.SKILL 8GB 2400MHZ DDR3

Vil dette ikke fungere, eller går det bra likevel? Kjenner jeg får litt panikk nå, får dette i posten på mandagen
Den blir clokka ned til den høgste frekvensen hovedkorte tillater.
Så lenge hovedkortet passer ddr3 RAM er det null problem. ram brikkene du har kjøpt vil bare klokkes ned til MHz hovedkortet kan ta altså 1600/1333 MHz.
Men det vil fungere
Sist endret av iColdman; 17. juli 2014 kl. 17:26.
Trådstarter
52 0
Okay Tusen takk
Som de andre har nevnt vil minnebrikkene klokkes ned, men hovedkortet skal i følge Gigabyte støtte 2400 MHz med overklokking, så det er bare å gå inn i BIOS og stille opp hastigheten manuelt etter du har montert brikkene og se om det fungerer.
Trådstarter
52 0
Sitat av Nichotin Vis innlegg
Som de andre har nevnt vil minnebrikkene klokkes ned, men hovedkortet skal i følge Gigabyte støtte 2400 MHz med overklokking, så det er bare å gå inn i BIOS og stille opp hastigheten manuelt etter du har montert brikkene og se om det fungerer.
Vis hele sitatet...

Åja, da fikser jeg nok det når jeg får den leser manualen til den online nå, og der sto det kun 1333 og 1600 MHz
De lister opptil DDR3-3000 som O.C. på sidene sine: http://www.gigabyte.com/products/pro...px?pid=4958#sp