Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2904
Kom over noe interessant her. Det viser seg at man kan oppleve at batteriet går fort på telefonen pga routeren man er koblet til via wifi. Dette pga noe som heter wakelocks? Noen som vet hvordan man kan skru av dette i routeren og om det vil ha negativ innvirkning?

Routeren er Zyxel P8702N.
Wakelocks har ingenting med router å gjøre, det er funksjoner i mobilen din.

http://www.phonearena.com/news/What-...y-them_id58739
Sist endret av meitemark; 19. april 2017 kl. 01:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
https://forum.xda-developers.com/goo...locks-t2519294

Her står det ang router. Men blir kanskje ikke det samme?
Sitat av korkdal Vis innlegg
Her står det ang router. Men blir kanskje ikke det samme?
Vis hele sitatet...
Det som står der er at noe nettverkstrafikk kan bli sendt til mobilen din, og mobilen må nesten "våkne" litt og sjekke etter hva det er. Har du datamaskiner som står på hele tiden blir det lett slik trafikk.

Skal du unngå dette helt, og på en enkel måte, skrur du av wifi på telefonen.
Trådstarter
Så det er ingenting jeg kan gjøre i routeren altså. Tusen takk for hjelpen
Vil ikke batteriet på en telefon gå fortere om du er koblet til wifi kontra ikke koblet til wifi uansett?
Trådstarter
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Vil ikke batteriet på en telefon gå fortere om du er koblet til wifi kontra ikke koblet til wifi uansett?
Vis hele sitatet...
Jo, såklart.

Har hatt litt problemer med at jeg mister batteri i standbymodus. Nå nylig har jeg mistet 5% i timen uten at jeg har brukt telefonen. Testet å skru av wifi en time og jeg mistet ikke batteri. Så kom jeg på at jeg for noen dager siden begynte å bruke 5ghz wifi istedenfor 2.4ghz. Byttet om og batteriproblemet ble løst