Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3477
Hei!
Jeg skal om ikke ut aa reise i en lengre periode, trenger derfor en aalreit laptop til spill/underholdning, og da siden jeg per naa ikke har noen pc, tenkte jeg og slaa til med en som vil vare litt.

Kommer til aa spille litt forskjellig av spill, men for det meste MMO/strategi (Type Civilization V og VI)

Har sett meg ut denne her, det jeg lurer paa er dette god verdi for pengene ?

https://www.overclockers.co.uk/msi-g...tml#tech_specs
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du skal reise, og vil bære 3kg laptop? Kvart slags reise?
Trådstarter
31 2
Reisen er over 3 mnd paa andre siden av kloden (Mexico) det blir mye reising til "Rural-areas" og slikt for og intervjue lokale mennesker, og derfor mye dod tid, men naa er vell egentlig ikke det relevant i forhold til pcen, hehe.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Death&Taxes Vis innlegg
Reisen er over 3 mnd paa andre siden av kloden (Mexico) det blir mye reising til "Rural-areas" og slikt for og intervjue lokale mennesker, og derfor mye dod tid, men naa er vell egentlig ikke det relevant i forhold til pcen, hehe.
Vis hele sitatet...
Det er jo relevant om du skal bære på den og frakte den med deg rundt overalt. Har 15" jobb-PC på den vekta der, og å dra på kun den er tungt nok. Har privat ein X250 (13") og den er sånn at en akkurat merker at den er på ryggen.
Skjekk ut Dell XPS 15. Svakere grafikkort (gtx 1050) men ellers bedre tenker jeg. Søk opp litt anmeldelser på youtube o.l.

http://www.dell.com/no/p/xps-15-9560...p/pd?ref=PD_OC
En trenger ikke PC'er på 3kg for å spille spill som Civ.
Denne ASUS Zenbook'en (Komplett.no) veier lite, har en veldig god skjerm, og har nok kraft til å dra både Civ 5 og Civ 6. I tillegg har den en 128GB SSD til C:/ og én 1TB HDD til lagring, noe som jeg ikke har sett så mye av i ultrabooks før. Og aller best, den veier kun 1,45kg.

Dersom en er mye på farta, så pleier ikke "sick graphix omg" å spille en så stor rolle. Selv spiller jeg mye Diablo 3 osv. på min MacBook Pro når jeg er ute og farter, og selv om grafikken er lav, så holder det når jeg er rundt omkring.
Du burde også sjekke ut Dells XPS-serie, da dette er svært gode laptop'er.
Sist endret av Deadlock Radium; 23. mars 2017 kl. 17:11.
Om du skal kjøpe en Asus Zenbook er ux430 modellen mer oppdatert. Får ikke HDD tror jeg da
Trådstarter
31 2
Enig at jeg ikke trenger "sick graphix" men tenkte at siden jeg savner aa ha en kraftig maskin skulle jeg slaa til med noe skikkelig, tenkte forst Alienware (er det ikke det som er Dell sin gaming range?) men slo det fra meg da du betaler vell i hovedsak for "merket" der, Den XPS maskinen ser fin ut, men den er ogsaa ca samme pris som den originale jeg saa paa, med litt svakere grafikkkort, vekt er ikke noe jeg bekymrer meg saerlig over, er jo bare ekstra mosjon det !
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Nå er jeg ingen spesiell ekspert på datamaskiner, men jeg har en innenfor samme merke som den du vurderer i førstepost og jeg er godt fornøyd ihvertfall. Har aldri fått bluescreen eller lignende på over 2 år. Jeg har jo en litt eldre modell da, MSI GE60 2PE Apache Pro og den begynner å bli litt svak for de nyeste spillene osv. Men jeg spiller mest Overwatch og bruker den til musikkproduksjon og lignende så den fungerer enda gull for min del.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
31 2
Update: Har naa bestillt denne her http://store.hp.com/UKStore/Merch/Pr...pt=ABU&sel=NTB

Virker som det var det beste kompromiss imellom ytelse og pris, fikk ogsaa en ganske kraftig discount, utifra reviews osv er dette en veldig aalreit maskin, noen som har erfaringer ?