Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 4105
Hei!

Jeg skal reise til utlandet i et halvt år for å gå på skole, og i den forbindelse har jeg kjøpt meg et Canon EOS M10. Et enkelt nybegynnerkamera, og har i tankene å lage videoer fra reisen min som jeg kan dele på Youtube. Jeg har en enkel og billig PC med Windows 10, og absolutt ingen erfaring med redigering av film. Så jeg lurer på om noen her inne kan anbefale et enkelt program som til og med bestemor kan forstå seg på (okei, så ille er det ikke), gjerne billig eller gratis.

Håper på svar, takk : )
Jeg er på ingen måte spesielt god til å redigere, men min erfaring er at selv de avanserte programmene er enkle å lære hvis du legger litt arbeid i det! Premiere pro har en gratis prøveperiode som jeg anbefaler på det sterkeste at du sjekker ut. Når det kommer til pcen din, kan det godt hende at du kommer til å sitte lenge for å "rendre" filmene, men det finner du helt fint ut av med prøveperioden.
Etter en time på youtube klarte jeg å lære meg de viktigste tingene for å sette sammen en kort film. (Syntes selv at den ble bra)
Huff, dette er så flaut, men PC-en min har ikke kapasitet til et så stort program som Premiere Pro.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av klikk-her Vis innlegg
Huff, dette er så flaut, men PC-en min har ikke kapasitet til et så stort program som Premiere Pro.
Vis hele sitatet...
Kva er problemet?

Om det er diskplass så må du fikse det på eit vis. Film tar plass. Ikkje ekstreme mengder etter dagens standard, men det går jo fort ein del gigabyte. Om det er RAM så er det billeg, og 16GB burde ta deg eit godt stykke på veg.

Når det gjeld rendringtid har det veldig lite med kva software du bruker å gjere, og meir med kva hardwaren din kan.
Uvaksinert 👍
Min sønn på 12 bruker Pinnacle Studio og er kjempefornøyd med det. Koster ikke allverden heller.