Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2190
Hei! Jeg lurte på om det er mulig å få en telefon til å bli bricka med vilje? Er det også mulig å få en telefon til å ikke kunne reagere på noen andre enn deg selv? For eksempel at jeg låser telefonen helt slik at den virker ødelagt, og så låser den opp med pcen min senere.

Dette er nok et dumt spørsmål, men har ikke funnet noe sælig på google
Du kan kryptere? Om du bricker så er det vel kjørt veldig ofte?
Hva med å bare kjøpe en sikker tlf?

http://siliconangle.com/blog/2014/03...snowden-phone/
Sist endret av Hager; 17. juni 2015 kl. 19:43.
Trådstarter
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Du kan kryptere? Om du bricker så er det vel kjørt veldig ofte?
Vis hele sitatet...
Bricke er kanskje ikke helt det riktige ordet, og per definisjon er nok ikke kryptere det heller. Det jeg vil oppnå er å totalt låse telefonen, så den ikke kan brukes, jo mindre jeg kobler den til pcen min, og gir den "klarsignal" at den kan slå seg på igjen

Sitat av Hager Vis innlegg
Hva med å bare kjøpe en sikker tlf?

http://siliconangle.com/blog/2014/03...snowden-phone/
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke redd for overvåkning eller noe slikt
Sist endret av Sandertn; 17. juni 2015 kl. 19:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Du kan ikke unbricke en brick. Du kan dog softbricke den. Basically vil det si at du tar ut USB-ledningen mens PDA-filen laster. Så det siste innlegget ditt nå. Fungerer på samme måte, men du trenger en ROM som passer din telefon ("Galaxy S2" holder ikke her, du trenger GT-i9100 for eksempel). Men da vil du også miste alle filene du har på telefonen din.
Sist endret av Duckie; 17. juni 2015 kl. 20:50.
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Hva med Cerberus? Den låser jo telefonen ganske bra
Trådstarter
Sitat av Duckie Vis innlegg
Du kan ikke unbricke en brick. Du kan dog softbricke den. Basically vil det si at du tar ut USB-ledningen mens PDA-filen laster. Så det siste innlegget ditt nå. Fungerer på samme måte, men du trenger en ROM som passer din telefon ("Galaxy S2" holder ikke her, du trenger GT-i9100 for eksempel). Men da vil du også miste alle filene du har på telefonen din.
Vis hele sitatet...
Soft bricking er det jeg tenker på ja! Takk for hjelpen nå fant jeg det.

Sitat av afen Vis innlegg
Hva med Cerberus? Den låser jo telefonen ganske bra
Vis hele sitatet...
Cerberus kan vel bare låse den med en kode? Ikke få den til å virke ødelagt?
Sist endret av Sandertn; 18. juni 2015 kl. 09:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Husk at du må ha recovery lagt inn. Foreslår enten CWM eller TWRP.
Sitat av Duckie Vis innlegg
Du kan ikke unbricke en brick. Du kan dog softbricke den. Basically vil det si at du tar ut USB-ledningen mens PDA-filen laster.
Vis hele sitatet...
Dette er det mest grundige forslaget, som faktisk vil "ødelegge" telefonen din på en måte som du kan fikse senere. Men dette er jo litt upraktisk og du bør lese deg litt opp på lasting av roms og greier for å unngå å bricke telefonen for godt.

Eventuelt kunne man kasnkje fått til noe med en app som gjør skjermen svart (ala denne) og så få til å slå av denne appen med en tastekombinasjon. Men man vil kunne se skjermen lyse svakt i mørket og hvis man restarter telefonen vil den jo fungere igjen.
Sist endret av fustercluck; 18. juni 2015 kl. 17:54.
Sitat av Duckie Vis innlegg
Du kan ikke unbricke en brick. Du kan dog softbricke den. Basically vil det si at du tar ut USB-ledningen mens PDA-filen laster. Så det siste innlegget ditt nå. Fungerer på samme måte, men du trenger en ROM som passer din telefon ("Galaxy S2" holder ikke her, du trenger GT-i9100 for eksempel). Men da vil du også miste alle filene du har på telefonen din.
Vis hele sitatet...
For å softbricke ville jeg heller wipe /system, slik at ROMen blir borte, istedenfor å koble av ledningen mens den overfører.

Husk å både ha en ROM tilgjengelig og en Nandroid (helst på SD-kort).
Ett annet forslag: Skaff deg et ekstra batteri, men åpne det opp og ødelegg batteriet (kutte en ledning ellerno inni) for så å teipe sammen så det ser fint ut igjen. Da vil telefonen din virke ødelagt helt til man prøver med et annet batteri som passer.
Sitat av Hager Vis innlegg
Hva med å bare kjøpe en sikker tlf?

http://siliconangle.com/blog/2014/03...snowden-phone/
Vis hele sitatet...
Hele det prosjektet der STINKER overvåkning, tror en blir flagga jævlig fort hvis en går for noe sånt. Noen som vet om det fungerer i praksis?
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Hele det prosjektet der STINKER overvåkning, tror en blir flagga jævlig fort hvis en går for noe sånt. Noen som vet om det fungerer i praksis?
Vis hele sitatet...

Tja kjøp med bitcoins el i utlandet. Men siden dette er relativt nytt og med en ennå liten brukermasse så er det veldig vanskelig å vurdere om de er sikre. Produsentene selvsagt sier de er sikre, akkurat som Qualcomm fortsatt sier at det aldri har vært varmeproblemer med SD 810

Men om det er finnes bakdører, hemmelig nøkler eller noe implementert i hardware vet en jo ikke.

Et annet alternativ er jo denne tassen. Men en vet fortsatt ikke hvor godt den gjør jobben

http://www.granitephone.com


Uansett så er jo endel av problemet med sikkerhet selve brukeren. Ukritisk nedlasting av totalt unødvendige apper feks. Skal en tenke sikkerhet så bør en gjøre akkurat det og sløyfe alt annet, evt ha 2 mobiler.

Og dette tar jo granitephone tak i her. Strenge regler hele veien slik at brukeren ikke fucker opp.
Sist endret av frtoretang; 18. juni 2015 kl. 21:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvis du har android, bruk google device finder og kjør slett data, det kan jo kanskje hjelpe.

Forøvrig så er dumbphones kjekt, er ikke så mye som henter info. Og man har jo alltids laptop eller tablet osv å bruke til apps.
Sist endret av SkittenKanyle; 18. juni 2015 kl. 22:18.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Når det gjelder dumbphones har ClasOhlson til 329,-.