Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 698
Trenger en ny router, jeg vetikke hva jeg skal se i etter en router?

Hvis dere trenger noe mer informasjon så bare spør!
Budsjett, max 1500

4 telefoner, 4 laptoper og 1 ipad skal være koblet til om det er relevant.
og en stasjonær gaming pc
Sist endret av knutseen; 8. august 2013 kl. 23:16.
Anbefaler Asus RT AC66U!
Sist endret av Gulingen; 8. august 2013 kl. 23:19.
hva er forskjellen på en router til 500 og en til 1500? er det styrken på signaler eller hva?
Tidsmisbruker
Slaps's Avatar
Sitat av knutseen Vis innlegg
hva er forskjellen på en router til 500 og en til 1500? er det styrken på signaler eller hva?
Vis hele sitatet...
Ikke alltid, men ofte mange (og av og til ubrukelige) ekstrafunksjoner. Men stort sett får du det du betaler for. Det vil være lurt å investere i noe skikkelig sammenlignet med en router til 300kr.

EDIT: Kan forøvrig anbefale smallnetbuilder for gode router-reviews og ranking
Sist endret av Slaps; 8. august 2013 kl. 23:24.
selv sitter jeg med asus rt-n66u, og den har mange bra funksjoner som kan komme til nytte, også er signalstyrken insane, har jo internett overalt på plassen hjemme, noe jeg ikke hadde med telenor sitt ræv modem.
tror kanskje jeg kjører på med en av asus sine!
Asus lager meget bra rutere, så du gjør nok et godt kjøp om du går den veien.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Hiv opp en random boks med pfsense for routing, invester i en billig switch (eller brukt HVIS DE IKKE ER TOMME FOR MEGABYTES), et par brukte aksesspunkter på ebay og du er fint under 1500,- i bruk og har en haugevis mer fleksibel og skalerbar løsning.
Tidsmisbruker
Slaps's Avatar
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Hiv opp en random boks med pfsense for routing, invester i en billig switch (eller brukt HVIS DE IKKE ER TOMME FOR MEGABYTES), et par brukte aksesspunkter på ebay og du er fint under 1500,- i bruk og har en haugevis mer fleksibel og skalerbar løsning.
Vis hele sitatet...
Krever litt over snittet kunnskap/interesse, men ikke umulig i det hele tatt. Det er uten tvil den beste/billigste løsningen, både med tanke på bang for buck og valgfrihet. Krever dog litt jobb. Husk et ekstra nettverkskort
Sist endret av Slaps; 9. august 2013 kl. 01:09.
Kjøp en Altibox du, funker for meg
"Asus Dark Knight" router fra komplett. Klasse router