Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 588
Hei igjen! Jeg lagde en tråd for litt siden om en pc til 7500... Nå har jeg funnet ut at å spare litt kan være lurt. Det jeg lurte på var hva en gaming pc som kan spille alle dagens spill og det neste årets kommende på max grafikk med nok fps til å være lagfritt ville koste og hvordan oppsettet vil se ut???

Vet denne tråden var litt kort, men hvis jeg legger til ingen overclocking og litt film redigering blir det vel lettere.

Vi kan vel droppe skjermer og tastaturer
Vet ikke hvor mye du skal spare, men jeg brukte ca 9-10k og da fikk jeg GTX 770 + i5 4670k. Det holder til å kjøre alle spill, ihvertfall som jeg har spilt.
Jeg har ikke handlekurven her, og husker ikke alle delene, men det er jo bare å velge og vrake.

* GTX 770
* i5 4760k
* 8GB Vengeance
* OCZ 650 W
* HAF XB kabinett

HK husker jeg ikke, og jeg kjøpte heller ikke DVD-ROM, men det koster vel 200kr.
jeg kjøpte ikke CPU kjøler, men det er ikke nødvendig om du ikke overclocker. Om du skal ha en CPU vifte så pass på hvilke minnebrikker du kjøper. Noen er veldig høye (som vengeance) og da er det noen CPU kjølere som ikke passer, som de beste Noctua kjølerne.
Sist endret av Xernox; 8. august 2013 kl. 13:06.
har du en god skjerm fra før? det er lite vits å kjøpe f.eks gtx 770 hvis du ikke har en god skjerm som deiligheten kan vises på, så hvis ikke bør du legge det også inn i budsjettet