Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 505
Hei,
har tenkt å kjøpe meg en Komplett Gamer i05 som jeg har konfigurert litt, lurte nå bare på om disse delene passer sammen? Jeg lurte også på om jeg trenger et såkalt nettverkskort når pc-en skal kobles trådløst?
Komplett Gamer i05

Støtsikker PC-eske
SteelSeries QcK, Musematte i Tøy
Corsair Carbide 300R Midi Tower OEM
Corsair CX 500M, 500W PSU
Intel Core i5-4570 Processor
XFX Radeon HD 7870 2GB GDDR5
MSI B85M-G43, Socket-1150
Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB
Samsung DVD Writer, SH-224DB
Kingston SSDNow V300 120GB 2.5" OEM
WD Desktop Blue 500GB
Microsoft SideWinder X4 Keyboard USB
Logitech Gaming Mouse G300
Logitech OEM S-120 2.0 høyttaler
MS COA Label Windows Home Premium 7
MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit
MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic
BenQ 24" LED GL2460
Skjermkabel DVI M/M 2m
Garanti 3 år - Sende inn

Takk på forhånd.
Lærte på den harde måten at trådløst ikke er veien å gå når man skal ha gaming pc (lagspikes , lag , tregt- og ustabilt nett). Er en god investering å kjøpe en 10 meters cat5 kabel som du finner en diskret måte å få den koblet opp til router på.

Hvorfor kun 500gb HDD? HDDer er billige nå til dags, velg heller en 1tb Western Digital blue HDD.

Sandforce kontrolleren i kingston SSDen er ikke noe å juble over, finnes bedre alternativer.

Tastaturet har jeg selv og det er billig og bra men det synes i forhold til at det ikke er mekanisk og og er laget av plastikk.

Fjern CD brenneren, cd og dvd er ganske utdatert (brukes som regel kun til installasjons cder)

Høytallerene er ett par med jallamøl med mindre du ikke bryr deg om lyd.

Selv om XFX lager smexy kjølere så er de ikke fullt så gode som ASUS MSI eller sapphire sine modeller av 7870 kortet (som forresten er sweetspot i forhold til price/performance ratioen). Har ett XFX HD 7950 og det har en tendens til å bråke en del og bli varm + coilwhine.

Ville valgt ett ATX hovedkort i steden for ett m-ATX hk i ett ATX chassi.

Hva skjer med alt OS tøvet? Last ned OS fra bukta (med mindre du vil sløse 1000 kr til et selskap som fråtser i penger eller ikke vet hvordan du booter fra USB pinne.)

Velg den unlockede K versjonen av prosessoren slik at du kan overclocke i senere tid. Forestill deg om 3-5+ år når du føler at den henger litt etter så kan du gi litt futt i den igjen ved å overklokke den.

Resten av listen ser ganske grei ut!
Sist endret av Krissessor; 5. august 2013 kl. 22:05.