Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  64 46695
Fikk idag noen Nobligan Retard 100 mg tabletter av legen, der han i et forsøk ville prøve å holde meg unna alkoholen.

Kan jeg ta disse pillene selv om jeg har enorme alkoholmengder i kroppen (for øyeblikket nesten 3), og hvor stor dose bør jeg ta for å få en god rus dersom jeg IKKE har alkohol i kroppen?

Hvor lenge etter inntak begynner rusen å komme?
Hvordan oppleves den?
Sist endret av GangM; 12. juni 2013 kl. 17:13.
1. Nei du burde ikke ta dem med enorme mengder alkohol innabords (krampefare) er absolutt tilstede!
2. 100-150 mg gir rus.
3. Det tar ca 20-50 min før rusen kommer.
4. Rusen er veldig lik alle andre opioder, kanskje mest likt paralgin forte, den oppleves som euoforisk.
Trådstarter
Sitat av Sluzzz Vis innlegg
4. Rusen er veldig lik alle andre opioder, kanskje mest likt paralgin forte, den oppleves som euoforisk.
Vis hele sitatet...
Er den veldig lik rusen Rivotril gir?
Dette er nemlig det eneste legemiddelet jeg tidligere har ruset meg på
Sitat av GangM Vis innlegg
Er den veldig lik rusen Rivotril gir?
Dette er nemlig det eneste legemiddelet jeg tidligere har ruset meg på
Vis hele sitatet...
Rivotril er mer muskelavslappende og "care", Nobligan gjør deg mer slapp/trøtt i øya, mer gladlaks feeling vil jeg si!
Sist endret av Sluzzz; 12. juni 2013 kl. 18:05.
Trådstarter
Sitat av Sluzzz Vis innlegg
Rivotril er mer muskelavslappende og "care", Nobligan gjør deg mer slapp/trøtt i øya, mer gladlaks feeling vil jeg si!
Vis hele sitatet...
Hvilke av disse 2 medikamentene vil du da si gir den beste rusfølelsen?

Har du brukt medikamentet personlig?
Det høres nemlig ganske rart ut at jeg vil få rus av 100 mg, når jeg faktisk får det ut i ja, 100 mg per pille..

Er kanskje 200 mg noe som er bedre å anbefale dersom målet er å bli ruset?
Samtidig er jo dette et retard medikament, noe som jo vil si at effekten vil bli fordelt over hele dagen.
Sist endret av GangM; 14. juni 2013 kl. 09:32.
Du blir helt retard av disse pillene, måtte bare si det.
Trådstarter
Har dette medikamentet krysstoleranse med benzo eller alkohol på noen måter?
F.eks når det kommer til krampesmerter?

Benzo har tidligere gjort meg mer flinkere med å stelle meg, og gjøre dagligdagslige oppgaver.

Nå drikker jeg alkohol hver dag, og gir rett og slett faen i alt.

Betaler ikke regninger, pusser ikke tenne, dusjer maks 1 gang i uken, driter i økonomien, og lignende.

Vil dette medikamentet kunne gjøre meg mer "motivert" på samme måte som benzoer?

- Hvor lang tid tar det å bygge opp toleranse og avhengighet aka benzoer?
Dette her er ikke relevant til trådstarter sitt spørsmål, men du har ikke vurdert å høre på legen din? Du skriver at du drikker alkohol hver dag, gir faen i alt, betaler ikke regninger osv. Hvordan tror du kroppen din kommer til å ende opp?

Anbefaler deg å finne ut hvorfor du gir faen i alt og prøve å gjøre noe med det. Enten om du vil gjøre det på egenhånd, eller få deg lagt inn på en avrusingsklinikk. Å ruse seg på legemidler for å gjøre seg selv "motivert" til å gjøre dagligdagse oppgaver høres ikke bra ut. Slik som du lever nå kommer du ikke til å leve lenge...

Just my two cents.
Trådstarter
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Slik som du lever nå kommer du ikke til å leve lenge...
Vis hele sitatet...
Det har jeg ikke noe imot, dessverre..

Sitat av SemiColon Vis innlegg
Anbefaler deg å finne ut hvorfor du gir faen i alt
Vis hele sitatet...
Dette har jo hovedsakelig med at jeg er full omtrent hele tiden, siden alkohol gir denne virkningen på psyken.
Det er iallefall min erfaring.

Jeg er fysisk avhengig av alkohol og Rivotril.
Vil dette medikamentet kunne gjøre drepe abstinensene av disse rusmidlene, og kanskje også gjøre meg rusfri fra disse?
Trådstarter
Sitat av Sluzzz Vis innlegg
Det tar ca 20-50 min før rusen kommer.
Vis hele sitatet...
Ifølge andre som også bruker/har brukt dette medikamentet så går det 2-4 timer før det begynner å virke.

Så hva er egentlig rett?
Hvem sin mening kan jeg stole på?
Sitat av GangM Vis innlegg
Ifølge andre som også bruker/har brukt dette medikamentet så går det 2-4 timer før det begynner å virke.

Så hva er egentlig rett?
Hvem sin mening kan jeg stole på?
Vis hele sitatet...
Har du ikke prøvd det enda da? Jeg mener fortsatt i underkant av en times tid med en halvfull magesekk Det blir bare spekulasjoner, alt er individuelt ang det der, det du kan stole på er vel at det funker garantert innen to timer.
Sitat av GangM Vis innlegg
Ifølge andre som også bruker/har brukt dette medikamentet så går det 2-4 timer før det begynner å virke.

Så hva er egentlig rett?
Hvem sin mening kan jeg stole på?
Vis hele sitatet...
For min del tar det ca 2 timer til jeg får Maks effekt. Men begynner å å kjenne litt etter 30 min- 1 time. I følge felleskatalogen så tar det nøyaktig 2 timer før tramadol kommer til sin fulle effekt, noe som bekrefter min erfaring.
Trådstarter
Rart når det står skrevet "Maks. plasmakonsentrasjon oppnås for 100 mg og 200 mg etter hhv. 4,9 og 4,8 timer.", nå som jeg nettopp var innom der.

Har sett på en tråd angående dette medikamentet, og det ser ut som det er 50/50 sjanse for å få bivirkninger istedenfor rus.

Er det noe spesielt jeg burde få i meg før jeg tar dosen for å minske sjansen for bivirkninger, og øke sjansen for rus?
Min opplevelse med disse er at rusen kommer snikende etter omlag 1 time og topper seg ved 3-4 og holder seg totalt ca 12 timer fra 1-2 timer etter inntak. Dosen jeg alltid tar er dog på 300mg da 2x150mg. Man bør ikke blande med noe alkohol men dersom du skal oppimot 400mg+ bør du spe på med noe benzo for å minske krampefaren. Jeg opplever rusen som en litt oppkvikkende euforisk rus da dette syntetiske opiater er ett av de få om ikke det eneste opiater som faktisk også øker serotoninutslipp. Noen bygger raskt toleranse, og noen lite til ingen toleranse, jeg er selv av sistnevnte. Det bør også nevnes at noen ikke får rus av dette legemiddelet. Det er ganske individuelt. Men for meg er optimal dose for det jeg vil kalle en herlig dag 300mg som tidligere nevnt. Sitter på mobilen nå så har dårlig mulighet til multitasking, men er skråsikker på at det ikke skal blandes med SSRI(antideprisiva) grunnet sin effekt på serotonin. Bruk med måte og ikke for ofte. Abstinenser oppleves som noe lenger og tildels verre enn andre opiater igjen grunnet sin spesielle natur.
Trådstarter
Sitat av Coffern Vis innlegg
Man bør ikke blande med noe alkohol men dersom du skal oppimot 400mg+ bør du spe på med noe benzo for å minske krampefaren
Vis hele sitatet...
Jeg har lest her på forumet at man bør drikke litt alkohol for å få en god rus.
Jeg har allerede litt små krampesmerter i høyre arm, venste hånd.
Betyr dette at jeg IKKE bør ta medikamentet?

Bør jeg spise litt mat dersom jeg ønsker at effekten skal komme litt senere?
Vil jeg fortsatt få rus?
Min erfaring med de er iallefall at de øker sjansene for å få krampe ganske mye. Men det finnes gode preparater MOT krampe har jeg funnet ut..
En god venn begynte med krampetrekning i armen noe som etter kort tid endte i respirasjonssvikt, tap av bevissthet og nær død så ja dette er et klart varselstegn! Og dette er et medikament du IKKE blander med alkohol det kan du banne på!

Selv merker jeg ikke stor forskjell på rusen kanskje noe delay på full effekt ved full mage men det kommer uansett.
Sist endret av Coffern; 19. juni 2013 kl. 17:34.
Trådstarter
Så jeg burde kanskje ta noe Rivotril FØR jeg tar dette medikamentet?
Rivotril er veldig bra for å forhindre i stor grad å utvikle kramper ja. Anbefales for å være på sikre siden,trenger ikke store mengden heller 2mg bør holde, men disse bør som nobligan ikke blandes med alkohol ;-)
Trådstarter
Sitat av Coffern Vis innlegg
Rivotril er veldig bra for å forhindre i stor grad å utvikle kramper ja. Anbefales for å være på sikre siden,trenger ikke store mengden heller 2mg bør holde, men disse bør som nobligan ikke blandes med alkohol ;-)
Vis hele sitatet...
Er 2 mg nok også om jeg har ganske høy toleranse?
Det vil jeg ikke svare 100% på men det er vel såpass potent at si 2-4 da sleng dem under tunga så tar det bare 15 min å sparke inn så kan du føle deg frem på gitte kramper. Om de er legalt anskaffet av lege kan du konsultere med kvalifisert helsepersonell. Det er flere faktorer som spiller inn grunnet tidligere høyt alkoholinntak da avstinenser av dette kan gi kramper samt nobligans kjente krampefaktor. Rus og virkning av rivotril er jeg dessverre ikke så kjent med, dvs den muskelavslappende effekten tross evt fravær av rus.
Sist endret av Coffern; 19. juni 2013 kl. 19:03.
Trådstarter
Sitat av Coffern Vis innlegg
Det vil jeg ikke svare 100% på men det er vel såpass potent at si 2-4 da sleng dem under tunga så tar det bare 15 min å sparke inn så kan du føle deg frem på gitte kramper. Om de er legalt anskaffet av lege kan du konsultere med kvalifisert helsepersonell. Det er flere faktorer som spiller inn grunnet tidligere høyt alkoholinntak da avstinenser av dette kan gi kramper samt nobligans kjente krampefaktor. Rus og virkning av rivotril er jeg dessverre ikke så kjent med, dvs den muskelavslappende effekten tross evt fravær av rus
Vis hele sitatet...
Vel, å ta Rivotril ser jeg kanskje ikke er en så god ide allikevel:

"Epileptiforme anfall oppsto hovedsakelig etter administrering av høye doser av tramadol eller etter samtidig behandling med legemidler som kan senke krampeterskelen."
Siste linjen "andre legemidler som SENKER krampeterskel" rivotril ØKER terskelen :-)
Trådstarter
Sitat av Coffern Vis innlegg
Siste linjen "andre legemidler som SENKER krampeterskel" rivotril ØKER terskelen :-)
Vis hele sitatet...
Ah!
My mistake
Gjør som legen din sier og bruk det som legen din sier, da er du sikker :-)
Ta det nå endelig og prøv!
Trådstarter
Sitat av Huttetutta Vis innlegg
Gjør som legen din sier og bruk det som legen din sier, da er du sikker :-)
Ta det nå endelig og prøv!
Vis hele sitatet...
Han har egentlig ikke fortalt meg så mye om hvordan jeg skal bruke medikamentet.
Han var mer sånn "da får du heller få Nobligan, da det er bedre enn at du drikker".
Jeg får tramadol som er det samme som nobligan. Jeg spurte legen om det var "farlig" å ta seg noen øl til helgen sammen med disse (tramadol). Nei det går bra sa han, men at jeg ville bli mer svimmel. Ta nobligan, vent noen timer for å se hvordan du føler deg. Må du drikke så prøv å drikk mer forsiktig. Mange blir mer glad og energisk av tramadol/nobligan og preparatet skrives også ut for nerver. Lykke til :-)
Trådstarter
Hvor lenge vil rusen vare dersom jeg tar det hver dag?
Du må prøve det selv, varierer. Noen "flyter" hele dagen, andre synes ikke det.
Trådstarter
Det har nå gått ca. 40 min siden jeg inntok en pille 100 mg med dette stoffet.
Men jeg kjenner ingenting overhodet.

Burde jeg ikke ha kjent noe til nå?
1-2 timer, du har en depottablett. Den virker senere men desto bedre når den først virker.
Trådstarter
Sitat av Huttetutta Vis innlegg
1-2 timer, du har en depottablett. Den virker senere men desto bedre når den først virker.
Vis hele sitatet...
Da har det gått omtrent 2 timer, men alt jeg kan kjenne er mindre angst, og null abstinens fra andre stoffer jeg går på.

Burde jeg øke til 200 mg?
Burde jeg da eventuelt heller tygge den, enn å svelge den hele?
Ikke trygg, da får du mye på en gang. En depottablett er lagd for å slippe virkestoffet langsomt over 12 ? timer, tygger du den frigjør du stoffet fortere og kan få for mye på en gang. Ta heller en til :-)

Du kan søke på www.relis.no som legene bruker. Søk nobligan og det kommer opp mye informasjon.
Sist endret av Huttetutta; 21. juni 2013 kl. 22:09.
Trådstarter
Sitat av Huttetutta Vis innlegg
Ikke trygg, da får du mye på en gang. En depottablett er lagd for å slippe virkestoffet langsomt over 12 ? timer, tygger du den frigjør du stoffet fortere og kan få for mye på en gang. Ta heller en til :-)

Du kan søke på www.relis.no som legene bruker. Søk nobligan og det kommer opp mye informasjon.
Vis hele sitatet...
Du mener jeg burde svelge den hel, og ikke tygge den?
Mindre angst og null abstinens er ikke så dumt det heller?

Svelg hel, ikke tygg!!!
Trådstarter
Sitat av Huttetutta Vis innlegg
Svelg hel, ikke tygg!!!
Vis hele sitatet...
Vel, jeg er egentlig ute etter rus.

Gjort.

Hva er btw maksdosen for meg som aldri har tatt opiater tidligere?
Sist endret av GangM; 21. juni 2013 kl. 22:18.
Som andre har skrevet før meg, maks 400 mg pr døgn. Gi rapport etterhvert. Håper dette funker for deg :-) Lykke til!

Tar du for mye er ikke det ålreit heller. Jeg opplevde å ta 2 litt for tett og følte meg nesten spida. Hjertebank, noia hyper.
Sist endret av Huttetutta; 21. juni 2013 kl. 22:32.
Trådstarter
Sitat av Huttetutta Vis innlegg
Som andre har skrevet før meg, maks 400 mg pr døgn. Gi rapport etterhvert. Håper dette funker for deg :-) Lykke til!

Tar du for mye er ikke det ålreit heller. Jeg opplevde å ta 2 litt for tett og følte meg nesten spida. Hjertebank, noia hyper.
Vis hele sitatet...
Vil det å ta noen Rivotril (2 mg) tabletter kunne gi meg rusen jeg er ute etter, dersom disse nå 200 mg ikke er nok?
Sist endret av GangM; 21. juni 2013 kl. 22:40.
Fant denne over interaksjoner mellom rivotril/tramadol, nobligan, siden det er skrevet om det her før. de to kan blandes.

Gjenkjente ord
Nobligan => N02A X02 Tramadol
Rivotril => N03A E01 Clonazepam
Liste over interaksjoner
Ingen relevante interaksjoner ble funnet

Venter du litt lenger med å ta rivotril vil du snart få kjenne om du snart merker noe, som sakt så begynner den å virke oppmot 2 timer etter inntak. Om du ikke har tålmodighet så ta rivotril nå og prøv 2 nobligan i slengen i morgen.

Nå hvet ikke jeg hva legen din har skrevet, men evnt dosering: 2 stk 100 mg nobligan, 2 ganger dagen, hver 12. time kan være din dosering?
Sist endret av Huttetutta; 21. juni 2013 kl. 22:54.
Trådstarter
Sitat av Huttetutta Vis innlegg
dosering: 2 stk 100 mg nobligan, 2 ganger dagen, hver 12. time kan være din dosering?
Vis hele sitatet...
Nei, men 1 stk 100 mg Nobligan Retard 2 ganger daglig (en om morgenen, og en om kvelden).
Nobligan får du bla i 200 mg depottablett
Trådstarter
Sitat av Huttetutta Vis innlegg
Nobligan får du bla i 200 mg depottablett
Vis hele sitatet...
Det vet jeg
Ok, da holder du deg til det :-)
Trådstarter
Sitat av Huttetutta Vis innlegg
Ok, da holder du deg til det :-)
Vis hele sitatet...
Ikke om det ikke gir meg rus..

Øker Rivotril og Nobligan effekten av hverandre?
Har du tenkt på å ringe legen å spørre om du kan heller få nobligan el tramadol i 50 mg kapsel da de virker fortere?
Jeg får lov å ta 5 om dagen, startet med 3, men pga smerter kom jeg opp i 5. De virker ca i 6 timer.

Jeg har ingen erfaring med å blande rivotril med tramadol, men blandet tramadol og sobril. Jeg synes at solbril tar vekk god-følelsen (tar over) på tramadol. Vi er forskjellige, andre synes sikkert det er knall!
Trådstarter
Sitat av Huttetutta Vis innlegg
Har du tenkt på å ringe legen å spørre om du kan heller få nobligan el tramadol i 50 mg kapsel da de virker fortere?
Jeg får lov å ta 5 om dagen, startet med 3, men pga smerter kom jeg opp i 5. De virker ca i 6 timer.

Jeg har ingen erfaring med å blande rivotril med tramadol, men blandet tramadol og sobril. Jeg synes at solbril tar vekk god-følelsen (tar over) på tramadol. Vi er forskjellige, andre synes sikkert det er knall!
Vis hele sitatet...
Ja, tenker å gjøre det på Mandag

Nå er det ca. 12 timer siden jeg tok min forrige dose.

Dersom jeg nå denne gangen tygger depot tablettene istedenfor å svelge de hele, vil sjansen for å få rus da øke?
Hvor lang tid vil det eventuelt ta før jeg får effekt?
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av GangM Vis innlegg
Så jeg burde kanskje ta noe Rivotril FØR jeg tar dette medikamentet?
Vis hele sitatet...
Ta rivotril ca. 2 timer etter du tar nobligan retard. Rivotril tar ca. 1-2 timer før du når full effekt. Nobligan retard tar ca. 4 timer, siden det er depotkapsler. Da får du best effekt. Og rivotril tar bort krampefaren ganske greit.
Trådstarter
Sitat av Muradi Vis innlegg
Ta rivotril ca. 2 timer etter du tar nobligan retard. Rivotril tar ca. 1-2 timer før du når full effekt. Nobligan retard tar ca. 4 timer, siden det er depotkapsler. Da får du best effekt. Og rivotril tar bort krampefaren ganske greit.
Vis hele sitatet...
Men hvordan er det med å øke sjansen for å få rus om jeg tygger de?
Hentet fra www.relis.no



Tramadol depottablett, hva skjer hvis tabletten tygges
SPØRSMÅL
Lege spør hva som skjer farmakologisk når en pasient tygger Tramagetic OD (tramadol)? Får man en økt initial effekt, eller blir medisinen deaktivert? Andre effekter?
SVAR
Tramagetic OD er en depottablett som er formulert slik at pasienten skal ta en tablett daglig (OD= Once Daily). Tramagetic OD er formulert som en matriks med granulater inni som gjør at legemidlet avgis jevnt over 24 timer (1). Om en slik matriks utsettes for mekanisk trykk, som for eksempel tygging, ødelegges matriksen og depotvirkningen vil forsvinne. Det kan føre til at alt virkestoffet blir umiddelbart tilgjengelig eller hvis bare deler av matriksen ødelegges at legemidlet frigjøres over en kortere periode enn tiltenkt. Dette vil gi kunne gi en uforutsigbar og ujevn effekt hos pasienten. Det kan innebære at pasienten eksponeres for en høyere initialdose og en kortere virkningstid og det øker risikoen for doserelaterte bivirkninger tidlig i doseringsintervallet og kan gi terapisvikt i slutten av doseringsintervallet.

Om pasienten ikke er i stand til å svelge tabletten hel, bør man vurdere å skifte preparat og doseringsintervall. Det finnes kapsler med tramadol uten depoteffekt og disse kapsler kan åpnes og fordeles i væske uten at det påvirker effekten (2).

Referanser:
1. Medisinsk informasjon. Nycomed Pharma. pers.medd. 16. september 2011.
2. RELIS database 2011; spm.nr. 98, RELIS Sør-Øst. (www.relis.no/database)

Da ville jeg heller tatt 2 stk med en gang å vente et par timer å se ann.
Trådstarter
Sitat av Huttetutta Vis innlegg
Hentet fra www.relis.no



Tramadol depottablett, hva skjer hvis tabletten tygges
SPØRSMÅL
Lege spør hva som skjer farmakologisk når en pasient tygger Tramagetic OD (tramadol)? Får man en økt initial effekt, eller blir medisinen deaktivert? Andre effekter?
SVAR
Tramagetic OD er en depottablett som er formulert slik at pasienten skal ta en tablett daglig (OD= Once Daily). Tramagetic OD er formulert som en matriks med granulater inni som gjør at legemidlet avgis jevnt over 24 timer (1). Om en slik matriks utsettes for mekanisk trykk, som for eksempel tygging, ødelegges matriksen og depotvirkningen vil forsvinne. Det kan føre til at alt virkestoffet blir umiddelbart tilgjengelig eller hvis bare deler av matriksen ødelegges at legemidlet frigjøres over en kortere periode enn tiltenkt. Dette vil gi kunne gi en uforutsigbar og ujevn effekt hos pasienten. Det kan innebære at pasienten eksponeres for en høyere initialdose og en kortere virkningstid og det øker risikoen for doserelaterte bivirkninger tidlig i doseringsintervallet og kan gi terapisvikt i slutten av doseringsintervallet.

Om pasienten ikke er i stand til å svelge tabletten hel, bør man vurdere å skifte preparat og doseringsintervall. Det finnes kapsler med tramadol uten depoteffekt og disse kapsler kan åpnes og fordeles i væske uten at det påvirker effekten (2).

Referanser:
1. Medisinsk informasjon. Nycomed Pharma. pers.medd. 16. september 2011.
2. RELIS database 2011; spm.nr. 98, RELIS Sør-Øst. (www.relis.no/database)

Da ville jeg heller tatt 2 stk med en gang å vente et par timer å se ann.
Vis hele sitatet...
Takk

Jeg får heller prøve å få en vanlig tablett på Mandag da

Tenker jeg heller får prøve å få utskrevet Pinex Forte mot smertene mine.
Men også for å ruse meg på de (sier det selvsagt ikke til han legen min.

Dere som har prøvd eller bruker dette medikamentet, hvordan er rusen på de aka Nobligan/Tramadol?
Er den en del bedre, deiligere og mer eurforisk?

Hvordan er det å få de på blå resept?
Hos felleskatalogen står det dessverre at man bare kan få den på blå resept i livets sluttfase.

Har de også en god muskelavslappende effekt?

Og hvordan er det med avhengigheten og toleranseoppbyggingen?

Har fått tak i 2 stk Paralgin Forte Major.
Vil effekten av disse pillene bli ødelagt om jeg tygger de?