Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2300
Jeg en gutt på 23 som bor i Oslo sentrum og lurte på om det bor andre folk i området som har lyst å drive med skjult kamera?

Jeg driver ikke med film selv så jeg er nødt til å ha med noen som har rett utstyr (trenger vel egentlig bare et bra kamera med mulighet til å zoome en del og mikrofoner som kan festes på kroppen) og det hadde selvsagt også vært greit med en eller flere andre som blir med på de diverse påfunnene.

Hvis noen her har lyst, men ikke har riktig utstyr, er jeg villig til å gå med på å kjøpe utstyr. Filmutstyr er greit å ha uansett. Jeg har helt grei god økonomi, så det er ikke noe problem.

Hva er formålet med dette?

Jeg tenkte at man kunne gjøre dette kanskje mest for vår egen og andres underholdning og selvsagt også for å få mer erfaring med film. Og at vi kunne hatt en dedikert YouTube kanal hvor vi distributerer videoene vi lager! Kanskje tilogmed tjene noe penger på fantestrekene.

Men jeg sier ikke nei til noe mer proffesionelt opplegg heller og vi kan jo selvsagt vurdere om vi vil ta kontakt med diverse TV kanaler! (men jeg har ingen erfaring med dette)


Jeg kommer som regel på mange sprøe påfunn og kan gjerne begynne å skrive dem ned. Og om noen blir med meg på dette så kommer vi sikkert på mye morsomt vi kan prøve! Men jeg har ikke lyst å drive med alt for ekstreme ting, altså ikke noe jackass tull eller nakenhet. Heller morsomme ting ute blant folk!


Jeg er en blid og sosial person og er ikke så redd for å dumme meg ut. Og jeg kan strekke meg temmelig langt. Dette er noe jeg har tenkt på lenge, men aldri kommet i gang.

Ta kontakt om du synes dette høres interessant ut. Gjerne på brev! Dette kunne blitt ett morsomt prosjekt i sommer.
Høres veldig gøy ut, bare kjedelig jeg bor i Bergen.
Du må huske på at de du lurer må du fortelle i ettertid at de ble filmetmog spørre om samtykke om du får lov til å legge det ut. Hvismikkemkan du få juridiskr problemer.
Ikke hvem som helst.
F0reman's Avatar
har du ingen kompiser som kunne vært interisert i dette? selv kan jeg ikke bli med bor lit for langt nord.
Sitat av F0reman Vis innlegg
har du ingen kompiser som kunne vært interisert i dette? selv kan jeg ikke bli med bor lit for langt nord.
Vis hele sitatet...
Joda. Har en kompis som har lyst til dette også. Vi har sittet i kveld å skrivd litt ide'er, og vi kom opp med noen ganske morsomme konsepter. Men vi skulle helst kanskje vært ett par personer til. Det er begrenset med venner jeg har som kunne vært interessert i være med. Er mange som ikke tør.
Høres interessant ut, bor i Fredrikstad og er en gutt på 20 år, har alltid hatt lyst til å drive med noe filmrelatert. Har absolutt ingen erfaring, men om dere trenger flere folk, for både ideer og annet så PM meg.
Ang. utstyr til å ta opp lyd kan jeg komme med et lite pro-tip. Det eneste dere trenger er en mobil med lydopptaksmulighet og de øreproppene som følger med (da de som oftest har innebygget mikrofon).

Alt du trenger å gjøre er å sette mobilen til å ta opp, tre øreproppene gjennom t-skjorta (de kan gjerne henge på utsiden av kragen bare det ser naturlig ut) og synke lyden med kamera. F.eks ved å klappe foran kameraet.

Dette er en veldig billig, men effektiv løsning.
Tusen takk for tipset Skateward! Det er noe vi har snakket om hvordan vi skal få til. Dette var en veldig grei løsning.
Jeg og en kamerat har tenkt på det samme, vi har lite erfaring, men har generell kompetanse innen video vil jeg si.
Det vi mangler er vel struktur og ideer på hva vi skal filme osv
Bor i Oslo begge to, så det skulle ikke være noe problem.

Vi sitter begge med speilrefleks man kan filme med, samt et gopro2.
har også èn mic (trådløs) man kan sette på kroppen.

Kan jo kontaktes på pm og evt opprette en privat facebook gruppe, etc for de som er interressert.

Jeg er 20 og kompis er 21
Sist endret av random36598; 6. april 2012 kl. 00:26.
Jeg har tidligere jobbet med salg av slike produkter og vet om mye bra løsninger. Hvis du vil ha ordentlig profft utstyr så kan jeg hjelpe med noen anbefalinger. Har ikke lyst til å reklamere av forskjellige grunner. Bare send meg PM
Hei, dette virker utrolig spennende! og absolutt noe jeg kunne blitt med på, håper ikke alder har noe og si.
Jeg er 17, men ta gjerne kontakt! bor 4 mil unna Oslo men og komme seg dit er no problemo!
Ingen nakenhet? Skuffende, for ellers hadde jeg sikkert stilt opp.
Du må beise sjarken!
Sitat av etse Vis innlegg
Du må huske på at de du lurer må du fortelle i ettertid at de ble filmetmog spørre om samtykke om du får lov til å legge det ut. Hvismikkemkan du få juridiskr problemer.
Vis hele sitatet...
Er ganske sikker på at så lenge dette fåregår i det offentlige rom og du ikke navngir personene så trenger du ikke noe som helst samtykke.
Sitat av Saint123 Vis innlegg
Ingen nakenhet? Skuffende, for ellers hadde jeg sikkert stilt opp.
Vis hele sitatet...
Du skal ikke se bort i fra at det blir nakenhet, etterhvert.
legger ut filmen ja?
Sitat av jegermeg Vis innlegg
Du skal ikke se bort i fra at det blir nakenhet, etterhvert.
Vis hele sitatet...
Men jeg har ikke lyst å drive med alt for ekstreme ting, altså ikke noe jackass tull eller nakenhet
Vis hele sitatet...
Blir det nakenhet eller ikke?
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Jeg kan godt tenke meg noe slikt. Jeg har absolutt ingen problemer med å "dumme meg ut" i offentlighet.
Det eneste er at jeg ikke kan fordra etterarbeid med film osv. så det forutsetter egentlig at jeg slipper å gjøre stort mer enn å utprøve skuespillerferdighetene mine.
Blir ikke det nødvendig å melde at du har satt opp skjulte kameraer til datatilsynet?
I så fall ser jeg lite grunn til at søknaden kommer gjennom.
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Sitat av unbhaxor Vis innlegg
Blir ikke det nødvendig å melde at du har satt opp skjulte kameraer til datatilsynet?
I så fall ser jeg lite grunn til at søknaden kommer gjennom.
Vis hele sitatet...
Jeg antar at det er opptaksutstyr man kan ha på kroppen og andre folk som filmer. Nå kjenner jeg ikke til reglene for dette, men jeg tror ikke det er slik at de skal sette ut kameraer på forhånd.
Jeg er veldig med!

Drev på mye med dette for ca. 4 år siden med feks "narko spøk"

Kan gjøre nesten så å si alt, og kan også filme