Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 4290
Har de siste dagene fått 4-5 sms fra forskjellige nummer med ekstremt rare kombinasjoner av ord i tilegg til elendig orddeling.

Nummerene er norske, men er ikke å oppdrive på gulesider/1881 osv.

Et par direkte quotes:
tlfnr 1: "Far ikke sove.far.far ikke.for ever"
tlfnr 2: "Blast.The bom bom rock it ? Psyko.Mania"
tlfnr 3: "guds veier er uransaklige"

Det er nye nummer hver gang. Hva kan jeg gjøre?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
ignorere ???
Poste nummerne på facebooken din og høre om det er noen som finner de i kontaktlisten sin.
Ignorer, men faen så creepy å få random meldinger.
Aztec
Source's Avatar
Trådstarter
Ja, de er ganske spesielle.
Sist endret av Source; 1. november 2011 kl. 20:39.
Artig. Men jeg mener jeg har hørt om dette en gang før. Hvis jeg ikke husker feil så var det noe feil med mobilnettet/serverne eller noe som gjorde at det skjedde. Meldingene skal egentlig til en annen mottaker og på veien så blir det noe kluss med de, så de blir helt merkelige for den som mottar de.


Mener jeg har lest en annen tråd om det samme her på forumet.
Aztec
Source's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mr. Flash Vis innlegg
Artig. Men jeg mener jeg har hørt om dette en gang før. Hvis jeg ikke husker feil så var det noe feil med mobilnettet/serverne eller noe som gjorde at det skjedde. Meldingene skal egentlig til en annen mottaker og på veien så blir det noe kluss med de, så de blir helt merkelige for den som mottar de.


Mener jeg har lest en annen tråd om det samme her på forumet.
Vis hele sitatet...
Det var dette jeg tenkte og. Mener å ha lest noe ligende selv.

Det jeg synes er spesielt er at alle meldingene er ekstremt fucka. Er ikke akuratt normale meldinger.
Sist endret av Source; 1. november 2011 kl. 20:43.
vel, ikke alle mine meldinger inneholder verken psyko, gud eller mania... litt sært
Sist endret av Spirituell; 1. november 2011 kl. 20:42.
Fantastisk. Send meg nr på PM, så kan jeg se hvilken operatør de hører til?
(og hører de til landets største, kan jeg se hvem de tilhører)
Du kan prøve denne og se om du finner noe på numrene:
http://telefonterror.no/

Har oversikt over norske og utenlandske numre som brukes til å spamme med reklame, rare meld osv.
Numrene jeg fikk er i en nummerserie(f.eks 99999910, 99999911, 99999912) - noe som er "umulig" for privatpersoner.
Numrene er dog hos Tele2, så jeg har ikke anledning til å se eieren.
Tror kanskje det kan være telefonterror.no, kjenner meg igjen hvor det er punktum isteden for mellomrom fordi det er lett å trykk feil på enkelte android telefoner (har samsung spica og trykker feil hele tiden), så er jo ikke umulig at noen har lastet ned appen på sin android og fucka med deg?

Eller så kan forklaringen være at de er feilsendt av telenor/tele2/netcom/whatever u have og da anbefaler jeg og ringe kundeservice og høre om de har en løsning på problemet, er jo ganske creepy

Du kan jo legge nr ut på face
Sitat av twixtor Vis innlegg
Tror kanskje det kan være telefonterror.no, kjenner meg igjen hvor det er punktum isteden for mellomrom fordi det er lett å trykk feil på enkelte android telefoner (har samsung spica og trykker feil hele tiden), så er jo ikke umulig at noen har lastet ned appen på sin android og fucka med deg?
Vis hele sitatet...
Hæ?

Telefonterror.no, som driver telefonterror? Tror du har missforstått.
Disse har en database over telefonnummer som driver telefonterror, dem driver ikke selv.
Sitat av twixtor Vis innlegg
Tror kanskje det kan være telefonterror.no, kjenner meg igjen hvor det er punktum isteden for mellomrom fordi det er lett å trykk feil på enkelte android telefoner (har samsung spica og trykker feil hele tiden), så er jo ikke umulig at noen har lastet ned appen på sin android og fucka med deg?

Eller så kan forklaringen være at de er feilsendt av telenor/tele2/netcom/whatever u have og da anbefaler jeg og ringe kundeservice og høre om de har en løsning på problemet, er jo ganske creepy

Du kan jo legge nr ut på face
Vis hele sitatet...
Hahaha, du har jo misforstått FULLSTENDIG hva telefonterror.no-appen er.
Fantastisk.
Interessant.

En venn av meg har også fått rare meldinger fra en folk han ikke kjenner i det hele tatt. Folk fra helt forskjellige byer.

Meldinger han har fått er sånn som "Håkon kommer til bursdagsselskapet " "Takk for en fin kveld!" osv. Nytt nr. hver gang..

Kan hende det er tlf terror eller noe, men det er i så fall en veldig merkelig form for "terror".

Fortsetter det så kan det kanskje være greit å bare kontakte selskapet du har abonnement hos?
Sist endret av Tfan; 2. november 2011 kl. 13:32.
Aztec
Source's Avatar
Trådstarter
Har kontakta telefonselskapet mitt per mail. Får se hva de sier.
Har du prøvd å ringe opp nummerene?
Ikke verdens lureste tips å gi, Mandokir..
Enkelte nummer som sender melding til deg tar svimlende betalt for å bli ringt opp.
Haha beklager, gikk litt fort i svingene.
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Ikke verdens lureste tips å gi, Mandokir..
Enkelte nummer som sender melding til deg tar svimlende betalt for å bli ringt opp.
Vis hele sitatet...
Er dette mulig med "vanlige" norske nummer? (91234567, 41234567 osv?) trodde du måtte ha et 815-nr eller et firesifret et?
Fikk over en periode på 1,5 år flere meldinger fra et ukjent ektepar som bydde meg på middag.

Var drittsekk nok til enten å si at jeg kom, eller avlyse. XD
Aztec
Source's Avatar
Trådstarter
Telefonselskapet kunne ikke sperre spesifiserte nummere.

Noen som vet om iPhone apps som gjør susen? (Ikke iBlacklist)
Har en person også som ringer meg hver eneste søndag, dette har hun gjort i 2 år nå.
Tar telefonen da hun ringer, jeg sier pent og klart i fra at hun ringer feil nummer hele tiden. Gir hun seg med å ringe? Nei... Hun mener jeg er sønnen hennes som det er så alt for lenge siden hun har sett noe av...
Sitat av FarmerJoe Vis innlegg
Har en person også som ringer meg hver eneste søndag, dette har hun gjort i 2 år nå.
Tar telefonen da hun ringer, jeg sier pent og klart i fra at hun ringer feil nummer hele tiden. Gir hun seg med å ringe? Nei... Hun mener jeg er sønnen hennes som det er så alt for lenge siden hun har sett noe av...
Vis hele sitatet...
Faen for en kjei fyr du er da, tenkt på at kanskje dama er senil ellerno? Ikke alltid like lett når man er gammel vettu, finn ut navnet hennes og kontakt familien (hvis hun har noen)
Sitat av Blazed Monkey Vis innlegg
Faen for en kjei fyr du er da, tenkt på at kanskje dama er senil ellerno? Ikke alltid like lett når man er gammel vettu, finn ut navnet hennes og kontakt familien (hvis hun har noen)
Vis hele sitatet...
Kvinnen heter Olsen til etternavn, og hun har en sønn... Vil du begynne å lete?

Btw... Hva skal jeg kontakte familien for? Familien vil jeg regne med er fullstendig klar over et slikt problem, da dette har pågått over så lang tid.
Sist endret av FarmerJoe; 3. november 2011 kl. 16:13.
Aztec
Source's Avatar
Trådstarter
UPDATE:

Nå ble jeg også ringt fra Japan 9 ganger på rad.
Konichiwa? Er vel ikke farlig og ta telefonen. Høre med dem om de har noe fint vær der nede
Dette virket jo kjempe rart.
Har ingen konspirasjonsteorier, men du må holde oss oppdatert!
Har opplevd samme sak med motsatt fortegn en del ganger når jeg prøvde å ringe kona. Endte ofte opp i japan hos folk som absolutt ikke pratet engelsk istedet for på Filippinene. Viste seg å være en telefonsentral på veien som hadde en feil av noe slag. Etter å ha klaget flere ganger til min norske leverandør så ga problemet seg.
Husket mamma hadde en slik spesiell greie med merkelige telefonsamtaler.
Hvert år etter 11. september angrepet i USA ble hun ringt opp av et afghansk nummer.
Det merkelige var at hun fikk disse telefonsamtalene kun en gang i året, akkurat på 11. september.

<Allah hollaaa-aa, midjaaa, fillootiiiiiaaa> Var det eneste vi fikk ut av personen i den andre ennen.

Pappa spøte alltid med at "Det er Osama bin Laden som ringer oss"

OT; Hvis du klager til leverandøren din, så tar det nok en rolig slutt. Det var dette mamma gjorde, og hun ble aldri ringt opp av bin Laden igjen..

Noen vil kanskje tro at telenor løste problemet vårt, andre vil kanskje si NAVY seals... Bare gudene vet.
Noen som kødder med deg..

Garantert noe tilsvarende dette: http://luresms.com/

Finns også tilsvarende for lure-oppringing
Sist endret av burka_m_bart; 6. november 2011 kl. 02:42.
Du har trolig bare lagt ut telefon nr. ditt på et sted du ikke burde gjort. Mange tullinger der ute som sikkert bare tuller med deg. Kunne jo vært for alt du vet at noen her på freak fant tlf.nr. ditt og ville leke med deg for å se om du la ut tråd om det. Da hadde jo de lykktes! Bare noen forslag: Ignorer, blokker, få nytt tlf.nr. Tror ikke en sms er farlig da!
"Far ikke sove.far.far ikke.for ever" <- Fy faen for en creepy melding. Får et bilde av en ti år gammel jente som sitter med psykotisk blitt mens hun vugger fram å tilbake. Får ikke sove. Får. Får ikke. For evig.

Si ifra om det kryper en jente ut av telefonen din elns.
Sist endret av TheGloryHole; 6. november 2011 kl. 03:58.