Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 12303
Hei.
En venn av meg har en liten klump som han ønsker å røyke i kveld. Problemet er: Han har ikke tobakk.

Går det å røyke det uten tobakk hvis du smuldrer det i små nok biter?

Takk
Ja, hvis du har pipe.

Eller du kan bruke te og rulle en joint, fungerer fint.
Sist endret av Mr. Flash; 7. oktober 2011 kl. 23:13.
Takk skal du ha
Har ikke prøvd å røyke brunt uten tobakk, men ser for meg at dette er litt vanskelig?

Her ser du en måte som skal fungere veldig godt, krever kun at du har et glass og et sugerør!
Funker å røyke weed uten tobakk. gjort det selv å funka det...bare ikke lag pulver ut av det så funker det
Sitat av absinthcat Vis innlegg
Har ikke prøvd å røyke brunt uten tobakk, men ser for meg at dette er litt vanskelig?

Her ser du en måte som skal fungere veldig godt, krever kun at du har et glass og et sugerør!
Vis hele sitatet...
blir imponert over hvor kreative folk er til tider.
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Litt seint ute men uansett!
Legg klumpen på bordet og finn deg et glass i kjøkkenskapet.
Finn et sugerør eller rull sammen en seddel.
Sett fyr på klumpen, blås litt på den slik at det starter å ryke.
Plasser glasset over slik at all røyken samler seg.
Vent til glasset er fullt av røyk, løft opp den ene siden og sug inn all røyken.
Dette kan repeteres flere ganger helt til klumpen er aske, skikkelig effektivt!

Anbefaler et glass med vann utenom, enkelte typer røsker litt ekstra i halsen.

EDIT: så nå at det allerede var lagt ut en video av dette, beklager!
Sist endret av Kimbobo; 8. oktober 2011 kl. 16:11.
Sitat av absinthcat Vis innlegg
Har ikke prøvd å røyke brunt uten tobakk, men ser for meg at dette er litt vanskelig?

Her ser du en måte som skal fungere veldig godt, krever kun at du har et glass og et sugerør!
Vis hele sitatet...
Det der så jo skikkelig smart ut. Nice share. Fikk lyst til å teste
Med bonger får man ofte en porsjons-brønn med. Denne kan fint brukes til å røyke en liten bud. Bare putt den hel i brønnen og tenn på. Vanlig å røyke weed sånn mange steder.

En strictly weed joint er helt ypperlig. Så lenge den er tørr, bare ikke pulveriser weeden helt så brenner den fint.
Sitat av smudman Vis innlegg
Med bonger får man ofte en porsjons-brønn med. Denne kan fint brukes til å røyke en liten bud. Bare putt den hel i brønnen og tenn på. Vanlig å røyke weed sånn mange steder.

En strictly weed joint er helt ypperlig. Så lenge den er tørr, bare ikke pulveriser weeden helt så brenner den fint.
Vis hele sitatet...

Er vel snakk om hasj, derfor han spør.

Hvem blander ut marihuana med tobakk?
Sitat av Mr. Flash Vis innlegg
Er vel snakk om hasj, derfor han spør.

Hvem blander ut marihuana med tobakk?
Vis hele sitatet...
Jeg gjør det av diverse grunder.

En måte og røyke på uten tobakk og ligheter er å legge klumpen på en stekeovn, skru på stekeovnen og pust inn røyken med en dorull.
Sist endret av Awareness; 9. oktober 2011 kl. 19:13.
Lag/kjøp en pipe. Ren hasj på pipe smaker bra, brenner helt greit og gir en fin rus.

Prøv å smuldre opp hasjen så mye du kan.
Jeg har brukt krydder som oregano og estragon før. Kan ikke garantere for at det er noe særlig bra for lungene, men funker fedt i joint iallfall.
Jeg mener at det beste du kan gjøre er å røyke med nål og glass. Tar litt tid før det kicker, men når det gjør det så merker du det godt for å si det sånn.
Sitat av Awareness Vis innlegg
Jeg gjør det av diverse grunder.
Vis hele sitatet...
Tør jeg spørre hvorfor?

Sitat av Martinsh Vis innlegg
Jeg mener at det beste du kan gjøre er å røyke med nål og glass. Tar litt tid før det kicker, men når det gjør det så merker du det godt for å si det sånn.
Vis hele sitatet...

Det beste hvis man røyker ren hasj er bong etter min mening. Man vil få en raskere og større effekt siden man kan dra inn store mengder (avhengig av bongens størrelse). I tillegg er røyken mer behagelig.

Hvis man ikke har bong, er pipe et fint alternativ. Mye mer praktisk enn å styre med nål og glass.
Jeg røyker/blander også grønnt med tobakk. Bland annet fordi at hvis du ikke har så mye weed så bare blander du det du har ut med litt(Merk litt) tobakk, vips så har du en feit en. Mye mere økonomisk å blande med tobakk.
Sist endret av Cheesy; 9. oktober 2011 kl. 21:12. Grunn: skriveleif
Man kan jo lett røyke brunt uten tobakk vel? Jeg røyker brunt på flaske bong noen ganger å det funker helt fint.
Sitat av Mr. Flash Vis innlegg
Tør jeg spørre hvorfor?
Vis hele sitatet...
Mine grunner:
-Lettere trekk
-Bedre glød
-Varer lenger. Ikke det at det er noe problem om stæsjet varer lenger, men selve kosen med jointen varer lenger. I stedet for 2trekk->eventyrland, så blir det mer 1joint->eventyrland.
-Synes det smaker bedre med tobakk
-Jeg røyker litt til vanlig og tobakk er fine greier.
Sitat av moret Vis innlegg
Mine grunner:
-Lettere trekk
-Bedre glød
-Varer lenger. Ikke det at det er noe problem om stæsjet varer lenger, men selve kosen med jointen varer lenger. I stedet for 2trekk->eventyrland, så blir det mer 1joint->eventyrland.
-Synes det smaker bedre med tobakk
-Jeg røyker litt til vanlig og tobakk er fine greier.
Vis hele sitatet...
Jeg står bak alle grunnene selv, jointen er rett og slett bedre med en liten dash tobakk.
røyker selv tobakk, men jeg følte ikke helt jeg fikk noen god effekt ved å blande brunt med tobakk. Jeg varma hasjen og laga pulver av det (var også noen små biter med hasj) og blanda den med tobakken. Hadde vanlig rizla pappir though.
Noe jeg gjorde feil? Er ikke veldig erfaren med å røyke joint nettopp fordi jeg ikke fikk ønsket effekt av dette, så jeg har ikke turt å sløse bort noe mer på det:P
mekk opp en 0,5 og gni det god ut og lag filter.
Sitat av Badapple Vis innlegg
røyker selv tobakk, men jeg følte ikke helt jeg fikk noen god effekt ved å blande brunt med tobakk. Jeg varma hasjen og laga pulver av det (var også noen små biter med hasj) og blanda den med tobakken. Hadde vanlig rizla pappir though.
Noe jeg gjorde feil? Er ikke veldig erfaren med å røyke joint nettopp fordi jeg ikke fikk ønsket effekt av dette, så jeg har ikke turt å sløse bort noe mer på det:P
Vis hele sitatet...
Husk att du må ha mer hasj i jointen enn i pipe-mekk. Sørg for å få godt trekk på jointen, blir det dårlig trekk, ta ut innholdet og rull opp på nytt igjen. Kanskje du hadde for dårlig hasj?
Ah, vel jeg brukte ikke filter, kan man bruke vanlig pappir å lage filter med? Jeg hadde ikke god trekk heller nei, sleit litt med å få det til å brenne skikkelig. Hasjen var ganske grei kvalitet, ble ganske så fin av å røyke den rein vertfall. Men ja, kan kanskje hende den var dårlig da jeg ikke fikk så god fyr med tobakk, eller bare at jeg var helt elendig til å mekke jointen.
Sitat av Badapple Vis innlegg
Ah, vel jeg brukte ikke filter, kan man bruke vanlig pappir å lage filter med? Jeg hadde ikke god trekk heller nei, sleit litt med å få det til å brenne skikkelig. Hasjen var ganske grei kvalitet, ble ganske så fin av å røyke den rein vertfall. Men ja, kan kanskje hende den var dårlig da jeg ikke fikk så god fyr med tobakk, eller bare at jeg var helt elendig til å mekke jointen.
Vis hele sitatet...
Du burde ha noe som er litt fastere enn papir til filter. V75-kupongene er en slager :P Men det går nok ann med papir og
Sist endret av bloodshotEyes; 10. oktober 2011 kl. 14:48.
Åpne opp sigarettpakken din, inne i topplokket er det to papp firkanter som møtes omtrent på midten. Dra av en av de slik at det kommer ut en firkantet pappbit med en skrå side. Klipp litt av på den skrå siden slik att den blir mere rett. Rull den så godt du kan til ett filter som ligner på ett rør. Denne pappbiten er perfekt til å lage filter med.

Ellers hadde jeg spurt en kompis eller bekjent til å vise deg hvordan du skal rulle. Eventuelt se på youtube.
Ah, takk for tips! Skal prøve dette neste gang jeg fyrer opp noe. Jeg fikk laga ett ganske så bra filter av den papp biten inne i sigarett pakken ja