Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  62 14584
http://www.youtube.com/watch?v=ZOHfsugF1cI

Har sett denne dokumentaren før men den kom opp på ett annet forum jeg er på.

Det jeg lurer på er om det mulig at gutten husker at han har vært en annen person eller er alt skuespill for å komme med i dokumentaren.


Hvis dette er sant så er jo det veldig fasinerende og viser bare at gud ikke finnes.

Vet ikke om dette er i rette seksjon men det har jo om vitenskap og forskning å gjøre.

Diskuter.
Hvis han har dødd, så kan han ikke leve igjen. Kan hende man blir født som en helt annen person, som ikke har noen kobling mellom den man tidligere var. Går ikke an å huske den man tidligere har vært, om man har vært død. Ihvertfall ikke til det stadiet der man rottner, kanskje hvis man blir gjennopplivet når man har vært død i 5 min.
Dun know what to do
appleaya's Avatar
Jeg klarer ikke tro på det
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Det er jo helt åpenbart at gutten opplever falske minner og lignende, eventuelt lyver.

For å kunne huske minner fra et annet liv så må man jo transplantere hjernen til en annen kropp, noe som ikke er mulig (såfremt jeg vet). Som alle vet så ligger minnene våre i hjernen, og ikke i en spøkelses-lignende "masse" man kan kalle sjel.

Med andre ord, hadde det han opplever vært virkelig så måtte det vært fordi noen har transplantert hjernen hans fra èn kropp til en annen.
Tenk at folk i det heletatt tror på sånt. Like mye tøv som spøkelser og ånder. Herregud for en verden.
Mediasyke foreldre som ønsker unødvendig oppmerksomhet
Kan hende han har falskminner? Broren min opplevde at når han var yngre så kunne han "huske" ting som ikke hadde skjedd.
Craaab people, craab people. craab people!
I call bullshit.
Sitat av bacardi Vis innlegg
Mediasyke foreldre som ønsker unødvendig oppmerksomhet
Vis hele sitatet...
Kilder? *Titegn*
Er mange forklaringer man kan finne på uten at man må ty til overnaturlige forklaringer.

Kan det rett og slett være en tilfeldighet? Er mange hvite hus i verden.

Kan det være at han var der som baby, og har minner som kanskje ikke er bevisste?

Kan det være at foreldrene hans har manipulert ham for å få medieoppmerksomhet?

Det er noen som har sagt at beviset må stå i forhold til påstanden, så for meg er det ikke nok at noen kommer med påstander om noe overnaturlig som f.eks. reinkarnasjon, man bør helst kunne legge fram bedre bevis som underbygger historien.

Men for all del, du må bare tro hva du vil, men for meg blir det for dumt å skulle spekulere i reinkarnasjon når det finnes et dusinvis med forklaringer som er mye lettere å tro på.
Sist endret av homoludens; 8. august 2013 kl. 03:49.
Jeg mener alt er bare bullshit men er greit å høre hva andre mener.
Hjernen er vår HDD, eller blir vel mer en SSD, og når kroppen dør vil jo minnene naturligvis følge etter. Det mener nå jeg ihvertfall.
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Hjernen er vår HDD, eller blir vel mer en SSD, og når kroppen dør vil jo minnene naturligvis følge etter. Det mener nå jeg ihvertfall.
Vis hele sitatet...
Følge etter i hva da? Som du sa blir jo hjernen på måte en HDD. Alt lagres i hjernen, når du dør er minnene dine fortsatt i hjernen og råtner bort.

Hvis du mener følge etter kroppen så bare ignorer det over
Sitat av Xernox Vis innlegg
Følge etter i hva da? Som du sa blir jo hjernen på måte en HDD. Alt lagres i hjernen, når du dør er minnene dine fortsatt i hjernen og råtner bort.

Hvis du mener følge etter kroppen så bare ignorer det over
Vis hele sitatet...

Just exactly what I said.
Apatisk Narsissist
lurvelen's Avatar
Jeg tror det er ekte av en eller annen grunn. jeg "håper" og tror dette stemmer
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Just exactly what I said.
Vis hele sitatet...
Haha, jeg oppfattet det som om du mente at minnene fulgte med en form for "sjel" eller lignende. Som du vet så blir sjeldent sjel, spøkelser og en mann i himmelen sjeldent tatt godt imot her på forumet med mindre du hadde klart å bevise at det eksisterer, med kilder.
Jeg skal si dere en ting, Imotehp fra mumiene vender tilbake er basert på sann historie. Det er elt mulig å erfare tidlige minner utifra trigger punkter som aktiverer disse minnene. Dette kalles dejavu. man kan også meditere dypt om sin fortid. Bare fordi dette ikke er beskrevet i kvantativ forskning, betyr det ikke at det ikke er sant.
King of Destructions
lilpsych's Avatar
Hjernen er ganske mye sykere enn hva vi noen gang kan tenke oss frem til. så uansett om dette er BS eller ikke så er det fuckings creepy spør du meg. Men klarer heller ikke tro på det.. Hjernen kan få man til og se og tenke abseloutt alt. Og de minnene kan være hjernen som spiller han ett puss.. Hvem vet. Ingen, og det kommer vi aldri til og finne ut 100% either way..
Nå vil jeg ikke nødig påstå at minnene kan fraktes fra en person til en annen, men genetikken vil jo føre minner i form av instinkter videre ned i slekten. Det høres derimot fremdeles ganske spacet ut og kunne innhente minner fra tidligere liv.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Haha, jeg oppfattet det som om du mente at minnene fulgte med en form for "sjel" eller lignende. Som du vet så blir sjeldent sjel, spøkelser og en mann i himmelen sjeldent tatt godt imot her på forumet med mindre du hadde klart å bevise at det eksisterer, med kilder.
Vis hele sitatet...
Jepp det var det jeg også trodde, så skjønte jeg at han kanskje mente kroppen så da la jeg til det
Nei slike overnaturlige fenomener blir ikke godt tatt imot på et diskusjonsforum hehe.
Sitat av Fkleppe Vis innlegg
Tenk at folk i det heletatt tror på sånt. Like mye tøv som spøkelser og ånder. Herregud for en verden.
Vis hele sitatet...
Benekter du energier?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Moonfal Vis innlegg
Benekter du energier?
Vis hele sitatet...
Kan du definere begrepet energier?
Har du aldri kjent energi?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Moonfal Vis innlegg
Har du aldri kjent energi?
Vis hele sitatet...
Det var ikkje spørsmålet mitt - spørsmålet var kva du legg i energi. Kva er din definisjon av det?

For at energi, slik det er alminneleg forstått, er relativt uomtvisteleg, men åpnar tilseier ikkje at overnaturlege fenomener er reelle. Altså har du ein anna definisjon av energi. Kva er den?
Det beviser ikke at det ikke fins en gud, men at andre relgioner er sanne
Det staves Stearin!
Sterain's Avatar
Sitat av Moonfal Vis innlegg
Har du aldri kjent energi?
Vis hele sitatet...
Hvis du referer til termodynamikkens tre lover, tror jeg du burde lese de om igjen.
Interessant tema, hørt mye om dette før. Da jeg var 2 år gammel snakket hvertfall jeg alltid om at jeg var fra Italia, og hadde noen vage minner som hus og bil fra den tiden, så hvem vet.
Sist endret av Vontalo; 14. august 2013 kl. 13:22.
Min teori er at når vi dør, så blir sjela vår "gjenfødt" i ny kropp, med null hukommelse/viten fra vårt forrige liv.

Funfact;

Mamma spurte et spørsmål om hvor jeg var før jeg var i magen hennes, å da hadde jeg svart; i ei kiste.
Dette kan jeg dog ikke huske, og har null tro på den teorien.
Sitat av senmord Vis innlegg
Min teori er at når vi dør, så blir sjela vår "gjenfødt" i ny kropp, med null hukommelse/viten fra vårt forrige liv.
Vis hele sitatet...
Resirkulering/gjenbruk av sjeler hva er poenget med det?
Hva ser du for deg at en sjel er og hva skal den være godt for?
Hva skjer når det blir et fall i befolkningstallet, som for eksempel under 2. verdenskrig, står sjelene på vent?
Og hva med slik tilstanden er nå, hvor vi har et befolkningstall som er høyere enn noen gang, hvor kommer alle sjelene fra?
Er det ikke mer trolig at sjel bare er et ord noen har valgt å bruke om noe de ikke helt forstår?
Det staves Stearin!
Sterain's Avatar
Om man går inn på temaet "sjel", så er det egentlig ikke veldig vanskelig å forklare, fra et naturalistisk standpunkt.
Sjel, altså deg.

Se for deg en datamaskin, og at på det aller laveste nivå er bare tall bestående av 1 og 0. Binær. 1 står for PÅ og 0 står for AV.
Hjernen består av trillioner av neruonforbindelser som alle tar i bruk elektriske impulser. 1 og 0. Dette bygger opp det mest fundamentalistiske.

Men datamaskiner kan ikke tenke selv?
Nei. Men software kan tenke selv... på en måte.

Game of Life er en simulering som består av dotter på et rutenett. En dott er på og blank rute er av. Dottene har bestemte regler. http://en.wikipedia.org/wiki/Conway's_Game_of_Life
Reglene gjør det mulig for disse dottene å forflytte seg og formere seg, lage mønstre.

Se for deg Game of Life, bestående av 1 og 0, på en helt ekstrem stor skala, og disse mønstrene, som energi i neuronforbindelsene i hjernen kan i samarbeid med mange andre organer, prossesere informasjon.

Om organene og hjernen dør, "hardwaren", vil ikke fungere lenger. "Softwaren" vil ikke lenger fungere heller. Ja energi kan aldri opphøre å eksistere, men det kan gå over til andre former, og "Softwaren" vil ikke følge all den energien. "Softwaren", eller simuleringen, vil opphøre å eksistere. Deg, vil bli borte.


Dette ble beskrevet nærmere i en dokumentar jeg ikke husker navnet på at the moment.
Sitat av Sterain Vis innlegg
Hvis du referer til termodynamikkens tre lover, tror jeg du burde lese de om igjen.
Vis hele sitatet...
Slapp av, slashdot har forklart meg at alt bare er oksedritt, han har misjonert vet du
Sist endret av Moonfal; 16. august 2013 kl. 20:47.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Dun know what to do
appleaya's Avatar
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Det er jo helt åpenbart at gutten opplever falske minner og lignende, eventuelt lyver.
Vis hele sitatet...
Nei det syntes jeg ikke. Ser heller ut som han sier det han er blitt bedt om om si.
Sitat av Elshop Vis innlegg
http://www.youtube.com/watch?v=ZOHfsugF1cI
Det jeg lurer på er om det mulig at gutten husker at han har vært en annen person eller er alt skuespill for å komme med i dokumentaren.
.
Vis hele sitatet...
Dette forekommer. Det finnes en mekanisme slik at man "glemmer" tidligere liv.
Hos noen barn vil denne mekanismen svikte i varierende grad men kan trå i kraft senere.
Jeg har ikke vært her på en stund så når jeg så denne tråden tenkte jeg: "Hah, poste noe slikt i vitenskap og forsking? Det blir skutt ned fort skal du se." Jeg er mildt sagt litt skuffet.
Sist endret av Snipershot; 7. september 2013 kl. 02:53.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av Bolibompa Vis innlegg
Jeg skal si dere en ting, Imotehp fra mumiene vender tilbake er basert på sann historie. Det er elt mulig å erfare tidlige minner utifra trigger punkter som aktiverer disse minnene. Dette kalles dejavu. man kan også meditere dypt om sin fortid. Bare fordi dette ikke er beskrevet i kvantativ forskning, betyr det ikke at det ikke er sant.
Vis hele sitatet...
Bare fordi bompibjørnene ikke er nedtegnet i kvantativ forskning betyr ikke at de ikke finnes.
Sitat av Sterain Vis innlegg

Men datamaskiner kan ikke tenke selv?
Nei. Men software kan tenke selv... på en måte.
Vis hele sitatet...
Sånn rent teknisk kan ikke vi tenke fritt heller. Tankene våres er reflekser og vi kan egentlig ikke bestemme hva vi tenker.

Sitat av senmord Vis innlegg
Min teori er at når vi dør, så blir sjela vår "gjenfødt" i ny kropp, med null hukommelse/viten fra vårt forrige liv.
Vis hele sitatet...
Men hva er egentlig en sjel?
Sist endret av Xernox; 7. september 2013 kl. 12:35.
Stakkars dem som tror på det her.
ok.... dette var veldig wierd..


først og fremst, jeg ser på meg selv som et menneske som dyrker det rasjonelle og det beviselige.. vitenskapen er min vei.. osv... jeg tror IKKE på gud og ånder osv..

men alt dette til tross...

mine foreldre fortalte meg for en god stund siden at når jeg var liten pratet jeg non stop om en gård som jeg kom fra.. jeg fortalte vist om hva vi jobbet med og om folkene der.. og navnet på gården.... Elvestad eller Elvenes.. husker ikke nå lengre (husker faktisk ingenting av den hær historien selv)

så en gang senere i min barndom når jeg var på bilferie med mine foreldre kjørte vi i området der denne gården skal ha ligget.. og i følge mine foreldre fant de faktisk gården med aktorat det navnet jeg hadde sakt.. vet ikke mere om hva som skjedde


dette er ting jeg har blitt fortalt senere i livet og husker ikke dette selv.. men denne dokumentaren var litt skremmende.. og ga meg lyst til og prøve og finne plassen nå i voksen tilstand og se hva som skjer...

jeg har alltid avvist dette som tull, men noe må jo skape disse minnene som er så sterke.. og når detaljene stemmer delvis med virkeligheten er det spesielt interessant.
Sitat av jossa Vis innlegg
først og fremst, jeg ser på meg selv som et menneske som dyrker det rasjonelle og det beviselige.. vitenskapen er min vei.. osv... jeg tror IKKE på gud og ånder osv..

men alt dette til tross...
Vis hele sitatet...
Det er nok en grunn til at teksten jeg nå har klipt bort, er noe du ikke lenger husker. Hvis du virkelig hadde et tidligere liv, og klarte å gjenskape dette i ung alder, hvorfor ikke nå? Det er for øvrig nok av tilfeller der man ser at barn finner på ting. De kan ha hørt et navn, liker gårder og fantasien smetter de to sammen. Småbarn i familien har blant annet fortalt lange historier om hvordan det er å være på skuta til kaptein sabeltann, og har tilsynelatende vært på Lindesnes. Selv om han aldri har vært lengre sør enn Kristiansand. Det kalles fantasi, barn har mer enn nok av det.

En annen ting er at hjernen er eksepsjonelt god på å tette hull i hukommelsen med å finne på ting som virker å gi mening. Fant ikke lenken i farten på dette, men det er bevist vitenskapelig. Spesielt er dette problematisk når vitner skal gjenkjenne en person fra en mørk bakgate, da har hukommelsen en tendens til å lage sine egne kjennetegn.

Sitat av Sterain Vis innlegg
Se for deg en datamaskin, og at på det aller laveste nivå er bare tall bestående av 1 og 0. Binær. 1 står for PÅ og 0 står for AV.
Hjernen består av trillioner av neruonforbindelser som alle tar i bruk elektriske impulser. 1 og 0. Dette bygger opp det mest fundamentalistiske.
Vis hele sitatet...
Offtopic her; men fungerer neuroforbindelser så enkelt som binærsystemet i datamaskiner? I datamaskiner er det enkle grunn til at vi bare har 0 og 1, hvorfor disse skulle gjelde for neuroforbindelser vet jeg ikke, men svært interessant om de gjør det. Er dette et eksempel, eller har du kunnskap på emnet?
Jøss, har personlig ikke trua på sånt men.. for en historie
Sitat av Xasma Vis innlegg
Det er nok en grunn til at teksten jeg nå har klipt bort, er noe du ikke lenger husker. Hvis du virkelig hadde et tidligere liv, og klarte å gjenskape dette i ung alder, hvorfor ikke nå? Det er for øvrig nok av tilfeller der man ser at barn finner på ting. De kan ha hørt et navn, liker gårder og fantasien smetter de to sammen. Småbarn i familien har blant annet fortalt lange historier om hvordan det er å være på skuta til kaptein sabeltann, og har tilsynelatende vært på Lindesnes. Selv om han aldri har vært lengre sør enn Kristiansand. Det kalles fantasi, barn har mer enn nok av det.

En annen ting er at hjernen er eksepsjonelt god på å tette hull i hukommelsen med å finne på ting som virker å gi mening. Fant ikke lenken i farten på dette, men det er bevist vitenskapelig. Spesielt er dette problematisk når vitner skal gjenkjenne en person fra en mørk bakgate, da har hukommelsen en tendens til å lage sine egne kjennetegn.
Vis hele sitatet...
ja jeg er helt enig.. det er en overveiende sannsynlighet for at det er fantasi..
men hvor kommer inputen fra? som i dokumentaren, beskrev jeg og slike detaljer som vist nokk stemte..

ja det er en statistisk sannsynlighet for at man kan påstå noe tilfeldig som stemmer med virkeligheten.. men mekanismen som ligger bak dette er ganske utrolig.

og ikke minst, hvorfor gjør barn dette? er det en mekanisme som vi trenger? eller er det et tegn på noe annet?
Sitat av Fkleppe Vis innlegg
Tenk at folk i det heletatt tror på sånt. Like mye tøv som spøkelser og ånder. Herregud for en verden.
Vis hele sitatet...
Kommentarer precis som den her gjør meg dårlig..

Jeg mener det er utrolig naivt å lene seg på troen om at det vi har svarene på idag er den hele og fulle sannhet. Tror du vi er fullutlærte, komplette vesener som har forstått alt som skjer i våre omgivelser? Vitenskap er bare det vi kan bevise. Det vi har svarene på til nå (menneskeheten er en pixel på klodens levetid.) Uforklarlige fenomener er nettopp det - uforklarlige, derfor er det enklest å kalle de "oppdiktet" og "tøv".

Herregud for en verden.

Paradox.

Selvfølgelig er det mye vas innen dette emnet, siden "det vi ikke har svaret på" ser ut til å tenne mennesket i nysgjerrighet. Og i vår verden er jo nysgjerrighet/etterspørsel grunnlaget for god bizniz. Man lurer jo på hvorfor 90% av ufoene lander i USA.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av reservepiloten Vis innlegg
Jeg mener det er utrolig naivt å lene seg på troen om at det vi har svarene på idag er den hele og fulle sannhet. Tror du vi er fullutlærte, komplette vesener som har forstått alt som skjer i våre omgivelser?
Vis hele sitatet...
Nei, men her er det snakk om eit påstått fenomen, som ingen har kunna underbygge - nokon sinne. XKCD #1235 tar opp det, til dels. Det er ingen grunn til å anta at det er reelle fenomener, og nullhyptoesa må vere ei falsifiserbar hyptese - altså at fenomena ikkje er reelle. Elles åpnar du for å tru på vilkårlege ting, som fjøsnisser, at eg kan fly ved å flakse ved armane etc.
Sitat av reservepiloten Vis innlegg
Vitenskap er bare det vi kan bevise.
Vis hele sitatet...
Nei, vitenskap er ein metode. Det vil sei å gå til verks etter eit definert rammeverk, utforma for å gje gode og pålitelege svar.
Sitat av reservepiloten Vis innlegg
Uforklarlige fenomener er nettopp det - uforklarlige, derfor er det enklest å kalle de "oppdiktet" og "tøv".
Vis hele sitatet...
Uforklarleg != overnaturleg forklaring.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Nei, vitenskap er ein metode. Det vil sei å gå til verks etter eit definert rammeverk, utforma for å gje gode og pålitelege svar.
Vis hele sitatet...
Basert på funn av vitenskapsmenn gjennom historien vår. Før Einstein så jo ikke vitenskapens rammverk lik ut som nå. Klart flere funn vil bli gjort, vi evolverer oss.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av reservepiloten Vis innlegg
Basert på funn av vitenskapsmenn gjennom historien vår. Før Einstein så jo ikke vitenskapens rammverk lik ut som nå. Klart flere funn vil bli gjort, vi evolverer oss.
Vis hele sitatet...
Nei, vitenskapen er eit rammeverk for å finne kunnskap. Det er ikkje kunnskap. Einstein endra ikkje vitenskapen i ekstremt stor grad - han endra kunnskapen vår.

http://en.wikipedia.org/wiki/Scientific_method
http://no.wikipedia.org/wiki/Vitenskapelig_metode
Sitat av jossa Vis innlegg
ja jeg er helt enig.. det er en overveiende sannsynlighet for at det er fantasi..
men hvor kommer inputen fra? som i dokumentaren, beskrev jeg og slike detaljer som vist nokk stemte..

ja det er en statistisk sannsynlighet for at man kan påstå noe tilfeldig som stemmer med virkeligheten.. men mekanismen som ligger bak dette er ganske utrolig.

og ikke minst, hvorfor gjør barn dette? er det en mekanisme som vi trenger? eller er det et tegn på noe annet?
Vis hele sitatet...
Barn kan snappe om mye rart. Fem minutter med TV der man snapper opp et navn og noen ting ved stedet, og så dikter man rundt dette. For at det i det hele tatt skulle være plausibelt med noe slikt, så må alt treffe. Det er her problemet til alle slike teorier kommer inn, det er alltid en stor andel med feil. En annen ting - de fleste gårder har mye av de samme tingene/plasseringene på ting, fordi man på en gård ikke bare plasserer bygg tilfeldig rundt.

Sitat av reservepiloten Vis innlegg
Basert på funn av vitenskapsmenn gjennom historien vår. Før Einstein så jo ikke vitenskapens rammverk lik ut som nå. Klart flere funn vil bli gjort, vi evolverer oss.
Vis hele sitatet...
Flere funn vil bli gjort - enhver med innsikt i vitenskapelig metode og fysikk/matematikk/kjemi vet dette. Men det legitimerer ikke enhver påstand som blir gjort.

I den evige "finnes det en gud" er dette kjent som God of the gaps argumentet. Samme prinsippet gjelder for paranormale fenomen - at det ikke kan forklares, beviser ikke at en påstand er korrekt.

Kan det vise seg at paranormale hendelser skyldes sjeler? Ja. Finnes det noen som helst beviser for dette idag? Nei. Ergo - inntil nok bevis blir lagt frem er det vrøvel. Dog er det påfallende at de siste 400 årene har det gang på gang blitt påvist at personer med påståtte paranormale evner har blitt avslørt som kvakksalvere.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg liker å tro at det mer enn bare død, så ja jeg tror det er ting i verden som vi ikke kan forklare
Når du først tenker på verdensrommet og alle de utrolig rare tingene som foregår uti der, så høres det ikke så rart ut at vi kanskje har sjeler eller noe lignende.
Sitat av KriZagon Vis innlegg
Jeg liker å tro at det mer enn bare død, så ja jeg tror det er ting i verden som vi ikke kan forklare
Når du først tenker på verdensrommet og alle de utrolig rare tingene som foregår uti der, så høres det ikke så rart ut at vi kanskje har sjeler eller noe lignende.
Vis hele sitatet...
Prøv å forstå dette; sannheten bryr seg ikke om hva du liker å tro. Det er ikke så veldig mye som foregår i verdensrommet (av det vi vet om) som er utrolig rart. Og det høres faktisk veldig rart ut at vi har sjeler. På hvilket punkt i evolusjonen skal den ha dukket opp?
Sitat av slashdot Vis innlegg
Nei, men her er det snakk om eit påstått fenomen, som ingen har kunna underbygge - nokon sinne. XKCD #1235 tar opp det, til dels. Det er ingen grunn til å anta at det er reelle fenomener, og nullhyptoesa må vere ei falsifiserbar hyptese - altså at fenomena ikkje er reelle. Elles åpnar du for å tru på vilkårlege ting, som fjøsnisser, at eg kan fly ved å flakse ved armane etc.

Nei, vitenskap er ein metode. Det vil sei å gå til verks etter eit definert rammeverk, utforma for å gje gode og pålitelege svar.

Uforklarleg != overnaturleg forklaring.
Vis hele sitatet...
Kan hende jeg har tolket det litt feil, men det virker som at du prøver å si at dette er noe som er oppdiktet av ett barn. Det finnes uendelig mange bøker og skrifter fra mange hundre år tilbake med dette temaet. Jeg vil anbefale de fleste å ta en titt på "Den Tibetanske Døde boken".
Sist endret av zebbern; 29. september 2013 kl. 17:11.