Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1427
Hei! Jeg bruker min stasjonære PC til dataspill og generelle andre tyngre aktiviteter. Har en laptop jeg bruker til skolen, men den er ubegripelig tung, rævva batteritid, treg som juling, og strømmen funker bare såvidt.

Jeg ønsker derfor en ny skolePC. Denne skal være rask og fin og god, men trenger ikke å være en heavy data, men den skal være praktisk til surfing, oppgaveskriving og seriewatching. God strømtom og lettbrukt er pluss!

Vil gjerne betale så lite som mulig! Bomb meg med anbefalinger
Macbook Air? Eller er Windows ett must?
Sitat av lihku Vis innlegg
Macbook Air? Eller er Windows ett must?
Vis hele sitatet...
betale så lite som mulig, også anbefaler du han ett apple produkt?
Fiskern
Znusken's Avatar
Trådstarter
Tror jeg vil holde meg til Windows for å være helt ærlig, er veldig glad i det
Tidsmisbruker
Slaps's Avatar
Sony Vaio Pro fra Sony sin webstore med studentrabatt er nice blir rundt 7,5k

Macbook Air er heller ikke dum.

Du har jo også Multicoms Arctic


Dette er jo relativt dyre ultrabooker. Vet ikke om det er interessant
ettersom du har sett på pcer oppe i den prisklassen, vill jeg faktisk anbefale sony vaio
Fiskern
Znusken's Avatar
Trådstarter
Vil jo gjerne ha det så billig som mulig, men vil på samme tid ikke ha noe brask som bare varer to år.
Tidsmisbruker
Slaps's Avatar
Vaio Pro med 256 GB SSD og 8GB ram til 7700kr er en god deal. Vurderer denne selv
Det blir jo like dyrt som en MacBook Air 11 " og da ville jeg helt klart anbefalt deg å gå for mac, så installerer du bare wincrapdows 7 eller 8 eller whatnot når du tar den ut av esken
Sitat av lydmannen Vis innlegg
Det blir jo like dyrt som en MacBook Air 11 " og da ville jeg helt klart anbefalt deg å gå for mac, så installerer du bare wincrapdows 7 eller 8 eller whatnot når du tar den ut av esken
Vis hele sitatet...
hva er da vitsen med å kjøpe mac? og hvorfor anbefaler du mac over sony vaio?
byggekvalitet, den vil vare lenger. Vaioen er god den, men airen er suveren.
Sitat av Slaps Vis innlegg
Vaio Pro med 256 GB SSD og 8GB ram til 7700kr er en god deal. Vurderer denne selv
Vis hele sitatet...
256gb SSD er flott det hvis det kun skal dokumenter på den, men er kanskje litt lite hvis andre programmer skal installeres.
Kjøp en pc som er ett år gammel på FINN. Halv pris og like god. Kvalitet og pris holder ofte sammen der som ellers.
Tidsmisbruker
Slaps's Avatar
Sitat av lydmannen Vis innlegg
Det blir jo like dyrt som en MacBook Air 11 " og da ville jeg helt klart anbefalt deg å gå for mac, så installerer du bare wincrapdows 7 eller 8 eller whatnot når du tar den ut av esken
Vis hele sitatet...
Det er fullt mulig, men Vaioen er nesten bedre på alt med tanke på spesifikasjoner.

Grunner til å vurdere MBA:
  • Byggkvaliteten er superb
  • Den kjører OS X
  • Kult/Fancy/Moteobjekt
Sist endret av Slaps; 7. august 2013 kl. 20:26.