Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 491
Hei,

For en uke siden kjøpte jeg en Samsung NP900X3C 13-tommer. Problemet er at den blir veldig varm. Ved ren surfing har RealTemp vist meg temperaturer opp til 65°, og den ligger jevnt på 50-60°.

Dette er min andre maskin. Jeg fikk først èn med det samme problemet og henvendte meg der jeg kjøpte og fikk en ny. Men nå skjer det altså med denne også, så det virker jo kanskje å være et problem med modellen. Men når jeg googler ting som "Samsung 9 warm" og "samsung 9 hot" osv. får jeg ikke inntrykket at dette er et problem andre har.

Så spørsmålet er jo egentlig om dette er et problem? Er det farlig for CPU'en? Selvfølgelig, det er jo ikke optimalt mtp. hva som er behagelig, men burde jeg heve kjøpet? På butikken sa de at disse temperaturene var helt klart for høye, mens andre laptop-brukerer sier på nettet at problemer først oppstår ved høyere temperaturer, så jeg er litt forvirret.
50-60° er selvfølgelig ikke skadelig, men om det er normalt for den modellen vet ikke jeg, det kan du google selv.
Jeg har en lik pc som vanligvis ligger mellom 35-50° (bruker ikke batterimodusen høy ytelse)