Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1503
Hei,

jeg bestemte meg for å bli med i en amerikansk filmkonkurranse som omhandlet mobbing. Jeg sydde sammen et manus og begynte å filme. Dette er resultatet:

Filmen

Hva syntes dere? Dette er den 2. filmen jeg har laget så vær litt snille. Setter stor pris på konstruktiv kritikk!

-Stefan Pakaski (15)
Er dette på Mailand?

Synes ikke det var så værst til å være din 2. film, men det ble litt lange klipp, litt kjedelige vinkler, også er jeg ikke så fan av bakgrunnsmusikken.
Jeg skjønner hvorfor du brukte svarthvitt på det ene klippet men det var ikke helt nødvendig for min del ihvertfall.
Etter du spolte tilbake kunne du klippet rett til der hvor hun hjelper jenta, hvis du skjønner.
og klippingen midt i svarthvitt klippet, til der hun ligger på benken og blør fungerer ikke i det hele tatt.
Filmen hadde løfta seg med litt ordentlig fargekorrigering, men liker at det meste er stabilt, og lyden er grei.
Skuespillet er ikke bra, men kunne vært dårligere.
Men det er jo ikke din feil.

Fortsett å lag film så blir det bare bedre å bedre
Filmmaker
StefanPakaski's Avatar
Trådstarter
49 6
Tusen takk for tilbakemeldingen! Tenker det kan passe seg og fortelle litt om filmen nå. Jeg fant en konk jeg ville delta i og startet å skrive manus, skaffe folk og finne location. Vi startet å filme men ingenting ble slik jeg ville ha det. Det var en uke igjen før fristen gikk ut og vi hadde så å si gitt opp. Men jeg bestemte meg for å gjøre det på nytt. Jeg fikk et par folk fra klassen til å stille opp som skuespillere og et par til å lage musikk. Jeg fikk også fri en time fra skolen for å filme dette, så det meste var filma på den timen. Dette ble et veldig i siste litten prosjekt. Jeg hadde kun et par timer på meg til å klippe sammen lyd og colorcorrection, rendring og sende den inn. Jeg rakk dessverre ikke colorcorrectioninga og noise reduction (sound/video) før jeg måtte sende inn.

Igjen tusen takk for tilbakemeldingene. Betyr stort!

-Stefan Pakaski

EDIT: Dette er ikke på Mailand nei. Det er filmet på Nøkkeland skole i Moss ^^

BTW: Hadde også satt stor pris på om dere kunne ha stemt Her ^^
Sist endret av StefanPakaski; 5. april 2013 kl. 22:38. Grunn: BTW
synes kommentaren/pratinga er utydelig og vanskelig å få med seg.
Slett ikke verst. Men er enig med Nordicfoto ang. spolingen. Det er dumt å måtte se så mye en gang til, så prøv å begrense den litt.

Musikken synes jeg passet godt inn i sammenhengen egentlig.

I det jenta får trøst så blir filmen alt for mørk. Dette burde endres før konkurranse-innsending.

Når elevene står å mobber henne, så synes jeg det kunne vært med litt mer innlevelse.

Alt i alt, så synes jeg det var veldig bra, spesielt når man ikke har så stor erfaring med slikt fra før av.
Filmmaker
StefanPakaski's Avatar
Trådstarter
49 6
synes kommentaren/pratinga er utydelig og vanskelig å få med seg.
Vis hele sitatet...
Min mic gikk tom for strøm på skolen så min engelsklærer som egentlig skulle snakke ikke fikk gjort det. Min mor var så vennlig å stilte opp en dag før fristen.

lett ikke verst. Men er enig med Nordicfoto ang. spolingen. Det er dumt å måtte se så mye en gang til, så prøv å begrense den litt.

Musikken synes jeg passet godt inn i sammenhengen egentlig.

I det jenta får trøst så blir filmen alt for mørk. Dette burde endres før konkurranse-innsending.

Når elevene står å mobber henne, så synes jeg det kunne vært med litt mer innlevelse.

Alt i alt, så synes jeg det var veldig bra, spesielt når man ikke har så stor erfaring med slikt fra før av.
Vis hele sitatet...
Takk! ^^ Jeg er egentlig helt enig der. Jeg fokuserte alt for mye å fylle de 3 minuttene vi hadde fått, noe jeg ser var feil i ettertid. Vi hadde veldig dårlig lys setting på skolen vår så mange av scenene ble mørke. Spesielt da hun fikk trøst. Kameraet var stilt inn for en mye lysere scene og vi hadde veldig dårlig tid så det ble som det ble. Skuespillerne kunne ha gjort en bedre jobb, ja men jeg syntes de gjorde en bra jobb til å aldri ha stått på en scene eller foran et kamera før.

Tusen takk for tilbakemeldingene !
Bra film, fint budskap!

Har ikke overhodet peiling på noen av de tekniske detaljene, MEN jeg synes monologen var litt kjip; litt lavt volum, monotont og muligens litt klisjé preg over den.

Også var det som noen nevnte, litt unødvendig å klippe helt tilbake til mobbesituasjonen etter jenta hadde skada seg selv.

Uansett, jeg likte den iallefall. Bra film. Du tåler vel litt skryt.
Filmmaker
StefanPakaski's Avatar
Trådstarter
49 6
Bra film, fint budskap!

Har ikke overhodet peiling på noen av de tekniske detaljene, MEN jeg synes monologen var litt kjip; litt lavt volum, monotont og muligens litt klisjé preg over den.

Også var det som noen nevnte, litt unødvendig å klippe helt tilbake til mobbesituasjonen etter jenta hadde skada seg selv.

Uansett, jeg likte den iallefall. Bra film. Du tåler vel litt skryt.
Vis hele sitatet...
Tusen takk. Godt med litt skyt i blant også ^^

Jeg tenkte pre at man ikke skulle høre helt hva skuespillerne sa. At det skulle være litt mer i bakgrunnen mens fortelleren snakka, men det fikk jeg ikke helt til.
Sitat av StefanPakaski Vis innlegg
skuespillerne.
Vis hele sitatet...
Skuespillere er vel og ta litt hardt i, er det ikke?
Filmmaker
StefanPakaski's Avatar
Trådstarter
49 6
Sitat av Antidote Vis innlegg
Skuespillere er vel og ta litt hardt i, er det ikke?
Vis hele sitatet...
Joa! Et lite spørsmål. Hvilke av "skuespillerne" var best? Jeg vil gjerne vite om jeg har samme mening som dere ^^