Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2807
http://www.elkjop.no/product/mobil-o...8gb-sort-tele2

Elkjøp selger altså en iPhone 4 til 2300,-. Men denne telefonen er låst til Tele2 i 12 måneder, uten binding. Dette er jo en perfekt julegave til min kjære, så jeg undrer på om denne faktisk kan låses opp på lovlig vis uten ekstra kostnader? Hu har telenor.
Sist endret av Neutralizer; 3. desember 2012 kl. 22:09.
Ja, er bare å ringe tele2, så fikser de det.
Jeg skjønner ikke setningen "låst til Tele2 uten binding". Hvis telefonen er låst til Tele2 i 12 mnd betyr det i praksis at man kun kan bruke ett av Tele2 sine abonnementer på den, og det er jo en slags binding. Man er ikke bundet til et spesielt abonnement men man er likevel bundet til Tele2. Hvis Tele2 aksepterer at man kjøper og betaler et abonnement i 12mnd uten å bruke det kan det hende at de låser den opp for deg, men det må du spørre om før du kjøper den.
Telenor skal ha betalt for åpne operatørlåste telefoner som ikke er kjøpt med binding til abonnement. Om tele2 har samme praksis vet jeg ikke. iPhone 4 koster 2890,- på Apple store.
Sist endret av mo3; 3. desember 2012 kl. 22:25.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Hvis Tele2 aksepterer at man kjøper og betaler et abonnement i 12mnd uten å bruke det kan det hende at de låser den opp for deg, men det må du spørre om før du kjøper den.
Vis hele sitatet...
Hvis man binder seg opp i 12 måneder har man rett på operatørlåskoder med en gang.

Det er jo ikke verre enn å få dama til å portere til Tele2?
Fikk i dag svar fra Tele2

Hei!

Vi bekrefter at den er operatørlåst til Tele2. Dette vil si at den kun kan brukes med SIM-kort fra Tele2.

Fjerning av operatørlås medfører et bruddgebyr på kroner 1400,-. Dette reduseres med 25% hvert kvartal.

Takk for at du henvendte deg til Tele2 Kundeservice.
Ha en fin dag.


Med vennlig hilsen
Alexander Emil Magnussen
Tele2 Norge AS
Tlf. Privat 02000, Tlf. Bedrift 02200
Tlf. Utland: +4721314951, Faks 21319898
tele2.no, Org. nr NO 974 534 703 MVA, Kontonr 5010.07.58900
Vis hele sitatet...
Da blir det i dette tilfellet uaktuelt for meg, da det koster mindre for ulåst telefon fra apple.no
Men hvis dere bytter over fra Telenor til Tele2 kommer dere jo til å spare ennå mer penger
Hei!

Noe vagt, men mener at "operatørlåste" telefoner (Hos Elkjøp) fra Netcom og Tele 2 faktisk ikke er operatørlåst, men merkes og selges som operatørlåste. Ved Telenor kan dem være begge deler.

Kansje noen kan bekrefte dette? Er ikke helt inne på dette lengre...
Sitat av saftus Vis innlegg
Hei!

Noe vagt, men mener at "operatørlåste" telefoner (Hos Elkjøp) fra Netcom og Tele 2 faktisk ikke er operatørlåst, men merkes og selges som operatørlåste. Ved Telenor kan dem være begge deler.

Kansje noen kan bekrefte dette? Er ikke helt inne på dette lengre...
Vis hele sitatet...
NetCom har ikke operatørlås på telefonene der man binder seg til abo.
Telefonen nedbetales med et månedsbeløp i 12 måneder, i tilegg til abonementsprisen.

Kjøpte en Tele2 kontantkort telefon hos elkjøp for 1 år siden med den intensjon om å få vekk operatørlåsen, men det gikk dårlig.
Sist endret av Naturgrønn; 4. desember 2012 kl. 16:22.
Sitat av saftus Vis innlegg
Hei!

Noe vagt, men mener at "operatørlåste" telefoner (Hos Elkjøp) fra Netcom og Tele 2 faktisk ikke er operatørlåst, men merkes og selges som operatørlåste. Ved Telenor kan dem være begge deler.

Kansje noen kan bekrefte dette? Er ikke helt inne på dette lengre...
Vis hele sitatet...
Sist jeg sjekket var det ikke mulig å operatørlåse androidtelefoner. Disse er derfor åpne selv om de selges som operatørlåst.
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Sitat av caperno Vis innlegg
Sist jeg sjekket var det ikke mulig å operatørlåse androidtelefoner. Disse er derfor åpne selv om de selges som operatørlåst.
Vis hele sitatet...
Det er fullt mulig å operatørlåse android-telefoner.
Sitat av caperno Vis innlegg
Sist jeg sjekket var det ikke mulig å operatørlåse androidtelefoner. Disse er derfor åpne selv om de selges som operatørlåst.
Vis hele sitatet...
Det må ha vært en stund siden du sjekket. Kjøpte en wildifre s med gingerbread som var operatørlåst til tele2.

Satt meg ikke så særlig inn i hvordan man åpnet den men gjorde noen simple søk på google og xda-dev, og det virket som det ikke er bare bare å få dagens telefoner åpnet. Så solgte til en polakk som mente det var en simpel sak for han.

Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Jeg skjønner ikke setningen "låst til Tele2 uten binding".
Vis hele sitatet...
Alle skjønner setningen. At den er litt klunkete formulert er jeg enig i.
Sist endret av Naturgrønn; 4. desember 2012 kl. 17:40.
Ble vel sist forklart dette for ca. 1,5-2 år siden når jeg kjøpte en SGII. Men takk for oppklaringen.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Satt meg ikke så særlig inn i hvordan man åpnet den men gjorde noen simple søk på google og xda-dev, og det virket som det ikke er bare bare å få dagens telefoner åpnet. Så solgte til en polakk som mente det var en simpel sak for han.
Vis hele sitatet...
Det er en simpel sak, man må bare betale litt.
http://www.unlockonline.com/
Jeg har åpnet et titalls android-telefoner med denne siden, prisen varierer fra 10-25$, avhengig av modell og operatør. Har dog aldri fått til å låse opp iPhone's derfra.