Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1744
Hei!

Av en eller annen grunn får jeg ikke Adobe Flash Player til å fungere i Chrome ( eks.: http://www.aftenposten.no/webtv/skie...t-6695707.html)

'To view this page ensure that Adobe Flash Player version 10.1.0 or greater is installed.' Trykker på 'Get Adobe Flash Player'-linken og får beskjeden: 'Your Google Chrome browser already includes Adobe® Flash® Player built-in. Google Chrome will automatically update when new versions of Flash Player are available'.

Det fungerer fint i Firefox og Safari, men jeg ønsker å bruke Google Chrome. Jeg kjører OSX Snow Leopard.

Hvordan får jeg det til å fungere?
Har hatt mye problemer med Chrome, vet ikke om det er akkurat samme problem, men det meste virker å være i orden etter at jeg gjorde følgende:

skriv inn "about://plugins" i adressefeltet i chrome. Finn Shockwave Flash på listen og expander (details i høyre hjørne)

Det er to versjoner av Flash på listen, gcswf32.dll og NPSWF32.dll. Velg disable på sistnevnte.
Sist endret av burka_m_bart; 20. november 2011 kl. 13:48.
Har hatt en god del problemer med det sjøl, hjelper vanligvis å lukke programmet og åpne igjen, eller bare restarte.
Oppdater til siste versjon av chrome, da flashplayer ligger inkludert i de siste chromeversjonene.
Sitat av smudman Vis innlegg
Har hatt mye problemer med Chrome, vet ikke om det er akkurat samme problem, men det meste virker å være i orden etter at jeg gjorde følgende:

skriv inn "about://plugins" i adressefeltet i chrome. Finn Shockwave Flash på listen og expander (details i høyre hjørne)

Det er to versjoner av Flash på listen, gcswf32.dll og NPSWF32.dll. Velg disable på sistnevnte.
Vis hele sitatet...
Takk for tips, men det fungerte dessverre ikke!

Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Har hatt en god del problemer med det sjøl, hjelper vanligvis å lukke programmet og åpne igjen, eller bare restarte.
Vis hele sitatet...
Det fungerer ikke - ei heller er det en akseptabel løsning, imho. Men takk for tips likevel!

Sitat av laxzzi Vis innlegg
Oppdater til siste versjon av chrome, da flashplayer ligger inkludert i de siste chromeversjonene.
Vis hele sitatet...
Jeg har selvsagt gjort det. Regnet med at det ble gjort tydelig nok i tråden også:

Sitat av apocalypse Vis innlegg
'Your Google Chrome browser already includes Adobe® Flash® Player built-in...'.
Vis hele sitatet...
Gå gjennom "avinstaller et program" for å se etter gamle versjoner av flash.

Last eventuelt ned denne: http://pressbyte.infoomatic.netdna-c...01/MSICUU2.exe
Windows Installer Cleanup
Den har fungert for meg i ekstremt mange tilfeller der programmet fortsatt ligger i denne listen. Fjern alle eventuelle flash-installasjoner fra listen.
Sitat av laxzzi Vis innlegg
Gå gjennom "avinstaller et program" for å se etter gamle versjoner av flash.

Last eventuelt ned denne: http://pressbyte.infoomatic.netdna-c...01/MSICUU2.exe
Windows Installer Cleanup
Den har fungert for meg i ekstremt mange tilfeller der programmet fortsatt ligger i denne listen. Fjern alle eventuelle flash-installasjoner fra listen.
Vis hele sitatet...
Takk for tips, men jeg vet faktisk ikke hvordan jeg går fram for å gjøre dette i OSX.
Flash fungerte fint her, utenom på aftenposten.no. Jeg feilsøkte, reinstallerte osv, men Chrome fryser helt dersom jeg går inn på ap.Det endte med at jeg lastet ned adblock og blokkerte all flash fra aftenposten, og nå fungerer alt veldig bra.
Sitat av caperno Vis innlegg
Flash fungerte fint her, utenom på aftenposten.no. Jeg feilsøkte, reinstallerte osv, men Chrome fryser helt dersom jeg går inn på ap.Det endte med at jeg lastet ned adblock og blokkerte all flash fra aftenposten, og nå fungerer alt veldig bra.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde allerede Adblock installert. Testet nå med en gang å deaktivere Adblock på aftenposten.no og da fungerte det.

Jaja, nå det fungerer da ihvertfall. Takk for tips
Sitat av apocalypse Vis innlegg
Takk for tips, men jeg vet faktisk ikke hvordan jeg går fram for å gjøre dette i OSX.
Vis hele sitatet...
Beklager for den glippen, overså vist at du kjørte OSX.
Sitat av laxzzi Vis innlegg
Beklager for den glippen, overså vist at du kjørte OSX.
Vis hele sitatet...
Ja, fy søren.

Kan ihvertfall leve med å bare ikke kjøre adblock på den siden, så det løste seg ihvertfall!